rv 27+3, kuinka muut jaksatta?

mielenkiinnosta kyselen, että kuinka te muut mammat jaksatte näillä viikoilla?

itsellä on tullut nyt ihmeellistä väsymystä, mutta muuten ok. maha on ottanut hurjan kasvu pyrähdyksen, ja mahasta todellakin nyt hoksaa että vauvaa ootetaan.

nälkä on koko ajan :\|

painoa on tullut nyt 8 kg. lähtöpaino siis oli 60kg. miten muilla?
saa nähdä kuinka paljon se tästä vielä nousee kun kunnon helteet alkaa :whistle:

mitenkä muuten työssä olijat, kuinkas pitkälle meinaatta olla? itse pitäisi rv 34 ahertaa, ja sitten alkas virallinen ä-loma.

itse sain äitiyspakkauksen toissapäivänä ja vanhapakkaus oli, mutta hyvästi oli nättejä vaatteita.

ajattelin laittaa tänään laatikosta tavarat paikalleen. ehkä on tyhmää jo tässä vaiheessa, mutta viikot menee niin nopsaa. hyvähän se on varautua.

tuohon työhön liittyen vielä, niin mitäs te muut olette ammatiltaan, tai mitä teette työksenne?

itse lastenohjaaja ja päiväkodissa työskentelen. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:56 mandu kirjoitti:
mielenkiinnosta kyselen, että kuinka te muut mammat jaksatte näillä viikoilla?

itsellä on tullut nyt ihmeellistä väsymystä, mutta muuten ok. maha on ottanut hurjan kasvu pyrähdyksen, ja mahasta todellakin nyt hoksaa että vauvaa ootetaan.

nälkä on koko ajan :\|

painoa on tullut nyt 8 kg. lähtöpaino siis oli 60kg. miten muilla?
saa nähdä kuinka paljon se tästä vielä nousee kun kunnon helteet alkaa :whistle:

mitenkä muuten työssä olijat, kuinkas pitkälle meinaatta olla? itse pitäisi rv 34 ahertaa, ja sitten alkas virallinen ä-loma.

itse sain äitiyspakkauksen toissapäivänä ja vanhapakkaus oli, mutta hyvästi oli nättejä vaatteita.

ajattelin laittaa tänään laatikosta tavarat paikalleen. ehkä on tyhmää jo tässä vaiheessa, mutta viikot menee niin nopsaa. hyvähän se on varautua.

tuohon työhön liittyen vielä, niin mitäs te muut olette ammatiltaan, tai mitä teette työksenne?

itse lastenohjaaja ja päiväkodissa työskentelen. :flower:
Heippa!! :wave: täällä mennään 27+4 eli samoilla viikoilla.
on menny ihan hyvin,selän (ja harjotus suppareiden)takia sairaslomaa AINAKIN 2viikkoa,ensviikolla uusiks lääkäriin.Voi olla että olen vielä 3vk saikulla ja siitä 3viikon kesälomalle.

Odottelen täällä sormet syyhyten äitiyspakkausta,en erityisesti odota uutta pakkausta,vanhakin käy maniosti.
Mulla kans maha sen kokonen ettei kenellekkään jää epäselväks että odotan.Yläkäyrillä mennään kohdunkorkeuden (vai mikä se oli) kanssa.
Mulla lähtöpaino oli 64kg ja nyt mennään jossain 73kgssa,vaikka painoa on tullu niin kantokahvat on kadonnu ja jne. eli kaikki menny sit vauvalle ??

Trukkikuski ( :LOL: ) olen ammatiltani,ja varastotyötä teen(jos nyt töihin palaan),lääkäri oli sitä mieltä ettei enää töihin.
Harjotus supistuksia tulee siihen tahtiin että voipi olla saikun paikka ihan loppuun asti :whistle:
 
Mulla tuli tänään täyteen 28 viikkoa ja mukavasti on mennyt! Mullakin on ollut pientä väsymystä viimeaikoina ilmassa, mutta joka päivä oon pyrkiny lenkkeilemään/kävelemään yhtäjaksoisesti 3-4h.

Painoa on tullut n.6kg ja viime punnituksessa paino oli pudonnu huimat 100g eli siis paino on pysyny samassa. =) Painoa ei kyllä tartteis tulla lisää mihinkään muuhun kun vauvaan...sen verran hyvissä lihoissa olin ennen raskautta.

Mäkin olen saanut äitiyspakkauksen ja pessyt kaikki vaatteet. Nyt ne odottavat makuuhuoneessa omassa kaapissaan. Ihanaa järkkäillä tavaroita ja miettiä pikkuinen söpöjen vaatteiden sisään.

Mulla on tässä kesälomaa opiskeluilta josta sitten jatkuu välivuosi/vuodet.. saa nähdä milloin mut saa takaisin koulun penkille istumaan. Kesätöihin en kehdannut edes hakea, koska on ensimmäinen raskaus meneillään ja muutenkin haluan keskittyä odottamiseen. Pitkästä aikaa saa ihan hyvällä omallatunnolla lomailla. :)<br><br>
 
Kiva kuulla muiden samalla viikolla menevien kuulumisia. Mulla tänään 27 viikkoa täynnä.

Mulla alkoi myös tolkuton väsymys pari viikkoa sitten. Mitkään yöunet ei tahtonut riittää ja pienikin ponnistelu väsytti. En ole jaksanut edes kunnolla ulkoilla tai muuten liikkua, joten väsymys vaan lisääntyi entisestään. Eilen oli kuitenkin neuvola ja hb tippunut 114 (ennen 130-140), joten siitä se väsymys johtui. Jo nyt kahden päivän rautatablettien popsimisen jälkeen tunnen olevani kuin eri ihminen, ihanaa!

Maha alkaa olla todella iso täälläkin ja on helpotus kuulla, että muillakin on paino noussut lähes yhtäpaljon kuin itselläni. Olin todella huolissani painon noususta eikä se kauhean kivalta tunnu, kun on aikaisemmin ollut hoikka ja nyt paino vaan nousee huimasti. Lähtöpainoa mulla oli 61 ja nyt nousua tullut 9 kg, edellisellä neuvollakäynnillä kirjattiin nousua ~500g/viikko ja eilen taisi lukemat lähennellä jo 600 g/viikko. Mutta terveydenhoitajan mukaan kuulemma ihan normaalia. Hirvittää vaan paljonkohan paino tulee kaiken kaikkiaan nousemaan.

Olen toimistotyössä eli istun koko päivän ja se alkaa iltapäivällä puuduttamaan melkoisesti. Pitää vaan muistaa kävellä melko tiheästi tai muuten häntäluu tulee niin kipäksi ettei pysty loppupäivänä istumaan. Työmotivaatio alkaa olla melkoisen vähissä, kun odottaa vaan, että koska "loma alkaa". Jään äitiyslomalle suoraan 35. viikolla ja kesälomat pidän ensi kesänä.

En ole vielä edes palauttanut papereita Kelaan, koska haluaisin kovasti uuden pakkauksen, kun vanhan pakkauksen vaatteita olen jo tutuilta saanut.
 
Mulla on viikkoja nyt 28+2 ja mielestäni yllättävän hyvin jaksan. Työkseni toimin tutkijana bioalalla, eli ei siis mitään fyysistä hommaa. Lähinnä istuskelen tietokoneella tai pipetoin laboratoriossa. Töitä on vielä neljä viikkoa jäljellä. Jään ensin kahdeksi viikoksi kesälomalle ja sitten alkaa mammaloma. Uskoisin, että loppuun asti jaksan ilman saikkua.

Vaivoista ehkä pahin tällä hetkellä on närästys. Viime yönäkin olin aivan hepuleissa, kun poltteli niin pirusti ja tietty närästyslääkkeet loppu. Harjoitussuppareita on myös jonkin verran, varsinkin jos lähtee pidemmälle kävelylenkille. Hengästyn tosi helposti, erityisesti portaissa, mutta tämä selittynee huonolla hemoglobiinilla. Sen takia olenkin nyt rautakuurilla. Painoa on tullut alusta n. 5 kg.

Masu on kyllä jo melkoinen ja monet luuleekin, että olen pidemmällä tässä raskaudessani. Oikein pelottaa, että millainen valas minusta vielä tulee. Kunpa ei aivan älytön hellekesä olisi tiedossa, vaikka en minä mitään vesisateitakaan toivo :) <br><br>
 

Yhteistyössä