Rv 29+5 ja munasarjassa kysta

Elikkäs onko jollain kokemuksia tuosta kystasta, kuinka vaikuttanu/tuntunu/vaivannu raskaus aikana??..

Itellä siis vasemmasta munasarjasta löydettiin kysta np-ultrassa ja nyt rv 29+5 ja vasemmalla alamahassa ihme kipuilua ollu tän päivän..
Voiko siis johtua siitä kystasta vai mahdollisesti jotain muuta. Suppareita on kyl ihan kiitettävään tahtiin mut tuntuu koko mahassa yleensä, kipeitäkin siis ollut muutama aina välillä. Vai voiko supistukset tuntua vaan toisella puolella? Kannattaako huolestua...?...

Kiitos vastauksista :flower:

yksäiti+ hippu rv 29+5
 
Mulle on neuvolasta aiemmin sanottu noista supistuksista et ei tarvi huolestua. Kipeitä siis on vaan tyyliin yhtenä/kahtena päivänä viikossa ja ihan vaan yks tai kaks. Ja paikkoja on tarkisteltu eikä mitään oo tehny.
Ja kyllähän harjotus supparit on ihan normaalia...siis kun maha kovettuu, ei kuitenkaan kipeesti. Ja on mun ymmärtääkseni ihan ok vaikka niitä tulis enemmänkin kun yks päivässä...

Sanokaa jos oon ymmärtäny väärin =)
 
Ei mullakaan esikoisesta ollu yhtään mitään ennen kun synnytys alko :)
Mut joo, kuulema on ihan norm. nuo.
Tuo kystan kipuilu vaan mietityttää että onko mahdollisesti sitä vai jotain muuta... :ashamed:
 
Mulle sanottiin tässä raskaudessa muutama viikko sitten neuvolassa, että jos tässä vaiheessa (tuolloin oli noin puoliväli menossa) supistuksia, enemmän tai vähemmän kipeitä supistuksia, tulee kymmenen tai useempi päivässä, niin sitten laitetaan jo tutkimuksiin....että kyllähän harjotussupparit on ihan normaaleja, mut jos niitäkin tulee mielettömästi, niin voi olla haitaksi! Sinuna soittaisin neuvolaan tai äippäpolille.

Niin ja itse olen siis ollut koko meneillä olevan kuun saikulla ennenaikaisten supistusten tähden, vaikkei ne niin satukaan vielä, että synnyttämään lähtisin....mutta kun koskaan ei voi tietää :|
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa munasarjassa kysta. rv 8 luulin kivun takia saavani keskenmenon. ultrassa todettiin kuitenkin kysta ja kaikki muu hyvin. np ultrassa se oli vielä paikallaan, mutta rakenne ultrassa kadonnut (?). kipu oli välillä aikamoista ja neuvolasta käskivät särkylääkettä vain ottaa. jos kovasti rehkin niin kipu paheni eikä meinannut helpottaa millään..välillä meni päiviä ettei se vaivannut lainkaan.
 
Kaverilta poistettiin munasarjasta kysta kesken raskauden, oisko ollut vikkoja siinä 20. Toimenpide oli käsittääkseni aika tarkka ja kiireinen ettei laps kerennyt isommaksi(??). Hommassa kävi kuitenkin niin että joutuivat poistamaan koko munasarjan, siis sen jossa kysta oli. Ovat saaneet lapsia vielä senkin jäkeen =) . Mutta sulla ei varmaan samanlainen tilanne. Kunhan kerroin...
 

Yhteistyössä