Ruuat kahdeksi viikoksi 40 eurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden viikon köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kahden viikon köyhä;27446441:
Rupesin nyt todellakin miettimään miten paljon mä sitä rahaa oikein ruokaan laitan ja kaikkeen muuhun ja miksi niin paljon... Hmmm.

Listaa ylös kaikki ostokset, netissä on ainakin valmispohjia taulukkoon. Siis sitten kun rahatilanne normalisoituu.
Kuukauden kuluttua tsekkaat mihin sun rahat menee, ja mistä vois tinkiä jotta saa säästöön hiukan näitä tilanteita varten.
Laske päiväbudjetti, montako euroa/päivä käytettävissä. Älä käy joka päivä kaupassa.

Yksi ihminen pärjää 40€ pari viikkoa kyllä, vähän tiukille vetää vaan.

Mulla on siis aikaisemmin ollut aina säästöjä jonkun verran, yleensä olen sitten käyttänyt ne matkustamiseen. Mutta olin kesällä työttömänä ja sitten syksyllä aloitin uuden työn uudella paikkakunnalla, oli tuli vielä muuttokustannukset. Ja sitten vielä juuri olin varannut uuden matkan, kunnes alkoi tavaroita hajoamaan urakalla :D
Jatkoa varten voisin kyllä pitää kuukauden budjettia, jos vaikka saisi säästöön vielä enemmän ja pääsisi enemmän matkoille, sekä olisi vähän isompi vararahasto näitä tilanteita varten! Normaalisti mun tuloilla ei ole mitään ongelmaa pärjätä kuukautta, siksi mä en varmaan ole niin tarkkaan budjettiani miettinytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden viikon köyhä;27446491:
Mulla on siis aikaisemmin ollut aina säästöjä jonkun verran, yleensä olen sitten käyttänyt ne matkustamiseen. Mutta olin kesällä työttömänä ja sitten syksyllä aloitin uuden työn uudella paikkakunnalla, oli tuli vielä muuttokustannukset. Ja sitten vielä juuri olin varannut uuden matkan, kunnes alkoi tavaroita hajoamaan urakalla :D
Jatkoa varten voisin kyllä pitää kuukauden budjettia, jos vaikka saisi säästöön vielä enemmän ja pääsisi enemmän matkoille, sekä olisi vähän isompi vararahasto näitä tilanteita varten! Normaalisti mun tuloilla ei ole mitään ongelmaa pärjätä kuukautta, siksi mä en varmaan ole niin tarkkaan budjettiani miettinytkään.

Nonii no sitten!
Tosin, ei se säästäminen koskaan typerää ole, luohan se tiettyä rentoutta elämään.
Koitahan selvitä tää pari viikkoa! Seurakunnalta saattasit saada vähä jelppiä, kun kerrot nuo samat asiat kun meillekkin.

Jatka jauhelihaa soijarouheella tai korvaa se sillä kokonaan.

Osta kasvikset torilta jos mahdollista. Siellä on usein tarjouspusseja. Esim.paprikaa voi hyvin pakastaa ja käyttää myöhemmin.

Laatikko- ja keittoruoat on edullisia. Keliaakikkona sun kannattaa itse tehdä leivät.

Sienistä saat loihdittua vaikka mitä ruokaa - kastikkeita, keittoja, täytettyjä paprikoita, mureketta...

Kaali on halpaa. Kaalista saat laatikkoa, keittoa, wokkeja, jne

Yhteistyössä