Läskit suomalaiset!

Lilii lisänimetön

Aktiivinen jäsen
08.05.2008
30 970
-26
36
Helsinki
Ohhoh :o

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaiset+eiv%C3%A4t+en%C3%A4%C3%A4+mahdu+tavallisiin+ruumisarkkuihin/1135238730292

Suomalaiset eivät enää mahdu tavallisiin ruumisarkkuihin

Suomalaisten painonnousu aiheuttaa jo ongelmia kuoleman jälkeenkin. Suomalaiset eivät mahdu enää entisiin standardikokoisiin arkkuihin. Isompia arkkuja taas on vaikea saada sisään osasta kylmiöiden ovia. Asiasta kertoo Kotimaa-lehti.

"Kylmiöt on valmistettu vuosikymmeniä sitten, nykyään mitat ovat suurimmille arkuille ahtaat", sanoo arkkuja valmistavan SHT-Tukku Oy:n tuotantojohtaja Jari Leminen. Sama ongelma voi koskea myös krematorioiden uuneja.

Sama ongelma on myös Ruotsissa.

Sekä Ruotsissa että Suomessa tavallista suuremman arkun tilaaminen ei kuitenkaan ole ongelma. Normaalia arkkua kymmenen senttimetriä leveämpiä arkkuja valmistetaan jo sarjatuotantona.

"Isompien arkkujen määrä on kasvussa. Jos aikaisemmin lähti yksi erikoisleveä arkku päivässä, niin nyt niitä lähtee kaksi", Leminen sanoo Kotimaa-lehdessä.

Aivan yksi ja sama! :laugh: Mulle riittää stressiä painosta näin ihan elinaikanakin, en aio asiaa enää pohdiskella tuonelan puolella. Siinä vaiheessa kun mä olen horsman ruokaa niin se on aivan yks hailee minkä kokoisessa lootassa mut maan alle heivataan. Itse aion arkkuni maksaa, käyttäkööt sen vähän perinnön mitä jää mun hautaamiseeni niin ei tarvitse kenenkään asiasta stressiä ottaa. B)