Ruumiillinen kuritus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En hyväksy...Tai luunapin voisin kyllä antaa,jos ei sormet pysy muuten poissa jostakin minne ei saisi koskea,mut ei muuta oikeestaan.Ite en ole koskaan saanu muuta ku tukkapöllyä ja luunappeja,muistan kyllä mut en ole mitenkään katkera...Ihan aiheesta ne tais tulla :whistle: :D

täytyy tunnustaa että olen itse tukkapöllyä antanut, vaikka ei saisi.. 3pojan äitinä tuntuu joskus olevan keinot vähissä kun on niin mahdottoman kekseliäitä lapset!
Tapaus sattui kun pojat maalasivat mun auton kylkeen lakkaohenteisella maalilla kuvia ja pinna paloi äipältä..
Sitähän et sitten puhdista millään niin ettei myös auton maali lähde..mitä olisitte tehneet tilanteessa???
Keskusteltu on tuhanteen kertaan, karkkipäiviä peruttu, arestia annettu, tv ja tietokone kieltoa koitettu... Pojilla pitäisi olla koko ajan jotain järkevää tekemistä tai muuten alkavat touhuamaan omiaan,,,eikä vanhemmat ehdi koko aikaa, eikä mun mielestä pidäkkään olla lapsia viihdyttämässä.
Muita tempauksia..koiran karvojen leikkaus ennen näyttelyä..kellarin huopakatto hiihtosauvoilla reikiä täyteen...olviiviöljyllä voideltu keittiö...ym, ym, eli tosi kekseliäitä veljeksiä ovat,,eivät onneksi pahantahtoisia, ajattelemattomia ehkä.

En, en ja vielä kerran en hyväksy! Sain kyllä itse lapsena piiskaa milloin mistäkin, isäni sanoi aina että "joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.." En yhtynyt mielipiteeseen tuolloin, enkä nyt sen enempää. Minulla on 9kk, 10v ja 16v lapset, keskimmäisellä vaikea ADHD, vanhimmalla oli todella rankka murkkuikä, joten hermot on ollut todella kovassa koetuksessa jo vuosia. Silti ajattelen, että mikä oikeus minulla on kajota lapseen suutuksissani, ihminen hänkin on, pienempi vain, eikä yhtään vähemmän oikeutettu koskemattomuuteen. Lasten oikeuksia on aina poljettu, koska lapset ei ole kyenneet puhumaan puolestaan, ja aikuiset jostakin syystä aina unohtavat millaista on ola lapsi.. Onneksi vihdoin on saatu laki joka edes yrittää nähdä asiat lapsen kantilta. Ja minä kyllä lasken koskemattomuuteen myös elämän ilman luunappeja ja tukistuksia.. Edes mikään satuttamiseen viittaava liike tai ele ei ole mielestäni oikeutettu, sehän opettaa lapsen pelkäämään äitiään!!

En hyväksy missään muodossa ja lasten ruumiillinen kuritushan on myös lain (? tarkemmin en tiedä) ja lasten oikeuksien mukaan kiellettyä.
Vanhempien ja muiden kasvattajien tulee ehdottomasti keksiä muita keinoja kasvattaa ja opettaa lastaan.
Toisaalta tietysti helppo sanoa ja hieman moralisoida kun omia lapsia ei vielä ole :/ .

En hyväksy. Vaikka kerran olen suutuspäissäni vetäissyt tukasta.Hävettää....Minusta se on sama asia kuin hyväksyisin miehen "kurittavan" naista, siinäkin vahvempi kurittaa heikompaa.Ne on vain lapsia!Onhan niiden kanssa pärjättävä ilman ruumiillista kuritusta!

En minäkään hyväksy lapseen kajoamista. en todellakaan vaikka olen sen tehnyt kuten aiemmin kerroin yllä. Sanallisenkin yhteen oton jälkeen aina jutellaan ja pyydetään anteeksi. Kun kerroin muista lasten tempauksista en tarkoittanut että olisin sitten aina ollut tukasta pöllyyttämässä. Auton sotkeminen vain meni yli ja suutuin todella. Soitin sitten neuvolaan kauhuissani, että mitähän tuli tehtyä ja yllätyksekseni täti lohdutteli MINUA ettei lapsi siitä rikki mene jos vähän tukistaa..olen kyllä eri mieltä siitä.

Yhteistyössä