RV 26+ ja verta / tuhrua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinekeeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heinekeeni

Aktiivinen jäsen
11.10.2007
2 493
0
36
Olen nyt raskaana 27. viikolla. Tänään ja eilen minulla on tullut muutaman wc-käynnin yhteydessä hieman verta emättimestä. Ensimmäisellä kerralla kirkasta verta tipan verran. Toisella kerralla tuli pieni määrä ruskeahkoa tuhrua ja nyt taas viime käynnillä tippa kirkasta verta.
Olen huolissani asiasta kun en ole täällä lukiessani nähnyt muilla yli 20-viikkoisilla samanlaisia oireita. Osaako joku sanoa mistä pieni "tiputtelu" johtuu ja onko syytä huoleen?

Itsellä ei ole rv 6 jälkeen ollut vuotoja, mutta monella joilla on vuotoja ollut myöhemmilläkin viikoilla, on syynä voinut olla hematooma, en tarkemmin osaa selittää, mutta vakavaa se ei ilmeisesti ole. Jos vuodot sulla jatkuvat, niin suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan/äippäpolille niin pääset tarkistuttaan ettei ole vakavempaa. Toivottavasti joku asiasta enemmän tietäväkin vastais sulle :hug:

Kiitos mmiilia rohkaisevasta viestistä
:flower:
Sen ansiosta en jaksanut huolehtia viikonlopuna ja nyt aamulla minulla olikin neuvolaterkkari ja varmistin asian häneltä. Eli muillekin tiedoksi että kuukautisvuotoa pienempi tiputtelu ei ole huolestuttavaa.

Tohon verenvuotoon, että kaikilla se kuukautisvuodon määräki vähän riippuu, tosilla tosi niukkaki vuoto voi olla normi kuukautisvuodon luokkaa ja mä sain ohjeeks TYKSistä, et jos tulee kirkasta verta niin suoraan äippäpolille.. Ite joutunut 2 kertaa makaan osastolla verenvuodon takia. Mulla molemmilla kerroilla todettu hematooma ja mulla istukka kohdunsuulla eli toki riippuu tilanteesta, mut aina jos tulee kirkasta verta enenmmän ku se tippa niin on kuulemma suotavaa mennä näyttäytyy polilla.. Ja varsinki jos viel supistelee..

Ja toisilla on vaan paikat herkemmin vuotavia ja esim. yhdynnän jälkeen saattaa tulla vuotoa ja juurikin johtuu noista kuivista limakalvoista.

Heinis74 Toiv. sulla ei ton enempää verta tule :hug:

Sanna ja Nipsu 34+5

Yhteistyössä