rv 10 mahassa ei tunnu juuri miltään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suri"

Vieras
Onko muita samoilla viikoilla tai muistatteko miltä tuntui näillä viikoilla? Jotenkin muistelen että edellisessä raskaudessa vatsa kasvoi jotenkin nopeampaa. Nyt ei tunnu missää mitään. Kaikki housut menee kiinni, ei painon tunnetta tai nipistelyjä. Eikö nyt jotain pitäis tuntua jos se kasvaa...

ei muistaakseni tuntunut miltään erityiseltä mahassa. Raskauspahoinvointia oli ja ei oikein muita raskausoireita. Ihan alussa oli kai jotain nippailuja ja painontunnetta.

No kaitpa se turvotus vaihtelee ihmisillä, eihän se itse kohtu vielä tuossa vaiheessa vatsaa kasvata. Minulla molemmissa raskauksissa joskus puolenvälin jälkeen vaihdoin äitiyshousuihin (jotka olivat kyllä taas liiankin suuria vatsan kohdalta).

Olen nyt ekaa kertaa Suomessa raskaana, ja musta on kamalaa että eka ultra on vasta sillon ekan kolmanneksen päätteeksi. Usassa ultrattiin viikko plussasta ja katottiin ettei ole kohdun ulkopuolinen jne. Ja sitten 9vkon kohdalla jne. Ei suostuneet edes näkemään minua äitiysneuvolassa ennen ku kuukauden päästä...

Ymmärrän ettei resursseja haluta tuhlata, ja juu eihän niille keskenmenoille mitään voi, mutta on tämä silti ikävää tietämättömyyttä, mille ei itse voi mitään.

[QUOTE="pop";26438576]Olen nyt ekaa kertaa Suomessa raskaana, ja musta on kamalaa että eka ultra on vasta sillon ekan kolmanneksen päätteeksi. Usassa ultrattiin viikko plussasta ja katottiin ettei ole kohdun ulkopuolinen jne. Ja sitten 9vkon kohdalla jne. Ei suostuneet edes näkemään minua äitiysneuvolassa ennen ku kuukauden päästä...

Ymmärrän ettei resursseja haluta tuhlata, ja juu eihän niille keskenmenoille mitään voi, mutta on tämä silti ikävää tietämättömyyttä, mille ei itse voi mitään.[/QUOTE]

no niinpä, se on tosi tyhmää. Odottavan aika on pitkä :/ Kävin siksi varhaisultrassa yksityisellä mielenrauhan saamiseks..

[QUOTE="pop";26438576]Olen nyt ekaa kertaa Suomessa raskaana, ja musta on kamalaa että eka ultra on vasta sillon ekan kolmanneksen päätteeksi. Usassa ultrattiin viikko plussasta ja katottiin ettei ole kohdun ulkopuolinen jne. Ja sitten 9vkon kohdalla jne. Ei suostuneet edes näkemään minua äitiysneuvolassa ennen ku kuukauden päästä...

Ymmärrän ettei resursseja haluta tuhlata, ja juu eihän niille keskenmenoille mitään voi, mutta on tämä silti ikävää tietämättömyyttä, mille ei itse voi mitään.[/QUOTE]

Meillä neuvolassa ultrattiin heti ekalla käynnillä. Se on kai joku uusi käytäntö täälläpäin, koska viime raskaudessa sain minäkin odotella sinne noin 12. viikolle asti.

[QUOTE="suri";26438584]Meillä neuvolassa ultrattiin heti ekalla käynnillä. Se on kai joku uusi käytäntö täälläpäin, koska viime raskaudessa sain minäkin odotella sinne noin 12. viikolle asti.[/QUOTE]

missä täälläpäin?

[QUOTE="suri";26438584]Meillä neuvolassa ultrattiin heti ekalla käynnillä. Se on kai joku uusi käytäntö täälläpäin, koska viime raskaudessa sain minäkin odotella sinne noin 12. viikolle asti.[/QUOTE]

No oho, missäpäin olet? Itse olen Varsinaissuomesta. Ei sillä että nyt sellaista lähtisin vaatimaan kun ei periaatteessa mitään vikaa tai huolen aihetta ole, mutta entiset keskenmenot painaa mieltä ja murehduttaa ehkä turhaan (ei tahdo tulla uni, kuten kuvasta näkyy...)
Eikö sinulla sitten ollut mitään sen kummempaa syytä saada heti se ultralähete?

[QUOTE="vieras";26438589]missä täälläpäin?[/QUOTE]

Minuakin kiinnostaa, että missä päin heti ultrataan? Ainakin täällä Helsingissä ultrataan vasta 12 viikon nurkilla.

Ja nyt on 25 raskausviikko alkanut ja vieläkin mahtuu housut kii. Ei oo vatsa paljoa kasvanu (kukaan ei oo vielä arvannu, että olisin esim. raskaana). Että yksilöllistä tämäkin on. :)

Täällä pohjanmaan suunnalla... tai en mä tiedä ultrattiinko sen takia kun mulla oli ollut vähän vuotoa alussa. Mutta tosiaan heti viikolla 8 sain jo nähdä alkion ja sydämen sykkeen. Ennen siellä ei mun mielestä ollut edes koko laitetta neuvolassa.

Yhteistyössä