Ruumisarkkutehtailla varaudutaan jo koronakuolemiin!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei vainajia siellä krematoriossa nakuina polteta - puupalttoo pitää olla yllä (tarvittaessa luonnonkuituverhoilulla, keinokuidut on onneksi jo pääosin kielletty).
Jep tiedän tuon. Minusta se on vaan järkyttävää arvokkaiden ja hidaskasvuisten puiden käyttäminen polttopalttoona, yhtälailla maahan jemmattavaksi (kauhalla murskattavaksi)

Tammea, pyökkiä, tervaleppää jne :eek: Kartonkiarkku riittää mainiosti, riippumatta mitä sitten tapahtuu. Pois turhamaisuus :cautious:
 
Arkkua ei murskata, se on urbaanilegenda.

Mä haluan pahviarkun.
Oli tai ei, sinne se jää. Pahvi on parempi valinta, tuhkaus ei vie yhtään tilaa jos ne levitetään vainajan lempipaikoille toiveensa mukaan.

Oon kerran ollut mukana kun yksi pikkupurkillinen useammasta vapautettiin vainajalle rakkaaseen saareen merellä.

Turha niihin on lupia kysellä, hyvää lannoitetta (y)
 
Ei mihinkään, tarkoitin kun jotkut haluaa pihalle tai rakkaalle näköäläpaikalle jne

Ja jos mereen laittaa purkillisen, ei sillä ole merkitystä, luonnonainetta, ei rehevöitä. Rakkolevä tykkää kivennäisaineista
Jos tarkkoja ollaan, on ihmisen tuhkassa kyllä fosforia, joka aiheuttaa leväkukintoja. Ympäristönäkökulmasta olisi siis parempi levitellä tuhkat metsään, jossa ne nopeuttavat kuitupuun kasvua ja takaavat vessapaperin riittävyyden tuleville sukupolville. :geek:
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
Jos tarkkoja ollaan, on ihmisen tuhkassa kyllä fosforia, joka aiheuttaa leväkukintoja. Ympäristönäkökulmasta olisi siis parempi levitellä tuhkat metsään, jossa ne nopeuttavat kuitupuun kasvua ja takaavat vessapaperin riittävyyden tuleville sukupolville.
Mäkin oon aika tarkka ;) jos nyt tällä hetkellä hihasta heitettynä esim. 5-10 suomalaista/v rikkoo perinteitä, eikä kuoppaakaan vainajaa. Jokainen heittää pari rkl tuhkaa mereen, niin ei oo mitään merkitystä mihinkään.

Samaan aikaan Hietsussa, Yyterissä, Kalajoella, Nallikarilla jne jne 20.000 ihmistä kusee mereen, jotkut pienet paskookin, että silleen.... ;)

 

Yhteistyössä