Ruskeasta kastikkeesta riita,apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Mies alkoi tekemään "ruskeaa kastiketta". Paistoi pelkkää jauhoa paistinpannulla. Ja siitä muka pitäis kastike syntyä. Ei uskonut että se tehdään niin että rasvaa ja jauhoa ruskistetaan, kuulema ihan äitinsä opettanut että jauhoa kärytellään ja lisätään vettä!!! :laugh:

Sanokaas nyt mulle että pitääkö muka paikkansa että jauhoa polttamalla ja vedellä tulisi kastiketta :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:40 äiti kirjoitti:
kylläpä vaan kuule tulee kastiketta ilman sitä rasvaaki! ;)

Niin tulee...ja näin oli myös anoppi miehelleni aikoinaan opettanut. Mies oli ihmeissään, kun aina rasvaa laitoin ja siihen jauhot. JA tuleehan siitä terveellisempää kun ilman rasvaa tekee...ja hyvää myös..

Itse raukistan ne jouhot kylä rasvassa mutta tiedän monia jotka ruskistavat ne jauhot ilman rasvaakin ja ihan hyvää kastiketta tulee.Että ei sen miehes nyt väärässäkään ole.Molemmat tavat ovat ihan yhtä oikeat ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:42 Greeata kirjoitti:
\

Niin tulee...ja näin oli myös anoppi miehelleni aikoinaan opettanut. Mies oli ihmeissään, kun aina rasvaa laitoin ja siihen jauhot. JA tuleehan siitä terveellisempää kun ilman rasvaa tekee...ja hyvää myös..

Enpä ole koskaanmaistanut.Joskus voisi kokeilla noinkin.

\
en kyllä usko ennen kuin näen. Mies tuolla vääntää nyt toista omaa kastikettaan :whistle: mä teen jauhelihakastikkeen niin että jauhelihan ruskistamisen jälkeen laitan niiden päälle jauhot, mutta siinäkin siis jauhelihan oma rasva mukana. en kyllä usko että jauhoja polttamalla tulisi mitään ruskeaa kastiketta, googlasin ja kaikissa ohjeissa jauhoa, rasvaa ja joko vesi tai lihaliemi

Mä ruskistan jauhot ilman rasvaa ja kun ne on ruskistuneet otan pannun pois liedeltä ja kaadan runsaasti kylmää vettä päälle. Sekoitan ja pistän liedelle takaisin. Hyvää kastiketta tulee ilman paakkuja =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:53 Apuja kirjoitti:
mutta eikö tuollainen poltettu jauho ole täynnä syöpää aiheuttavia karsinogeenejä???

No eikö "poltettu" rasva-jauhoseos ole yhtä karsinogeenistä? :o :whistle:
Se rasvako siinä jotenki tekee sen paremmaksi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:54 Pyryharakka kirjoitti:
\
mutta eikö tuollainen poltettu jauho ole täynnä syöpää aiheuttavia karsinogeenejä???

eihän ne poltettuja ole,jossei niitä mustiksi päästä.
no, meiän ukko oli seissy ainakin 10 min. siinä jo käryttämässä niitä jauhoja kunnes sain tungettua rasvaa joukkoon väkisin :whistle:

Ite tein enne noin että ensin rasvaa pannuun ja sitte jauhot päälle ja ruskistin, nykysin teen kastikkeen iha vaan jauhot kuumaan veteen, ei mitään ruskistusta pannulla. Että kyllä siitä kastike ois tullu! :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:59 vieras kirjoitti:
\

No eikö "poltettu" rasva-jauhoseos ole yhtä karsinogeenistä? :o :whistle:
Se rasvako siinä jotenki tekee sen paremmaksi?
en minä ainakaan jauhorasvaseosta polta, sehän sen rasvan idea onkin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:59 Apuja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:54 Pyryharakka kirjoitti:
\

eihän ne poltettuja ole,jossei niitä mustiksi päästä.
no, meiän ukko oli seissy ainakin 10 min. siinä jo käryttämässä niitä jauhoja kunnes sain tungettua rasvaa joukkoon väkisin :whistle:

:headwall: :headwall:
Mikset voinu antaa miehes tehdä itse sitä kastiketta??
Oisit tyytyväinen ku osallistuu kotitöihin!
Ja siinähän oisit nähny että onnistuuko... ;)

Yhteistyössä