rv 30, alapäässä kamala kipu koko ajan...

  • Viestiketjun aloittaja ei kiva
  • Ensimmäinen viesti
ei kiva
eli mulla on ollut nyt n. reilu 2 viikkoa alapäässä kamala kipu.. tuntuu kun olis jotenki revähtänyt tai jotain, vaikea selittää. kävelykin tekee kipeetä, saatika sängystä ylös pääsy. tänään vielä kun meinasin liukastua niin sen jälkeen se kipu ollut jatkuvaa, vaikka muuten alkoi yleensä illasta.
mitä ihmettä tää on? kyseessä toinen raskaus, eikä ekassa ollut mitään tämmöstä.. ihanku alapää olis turvonnu kymmenen kertaseks tai jotain, tosiaan vaikee selittää :D

ei oo kivaa jos tää kipu jatkuu koko loppu raskauden :(
 
gw
minulla nyt rv 31+ ja liitoskipuja ihan älyttömästi, samoin peräpukamat vaivaavat, joten ei kiva. Neuvolassa sanottiin, että pitää vaan kärvistellä tämä loppuaika :( mitäpä sitä muuta voi. Minulla kolmas raskaus. Muuten mennyt tosi hyvin, mutta heti kun tuli rv30 niin alkoi nämä vaivat.
 
ei kiva
en usko että on niitä, kun kipu on tossa häpyhuulissa/lihaksissa, ei lantiossa.. eli tuntuu kuin tuossa "läskissä" olisi se kipu.. kamalaa ei kukaan varmaan ymmärrä kyllä mun selityksiä nyt. :( mutta tää on ihan kamalaa, öisin väännän vaan itkua kun ei pääse kääntymään kunnolla tai mitään :(
 
ei kiva
ja en viitsis joka päivä mitään panadolia syödä tämän takia, kun ei sekään auta kuin hetken, jos sitäkään. eikä varmaan oo hyväks joka päivä mätystää lääkkeitä...
 
rv 29
Sama vika ilmeisesti. Varsinkin seistessä tuntuu, kuin vauva olisi tunkemassa vaikka väkisin ulos ts. sellainen outo paineen tuntu alhaalla. Ei tämä mun mielestä ole liitoskipuja. Itsellä jo neljäs lapsi tulossa ja silti tämä on ihan uusi ja outo tunne.
 
rv 29
Lisään vielä, kun ap puhui tuosta turvotuksesta. Olin alkuviikosta lääkärissä ja valitteli, kuinka on vaikea nähdä kohdunsuuta, kun on paikat niin turvoksissa. Ei kyllä sanonut siinä olevan mitään erityistä, että ehkä se sitten on ihan normaalia.
 
ei kiva
joo juuri tuommostakin tunnetta, ihan kuin olisi tunkemassa väkisin ulos, eihän se vauva vielä rupee laskeutumaan siellä kohdussa? en tiiä, pitää varmaan soittaa huomenna neuvolaan..
 
suonikohjuja?
Mulla tuli tässä toisessa raskaudessa kipua/paineentunnetta alapäähän, ja siitä valittelin terkallekin. Keksin sit kurkistaa sinne itseensä peilillä, ja niinhän se turvotus paljastui hillittömiksi suonikohjuiksi 'ulkosynnyttimissä' eli häpyhuulissa. Näky ei ole kaunis ja vessassa käydessä erityisesti tuntuu joskus siltä että alapää tippuu pönttöön, mut neuvolalääkäri sanoi että nämä onneksi lähtevät synnytyksen myötä. Voisiko sulla olla samaa?
 
"äityli"
mulla oli kans noita suonikohjuja ja hillittömän kipeitä olivat...heti synnytyksen jälkeen se helpotti jos yhtään lohduttaa. ja mitä enemmän jalkeilla sitä enemmän kipua eli kandee jalat koholla olla jos voi. ja ei kannata järkyttyä jos peilillä vilkasee ; )
 
ei kiva
voisko olla noita suonikohjuja sitten.. itseasias toissa päivänä katoin peilillä tuonne alas, ja näytti suht normaalilta, mitä nyt vähän turvoksissa, tosin emättimen suuaukolla oli jotain patteja, voisko olla niitä suonikohjuja?? aah en tiedä, nyt täytyy lähteä kun ei voi istua kauempaa kun koskee.. kiitos kaikille vastanneille!
 
suonikohjuja?
...jos peilillä katsot niin katso seisoen, silloin ne näkyy kunnolla kun sitä painetta kohdistuu just sinne alas... Voi hyvinkin alkaa turvotuksena ja pieninä patteina, niin ainakin mulla, ja sitten tulla enemmän esille kun raskaus etenee. Mulla tuli joskus puolivälissä, samoin toiseen jalkaan polven alapuolelle. Yksi aamu vaan heräsin ja oli jalka täynnä isoa rypylää... Kiva kiva. Mutta emme ole yksin!
 

Yhteistyössä