Ruskeasta kastikkeesta riita,apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:38 Apuja kirjoitti:
Mies alkoi tekemään "ruskeaa kastiketta". Paistoi pelkkää jauhoa paistinpannulla. Ja siitä muka pitäis kastike syntyä. Ei uskonut että se tehdään niin että rasvaa ja jauhoa ruskistetaan, kuulema ihan äitinsä opettanut että jauhoa kärytellään ja lisätään vettä!!! :laugh:

Sanokaas nyt mulle että pitääkö muka paikkansa että jauhoa polttamalla ja vedellä tulisi kastiketta :laugh:

Tuliko millainen kastike?
Ei kai niitä jauhoja näinkään tehden ole tarkoitus polttaa,eihän sitä rasva-jauhoseostakaan polteta!
:p :wave:

Kyllä se siitä jauhosta ja vedestäkin syntyy.

Mä itse teen niin, että sekoitan jauhot kylmään veteen vispilällä, maustan ja "värjään" kastikkeenruskistajalla/soijalla/lihaliemellä/ketsupilla. Hyvää on ja ilman rasvaa.

Mutta harvoin tarvitsen ihan tuota tavallista ruskeeta kastiketta. Anoppi hoitelee meidän suonten tukkimiset pari kertaa kuussa tuolla perinteisellä rasva-jauhopommilla, hyvää se kyllä on, ei siitä mihinkään pääse! ;)

Höpsis! :laugh: Mä olen aina tehnyt ruskean kastikkeen juuri noin, eli paahtanut jauhoja pannulla ilman rasvaa, ja sitten vispannut veden mukaan! Ei siihen rasvaa tarvita! Mutta kukin tyylillään. =)

Yhteistyössä