Ruumiista irtaantumiskokemuksia on tutkittu eikä niitä nykylääketiede voi selittää. Elämää on kuoleman jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kati";25496289]Sama täällä. Oon "nähnyt" henkiä mutta tosiaan ne eivät ole fyysisiä hahmoja.
Olen nähnyt myös isäni hengen liikkuvan kirkon käytävässä silloin kun lueteltiin
vuoden aikana kuolleet. Se oli vaalea, utuinen hahmo.[/QUOTE]

Mun äiti näki appiukkonsa hengen nuorena. Siis mun isän isä oli kuollut hiljattain ennen tuota äidin näkemistä. Olivat isän kotitilalla ja äiti oli kuistilla. Kuistilla oli keinu, joka alkoi liikkua. Isänisän henki nousi siintä keinusta piippu suussa, ja katosi näkyvistä:eek: Mulla meni kylmät väreet kun muistin tuon juuri.

Mun äiti näki appiukkonsa hengen nuorena. Siis mun isän isä oli kuollut hiljattain ennen tuota äidin näkemistä. Olivat isän kotitilalla ja äiti oli kuistilla. Kuistilla oli keinu, joka alkoi liikkua. Isänisän henki nousi siintä keinusta piippu suussa, ja katosi näkyvistä:eek: Mulla meni kylmät väreet kun muistin tuon juuri.

Kokemus varmaan vaikuttava.
Muistin tuosta kun pappa oli kuollut ja
oltiin mummulassa.
Näin papan hengen eli utuisen hahmon
mummun selän takana.
Ja olen nähnyt edesmenneen serkkuni
kietoutuneena siskonsa ympärille.
Serkkuni oli tehnyt itsemurhan.
Tämäkin tapahtui mummulassa.

[QUOTE="kati";25496749]Kokemus varmaan vaikuttava.
Muistin tuosta kun pappa oli kuollut ja
oltiin mummulassa.
Näin papan hengen eli utuisen hahmon
mummun selän takana.
Ja olen nähnyt edesmenneen serkkuni
kietoutuneena siskonsa ympärille.
Serkkuni oli tehnyt itsemurhan.
Tämäkin tapahtui mummulassa.[/QUOTE]

Iik. Halasko se sitä? Eikö se sisko tuntenut mitään? Voi apua...serkku poloinen. :(

Mä tunnen henkimaailmasta tulleiden henkilöiden läsnäolon ja kosketuksenkin. Olen kolmisen kertaa nähnyt jotain, mitä en ole ymmärtänyt mitä on. Oliko ne sitten henkiä vai ei. Olen saanut ateistisen kasvatuksen. Itse siis uskon henkimaailmaan omien kokemusteni perusteella. Ja muidenkin kokemuksien :)

Ilonpilaaja täällä, moi!

Seuraavan kerran kun näette ja koette näitä henkiä tai käytte hypnoosissa, niin kysykää siltä hengeltä että onko tämä "huamu" kolmiyhteisen Jumalan lähettämä, ja tunnustaako Jeesuksen Jumalaksi. Voi tulla vähän yllätyksiä...

[QUOTE="Uskis";25498801]Ilonpilaaja täällä, moi!

Seuraavan kerran kun näette ja koette näitä henkiä tai käytte hypnoosissa, niin kysykää siltä hengeltä että onko tämä "huamu" kolmiyhteisen Jumalan lähettämä, ja tunnustaako Jeesuksen Jumalaksi. Voi tulla vähän yllätyksiä...[/QUOTE]

Kenelle yllätyksiä?

Kaikki buddhalaiset ja hindut ja shintolaiset henget varmaan heti vastaavat "jees-jees"...

Mä olen vasta nyt tätä palstaa lukiessa tajunnu sen, että uskovaiset luulevat, että ruumis ja sielu pysyy haudassaan (??) kunnes on viimeinen tuomiopäivä. Ja että kuolleet eivät voi tulla meidän luo henkinä. Ja jos joku tulee, se on ainoastaan Saatana :O :D

Ihan uutta mulle kaikki toi, enkä todellakaan usko moiseen.

[QUOTE="vieras";25499559]Mä olen vasta nyt tätä palstaa lukiessa tajunnu sen, että uskovaiset luulevat, että ruumis ja sielu pysyy haudassaan (??) kunnes on viimeinen tuomiopäivä. Ja että kuolleet eivät voi tulla meidän luo henkinä. Ja jos joku tulee, se on ainoastaan Saatana :O :D

Ihan uutta mulle kaikki toi, enkä todellakaan usko moiseen.[/QUOTE]

Onko joku uskovainen täällä tuommoista opettanut?
Siis, heti kuoleman jälkeen sielu irtaantuu ruumiista mutta menee aika pian loppusijoituskohteeseensa, joita on 2 vastakkaista vaihtoehtoa.
Ja kyllä Jumalankin enkeleitä ihmiset näkee (oletko kuullut esim. jouluevankeliumia?:)), ei täällä kaikkea ole laitettu Saatanan piikkiin.

Nuo sairaalahuoneessa leijailut ja tunnelit on ok ja varmaan jotain alkuvaihetta, mutta mielelläni kuulisin sellaisista tapauksissa joissa ihmiset ovat ns. kunnolla olleet kuolleena, eli heränneet vaikkapa vasta ruumishuoneella. Niissä on jo usein hyvin raamatullisia stooreja.

Kenelle yllätyksiä?

Kaikki buddhalaiset ja hindut ja shintolaiset henget varmaan heti vastaavat "jees-jees"...

Puhuin kolmiyhteisestä Jumalasta, eli kristittyjen Jumalasta.
Tää ei ole varmaan mitenkään malliesimerkki kohteliaasta ja suvaitsevasta uskontojen dialogi-repliikistä (pahoittelen), mutta: buddha/hindu/shinto/vainaja/ufo/ym. -henget katoavat kuin pieru saharaan kun niille tekee kiperiä kysymyksiä.

buddha/hindu/shinto/vainaja/ufo/ym. -henget katoavat kuin pieru saharaan kun niille tekee kiperiä kysymyksiä.

Miten meni?? Siis joku väittää olleensa yhteydessä hindujen jne. jumaliin ja he ei osaa vastata kysymyksiin?? Jos minä kuulisin jumalten ääniä ja näkisin kaikenlaisia henkiä, uskoisin kyllä ihan kaikkeen. Eikä niin, että kun et nyt Budha joka puhut minulle osaa vastata kysymykseeni, en usko sinuun :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25499828:
buddha/hindu/shinto/vainaja/ufo/ym. -henget katoavat kuin pieru saharaan kun niille tekee kiperiä kysymyksiä.

Miten meni?? Siis joku väittää olleensa yhteydessä hindujen jne. jumaliin ja he ei osaa vastata kysymyksiin?? Jos minä kuulisin jumalten ääniä ja näkisin kaikenlaisia henkiä, uskoisin kyllä ihan kaikkeen. Eikä niin, että kun et nyt Budha joka puhut minulle osaa vastata kysymykseeni, en usko sinuun :D

:D Siis kyse ei ole mistään taivaallisesta tietovisasta. Vaan että saatanan voimilla on tapana naamioitua milloin ties miksi, kuten hindujumalaksi, kummitukseksi tai ufoksi. Se, miten voi testata että onko henki Jumalasta vai ei, on suht helppoa (joo en ole koskaan testannut eli ei ole mitään päivittäistä arkirutiinia mulle...), eli kysyä hengeltä että "oletko Jeesuksen Kristuksen lähettämä". Raamatun tarkka ohje on kysyä, että "tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi/Jumalaksi" -en muista tarkkaan miten se lause meni.

Sen olen kuullut, että valhehenget ei ole jääneet tuollaisissa kyselyissä kovin innokkaasti paikan päälle vaan ovat hävinneet. Tai sitten muuttuneet lempeästä astraalimöllykästä omaksi itsekseen, eli hyvin kiukkuiseksi olennoksi ja ovat kertoneet oikean nimensä, kuten Jeesuksellekin ilmaisivat nimensä...sori, lähteet puuttuu mutta mitä olen lukenut niin noissa kyselyissä on noin käynyt.

Niiiiiin, käsitin vähän toisin :D Minusta ois ihana uskoa jumalaan ja taivaaseen ja iänkaikkisee elämään. Siihen uskominen (oikeasti että uskois ja ei miettis mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ku ois taivaspaikastaan ihan varma) on vaan kovin vaikeaa..Mut nää pähkäilyt kiinnostaa aina :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25500145:
Niiiiiin, käsitin vähän toisin :D Minusta ois ihana uskoa jumalaan ja taivaaseen ja iänkaikkisee elämään. Siihen uskominen (oikeasti että uskois ja ei miettis mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ku ois taivaspaikastaan ihan varma) on vaan kovin vaikeaa..Mut nää pähkäilyt kiinnostaa aina :D

Juu, tämmöiset ketjut on mielenkiintoisia. :)
(Mikähän siinä on että itseä kiinnostaa aina ne kaikkein hurjimmat ja vakavimmat ketjut, ja vieläpä tungen niihin masokistinomaisesti vastarannan kiiskinä, kun sen sijaan IRL tuppaan höpöttämään enemmän tavallista vaippa-korvatulehdus-arkirumba-settiä :))

Uskomisesta vielä, että Jumala kyllä antaa uskoontulleelle usein semmoisen rauhan ja varmuuden siitä, että on pelastettu, eli siitä ei tarvitse enää sitten uskovan panikoida, jos nyt kutakuinkin pysyy Jeesuksessa.

Musta tuntuu että se rauha tulee siitä omasta uskostaan. Kun olet sisimmissäsi ihan varma, saat rauhan siitä että todella uskot kuoleman vievän sut parempaan paikkaan. Sitten ei maalliset enää ahdista kun "tietää" että parempa on luvassa.. Eli psykologinen juttu..

[QUOTE="vieras";25499559]Mä olen vasta nyt tätä palstaa lukiessa tajunnu sen, että uskovaiset luulevat, että ruumis ja sielu pysyy haudassaan (??) kunnes on viimeinen tuomiopäivä. Ja että kuolleet eivät voi tulla meidän luo henkinä. Ja jos joku tulee, se on ainoastaan Saatana :O :D

Ihan uutta mulle kaikki toi, enkä todellakaan usko moiseen.[/QUOTE]

Joo, mun yks tuttu, vanhempi ihminen, on tosiuskis ja se luulee että kuolleet on
välitilassa ja ne herätetään sieltä...anteeks vain mutta tosi lapselliselta kuulostaa.
Silti se on nähnyt tai kokenut edesmenneen poikansa hengen tai enkelin.
Sielu menee taivaaseen ja ruumis maatuu.
Ja tosiaan, saatanoita en ole nähnyt, en sitten millään.
Ehkä siihen on sitten jotkut omat rituaalit joista en halua tietääkään.

Musta tuntuu, että eri uskonnot on vain uskontoja. Se lopullinen totuus onkin se, mitä se hypnologi on saanu kaivettua sielusta ulos. Eli että on henkimaailma meidän maailman rinnalla ja ihmisellä on sielu ja se valitsee seuraavan elämän, johon syntyä.

• Tykkää
Reactions: himpatti