Ruuista

  • Viestiketjun aloittaja Vinkkejä kaivataan
  • Ensimmäinen viesti
Vinkkejä kaivataan
Mitä annat yleensä lapselle välipalaksi? Mitkä ovat lapsenne suosikkiruokia lounaaksi tai päivälliseksi? Annatko puuron kanssa hedelmäsosetta? Mikä on lapsen ikä?
 
Minski79
Yksivuotias poikamme syö aamuisin ja iltaisin puuroa hedelmä- tai marjasoseen kanssa, päiväruoaksi mieluiten jauhelihakastiketta ja perunaa (harjoitteluvaihe meneillään, keitot ja laatikot eivät vielä oikein uppoa), välipalaksi hedelmää, jogurttia, viiliä jne. leivän kyytipoikana. Leipä on aivan ykkösherkku.
 
Aamu- ja iltapalana on useimmiten puuroa hedelmä- tai marjasoseella taikka sitten muroja jogurtin tai maidon ja hedelmä- tai marjasoseen kanssa. Lämpimistä ruoista on nyt suosikkina lihapullat ja spagetti. Syö joko kaupan valmiita ruokia, omatekoisia ruokia taikka lasten purkkiruokia. Välipalana usein jogurttia, hedelmiä (ei vieläkään hirveästi maistu) ja välillä ihan vain riisikakku ja maissinaksuja. Ikää 1v 8kk.
 
Välipalana:
-jukurttia
-viiliä
-rahkaa (silloin tällöin rahkan seassa kermavaahtoa, yleensä ei)
-->seassa hedelmäsosetta, marjoja, hedelmäraastetta
-voileipää,sämpylää
-riisikakkuja (tällähetkellä suosikki)
-voileipäkeksejä
-hedelmäsalaattia (usein seassa raejuustoa, kun siitä niin tykkää)
-pannukakkua tai lettuja (taikinaan laitan hedelmäraastetta)
-kiisseleitä (marja,hedelmä,maito,suklaa)

Lounaana:
samaa ruokaa kun itse syödään! emme käytä eineksiä tai valmisruokia. (olen ammatiltani kokki)

just ajattelin, että pitäs leipoa pakastimeen semmosia myslikeksejä(muropikkuleipiä, joissa mysliä). niitä olis kiva mutustella vaikka viilin kanssa.

lapsi reilun vuoden.
 
välipalana jotain näistä!
-leipää
-muroja
-kiisseleitä
-hedelmäsoseita(kaupan)
-Banaania
-jugurttia
-kaakaota
-pannaria/lettuja
-jäätelöä jne.... elikkä mitä vain!!!

syövät samaa ruokaa kuin mekin mutta,
perunamuussi+nakit on ehdoton lemppari molemmilla tytöillä :p
joskus annan myös kaupan eineksiä, niistä tykkäävät eniten lihaperunasose laatikosta...
NEIDIT NYT SIIS 1v9kk

 
ludde
Välipalaksi annan aika usein jogurttia, banaania ja porkkana-teeleipää(sellasta litteää) kun se on pojan herkkua ja helppo tehä. Teen myös vispipuuroa mansikoista ja vadelmista. Ruuista en osaa sanoa kun kaikki menee(purkeista) ja olen aika laiska ruuanteon suhteen mut välillä on kausia et poika saa useampana päivänä vain omatekoista. Täytyy vissiin skarpata :ashamed: Poika on 1v3kk. Ai juu, aamupuuron sekaan laitan melkein aina jäisiä vadelmia, se jäähdyttää puuron sopivaksi. Joskus loraus maitoa riittää.

 
ludde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2005 klo 22:25 myy kirjoitti:
Ludde; minkälainen ohje sulla on noihin porkkana-teeleipiin?
Heh, just otin pellillisen uunista joten voinkin tuoreeltaan kertoa eli:

2,5dl kaurahiutaleita(muutkin käy)
2,5dl vehnäjauhoa
3tl leivinjauhoa
1tl suolaa
2 porkkanaa raastettuna
50g(0,5dl) rasvaa
2dl maitoa

Sekoitetaan kaikki ainekset ja painellaan pellille joko ihan lusikalla levitellään(on aika löysää) tai sit jauhojen kanssa käsin. Paista 225asteessa n.15min. Nam!
 
myy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2005 klo 22:49 ludde kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2005 klo 22:25 myy kirjoitti:
Ludde; minkälainen ohje sulla on noihin porkkana-teeleipiin?
Heh, just otin pellillisen uunista joten voinkin tuoreeltaan kertoa eli:

2,5dl kaurahiutaleita(muutkin käy)
2,5dl vehnäjauhoa
3tl leivinjauhoa
1tl suolaa
2 porkkanaa raastettuna
50g(0,5dl) rasvaa
2dl maitoa

Sekoitetaan kaikki ainekset ja painellaan pellille joko ihan lusikalla levitellään(on aika löysää) tai sit jauhojen kanssa käsin. Paista 225asteessa n.15min. Nam!
Iso kiitos :)
 
Tyttö syö aamulla ja illalla riisipuuroa.
Lounaalla ja päivällisellä tyttö saa kaupan purkkiruokia (lempiruokaa on spaghettikastike) todella harvoin oma tekemää ruokaa... :ashamed: Ei nimittäin tyttö tykkää yhtään minun tekemistä ruoista! :eek: Kertokaahan jos jollain on hyviä reseptejä kotiruoista joita teidän lapset syö, niin ottaisin ilolla vastaan!
Välipalana tyttö syö maustettuja viilejä (viiliksistä tyykkä) ja jogurttia syö myös joskus.
Tyttö juo ilolla joka aterialla kevytmaitoa, on oikea maitohirmu!
 
tiputintti
Taitaa olla aika paljon siitä kiinni mitä lapsen opettaa syömään, että mitä se suostuu syömään ja mistä tykkää! ;) Eli jos se on syöny valmisruokaa ikänsä, niin maistuuhan se kotiruoka erilaiselta. Minä kun en kokkaa reseptien kans niin en voi ohjeita antaa, mutta täällä kelpaa kaikki. Ja jos ei niin sitten syö esim. vaan leivän ja jotain, kyllä se sit ens kerralla jo maistuu paremmin taas. Mutta en oo kyllä sen jälkee ku nuorin oli n. 9kk ni sille eri ruokia tehny/ostanu ku ihan poikkeustapauksessa (reissu tms...) :xmas:
 
Tyttö noin 1 vuotta, kotiruuista tykkää eniten perunamuusista, jossa on seassa jauhelihaa tai jotain lihaa pienittynä ja keitettynä. Muusiin voi sekoittaa esim. porkkanaa tai parsakaalia. Kurkun palasia mussuttaa myös tyytyväisenä ja tomaattia sekä banaanin palasia ja tietty keksejä, Muumikeksit on parhaita. Joskus syö hyvin myös maitoon itsetehtyä manna tai riisipuuroa, sekaan kaupan hilloa. Usein syömme vielä myös kaupan purkkiruokia tai puuroja, niistä tykkää kun on niihin tottunut ! Kokeilemme pikkuhiljaa kaikkea tavallista kotiruokaa. Jogurtit on herkkua, välillä juo itsekin kupista !
 
karvinen82
Aamu- ja iltapalat vaihtelee, usein jogurttia, leipää ja maitoa. Mitä milloinkin kaapista löytyy, puuroa ei ole ainakaan 7kuukauteen enää syönyt.

Herkkuina taitaa ruoaksi olla makaroniruoat ja makkarakastike. Jauhelihakastikekin on ykkösenä, mutta perunasta ei oikein välitä. Meillä menossakin minä itse-kausi, joten melkein ruoka kuin ruoka maistunut jos vaan itse saa syödä, eikä kyllä saa mennä syöttämäänkään. :D
 

Yhteistyössä