Ruskeaa vuotoa ja kaksi keskenmenoa takana... Apua!

Nyt olen omien laskujeni mukaan 5+3 raskausviikoilla ja seuraavana päivänä kun kuukautisten piti alkaa alkoi ruskea vuoto. Sama juttu kummassakin keskenmenossani. Nyt pelkään pahinta jälleen kerran. :(

Sekä kättärille, naistenklinikalle ja omalle neuvolaterkallekin ennätin jo tällä viikolla soittaa. Ja ennätin varata yksityiselle omalle gynellenikin ajan ensi viikolle. Paniikkia pukkaa eikä jaksaisi odottaa ensi viikon lopulle, että pääsee tarkastamaan tilanteen.

Ensimmäisessä keskenmenossa tosin epäilen syyksi kotijuustosta saatua listeriaa kun en kielloista silloin vielä tiennyt. Silloin ei tutkittu tosin kyseistä bakteeria, ja lisäksi alkanut keskenmeno keskeytyi viikolla 6+3. Alkio oli kuolleena kuukauden, ennen kuin tehtiin ensin lääkkeellinen tyhjennys ja loput jouduttiin poistamaan kaavinnalla.

En jaksaisi samaa ruljanssia enää uudelleen tai edes tavallista ns normaalia keskenmenoa. Nyt jo kaksi vuotta yritetty lasta.

Olen vain koko ajan paniikissa ja juoksen vessassa tarkastamassa onko vuoto muuttunut pahemmaksi. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta ja silti raskaus jatkunut?

Mulla on ollut vuotoja sekä esikoista odottaessa, että nyt tässä toisessa raskaudessa. Mulla vuoto ajoittui viikoille 8-9. Mä kans olin tosi huolissani, ja ravasin vessassa jatkuvasti tarkistamassa. Vuotoa tuli noin viikon verran, tässä raskaudessa ehkä vähän pidempään. Siteeseen asti ei tullut mutta pyyhkiessä tuli. Oli sekä kirkasta että rusehtavaa. Onko sulla kipuja? Tietynlaiset menkkamaiset kivuthan ovat merkki kohdun kasvusta, ne on ihan hyvä merkkejä. :) Pidän sinulle peukkuja, että vuoto lakkaisi!!:hug:

Nyt otat vain rennosti ja lepäilet! Vessassa ravaaminen ja stressaaminen ei asiaa helpota, eikä tilannetta muuta :( Kokemusta on. On raskauksia, joissa on raskaus jatkunut vuodoista huolimatta ja raskauksia, joissa ei. Kaksi keskenmenoa kokeneena olen oppinut, että stressaamalla ei asia muuksi muutu. Se pysyy, jos se on pysyäkseen. Kaikki teemme varmasti parhaamme, mutta aina se ei riitä. Voimia! :hug:

Mulla on välillä sellasia pieniä vihlaisuja tai painontunnetta alamasussa... Ei siis mitään menkkamaista edes ja mulla menkat todella kivuliaat...

Ja vuotoa tulee välillä ihan siteeseen tai pikkuhousunsuojaan asti vaihtelevassa määrin... suurin läntti taisi olla peukunpään kokoinen... Ja jos lähden liikkeelle esim kävelylle niin silloin tulee juuri tuo isompi määrä...

Viimeksi muokattu:
On tosi yleistä vuotaa sinä päivänä/päivinä kuin menkkojen pitäs alkaa. Tai että ekat, vielä tokat, kolmannet menkat tulee.

Mulla tuli ekassa raskaudessa ennen menkkojen alkua pikkasen ruskeeta, tosi vähän. Raskaus oli lopulta tm, mutta en tiiä, vaikuttiko tuo siihen mitenkään.

Tokassa raskaudessa en vuotanut silloin, kun menkkojen piti alkaa, mutta 7+1 alkaen alottelin ruskealla ja sitä jatkui vähän väliä läpi melkein koko raskauden, vaihtelevasti punaisena, ruskeena jne. kipujen kera. Tuosta meille syntyi tyttö.

Tässä raskaudessa tuli muutaman tunnin ajan ruskeeta sinä päivän, kun menkkojen piti alkaa ja sitten uudelleen kerran pyyhkiessä jossain vaiheessa ekojen viikkojen aikana. Ei kunnon vuotoa kuitenkaan. Neljän viikon päästä pitäs syntyä...

Vuotojen kanssa voi käydä kuinka vain. Jotkut vuotaa, toiset ei. Tässä vaiheessa ei valitettavasti kukaan voi vielä tietää, miten käy. Tsemppiä ja peukut pystyssä.

Nyt sitten eilen illalla tuli punaistakin vuotoa hetken aikaa. Ei kuitenkaan kovin paljoa, mutta säikäyttää ehti ja pannaria iski heti. Pakko vaan oli heti mennä makuuasentoon varmuuden vuoksi. Se on epäselvää mulle että mistä sitä kirkasta verta voi tulla. Tänään ei sitten ole tullut enää kuin sitä ruskeaa tuhrua.

mulla kans alko tuhruttelu 5+ viikolla ja kävin sit ultras. sikiöpussi näky,muttei sykettä. uusintaan 7+4 ja sillon löyty pikkunen. ja koko sen välin tuhrutti ja viikon verran yliki. selvää syytä ei löytyny mut lääkäri ja neuvolatäti arveli sen olleen kiinnittymisestä johtuvaa.
nyt viikkoja kasas 29+6!!!
se ruskee vuotohan on vanhaa verta. se jostain tihkuttaa ja sit myöhemmin tulee ulos. en viel huolestus,jos on vaan tuhruttelua.
ultaan kannattaa mennä vasta kun viikkoja on yli 6 koska sit voi ehkä jo sykkeenki nähdä.
jaksuja sulle ja tosiaan ÄLÄ STRESSAA!! se ei oo hyväksi sulle eikä vauvalle...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä