ruuan maustaminen

meillä on poika 10kk ja olen laittanut hänelle jo kuukauden päivät ruokaa siten, että otan tavallisen keittokirjan ja sovellan siitä reseptin pojalle.Esim.bolognese-kastike on pojasta todella herkkua ja appelsiinibroilerikin menee, mutta olen miettinyt mitä raaka-aineita voi itse asiassa käyttää??Valkosipulia olen jo käyttänyt tavan sipulin ohella,pippureita ja yrttejä.Mutta esim. herkkusieniä voiko käyttää tai oisko kellän listaa mitä EI saa käyttää???(nitraattipitoisiahan ei saa) Ja milloin saa laittaa hieman suolaa?Teen pojalle ruuat erikseen, koska vielä tässä vaiheessa on aika vaikea ottaa meidän aikuisten ruuasta pojan omaa annosta.
 
minä maustan pojan ruoat suolattomilla lihaliemi kuutioilla.
omien tietojen mukaan mausteita voi käyttää, mutta suolaa ei saisi olla. sisäelimiä eikä verta (esim.verilätyt)saa antaa alle 1 vuotiaille.
 
Pääsit kyllä helpommalla jos tekisit koko perheelle samaa ruokaa. Melkein kaikkea lapsi voi jo syödä. Ok, hernekeittoa, hornetteja yms en antaisi minäkään.

Jos kuitenkin haluat ruokavinkkejä, voit katsoa vauvaruokien (piltti, Bona) sivuilta mitä valmiisiin ruokiin käytetään.

esim. http://www.piltti.fi/pilttituotteet.asp
 
mä teenkin ruokaa kerralla enemmän ja pakastan.Sitten kun on ruokailuhetki niin valmistan vain lisäkkeen.Ja meillä aikuiset syö lämpimän aterian n. klo 16.Pojan ruokailurytmi ei vielä ole osunut ihan siihen.Ajatteli odottaa sitä vuoden ikää, etä hän syö samaa kuin mekin.Olen katsonut Bona/Pilttiohjeita,mutta minun mielestäni ne ovat tylsiä ja nillä ohjeilla ei sa maukasta ruokaa ja monipuolista.Itse olen oikea kulinaristi ja haluan perheenkin syövän hyvin;siispä teen vielä pojalle erikseen.Ja molemmat saa näin hyvää ruokaa.
 

Yhteistyössä