Ruskeaa tuhrua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhrutäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhrutäti

Vieras
Kertokaa viisaammat ja kokeneemmat, miten huolissani minun pitäisi olla.

Tänään on tullut ruskeaa tuhrua vessassa käydessä, viikkoja 6+3. Voiko kyseessa olla normaali raskauden aikainen vuoto vai jotain vakavampaa?

Tuhrua tulee siis hyvin vähän, pikkuhousunsuojaan ei ole tullut mitään, ainoastaan pyyhkiessä jää paperiin.

Soittele heti maanataina neuvolaan. Siellä varmaan osataan neuvoa sua paremmin. Kyse voi olla ihan harmittomasta tuhruttelusta. Itselläni ei ole vastaavia vuotoja ollut. Ainoastaan kahdessa alkuraskaudessa viikojen 8-10 tietämillä äkillistä runsasta verenvuotoa. Joka on johtunut istukan sijainnista kohdunsuulla.

Mullakin on tullut lauantaina tuhrua ja tänään (ti) ihan vähän vertakin. Ei onneksi kuin ihan vähän. Kyllä siitä huolestuu ja soitin heti neuvolaan, mutta sieltä rauhoiteltiin ja sanottiin settä se on varmaan ihan normaalia.

Koitetaan nyt selvitä tuhrujemme kanssa, toivottavasti se loppuu.

rv7

mulle sanottiin,että sitä voi ilmetä sillonku pitäis olla menkat.. et normaalia, jos ei tarvi sidettä eikä se oo kirkkaanpunaista eikä holvaten tule. :) mulla oli joskus rv9-12 aikoihin.. en tarkalleen muista..

-utu ja vaavi rv 28+2-

Mulla ekassa raskaudessa niukka ruskea tuhru merkitsi keskenmenoa mutta toinen raskaus ei mennyt kesken vaikka kahteenkin kertaan vuosin kirkasta verta. Eli ei voi tietää... ultrassa selviää!

Sama kuin edellisellä. Ekassa raskaudessa tuhrua, ei kipuja eikä mitään muitakaan keskenmenon merkkejä, mutta ultrassa selvisi, että kesken meni. Toisessa raskaudessa myös tuhrua ja kaikki meni kuitenkin hyvin ja vauva on jo maailmassa ja terve.

Yhteistyössä