rusehtava "tuhru"??

vauvahaaveita

Tunnettu jäsen
01.04.2008
9 158
50
48
42
kempele
...mulla tuli eilen illalla rusehtavaa "tuhrua" pyyhkiessä...ainoastaan tuli paperiin vähän, ja se ei ollut punaista niinkuin veri, vaan ruskeaa..onko ihan normaalia, vai voiko olla jotain vialla :'( ? Niin ja rv 12+0 oli eilen....

vauvis 12+1 :ashamed: :'(

Hei vauvahaaveita, on ihan normaalia. Minulla tuli reilumminkin vanhan veren tyyppistä (ensin ihan punaistakin) vuotoa 11+6, joka sai meidät lähtemään päivystykseen. Kohdusta löytyi vaaraton verenpurkauma, voi esim johtua istukan verisuonen repeytymisestä, mikä on hyvin tavallista. Minulla vuotoa kesti vähenevässä määrin muutama päivä, kunnes lakkasi. Älä huoli, vaikka ainahan sitä huolehtii.. Onnellista odotusta, olet jo pitkällä!

Mulla on ens viikon tiistaina neuvolä-lääkäri, ja se kotidopplerikin on vielä jossain maailmalla, että siitäkään ei ole apua nyt :'( ..kyllä pistää miettimään!! Toivottavasti pikkusella kaikki hyvin :heart:
Kaikille teille iso :hug:

vauvis ( ehkä ) 12+1

Mut seuraat ny vaan et ei yltyis vuoto. Mullahan sillo alko rusehtaval vuodolla (illal kymmene aikaan) ja aamupväl sit jo yltykin kunno vuodoks. MUTTA sulla on jo sydänäänet ja kaikki todettu ni tilannekin on sit AIVAN erilaine. Mut toivotaan parasta et pikkusel ois siel kaikki silti nyt hyvin! Onks siis se np-ultra millon?

täällä ei oo ollenkaa sitä np-ultraa :o ...No eilen illalla sitä tuhrua tarttui paperiin, ja tänäänkin sitä on pyyhkiessä niukasti jäänyt, että se ei vuotoa ole...varsinki jos vähän syvemmältä pyyhkäsee nii pieni rantu paperiin jää....

pääsisitkö sä jonnekin tarkistukseen, kun ei tuo stressikään hyväksi vauvalle ole? joskushan pääsee ultraan/kuunteleen sydänääniä tollases tilantees, et vois sitä ees kokeilla? voimia sulle rutkasti :hug:

joo, koita nyt vaan relata, vaikka vaikeeta onkin. oot kuitenkin melko pitkällä, et ihan hyvin voi olla harmitonta noin niukka vuoto. hemmottele itseäsi jotenkin, vaikka kasalla suklaata. ja muista että toivoa on vaikka kuinka paljon :hug:

ei kannata menettää toivoa! :hug: mut minulla tuli just noin ja menin kuunteluttaan sairaalaan sydän äänet ja enään niitä ei kuulunut ja viikkoja oli 15. lääkäri ultras ja sano et vauva on jo syntymässä. mut ei se kaikilla meinaa sitä...

Toi epätietoisuus on kyllä kaikkein pahinta mitä voi olla!
Mulla on hyviä ja huonoja uutisia sulle.. Helmikuussa mulla oli tuhrua viikolla 11+4 ja todettiin tuulimunaraskaus, mikä meni kesken heti seuraavana päivänä itekseen. Mutta tässä meneillään olevassa raskaudessa oli viikoilla 6-10 aluks veristävuotoa ja sitten tuhrua ton kuukauden verran ja kaikki ihan hyvin! Ja sairaalassa sanottiin että "kaikillahan sitä on"-kun peloissani oisin halunnu tarkistuttaa tilanteen ultralla..

Findgirl eka neuvola käynnillä ultrattiin ja kuunneltiin sydänääniä ja viikoja oli sillon 10+4, ja kaikki oli sillon hyvin, ja onhan tuosta nyt pari viikkoo kohta aikaa...Onneksi tuo ruskee tuhru ei ole vuotoa, ja sitä tulee todella niukasti paperiin ku syvemmältä pyyhkii, nii ja ei oo mitään kipuja missään. Toivon todella että olis ihan harmitonta!! :heart: Onneksi huomena saa sen kotidopplerin, nii pääsee sillä kokeileen sit josko sais äänet kuulumaan *hope so* :ashamed:

Mä sain sillon vaan neuvolasta ohjeen että EI UIMISTA EIKÄ SEKSIÄ niin kauan kuin tuhru jatkuu. Siis kun mulla ei ollut varmaa tuliko se tuhru vaan limakalvoilta vai kohdun puolelta niin ihan varuiksi tällanen neuvo..

Joo kannattaa rauhallisesti ottaa ja seksi banniin ny vähäks aikaa kuten uiminen myös. Voimia vaavis!! :hug: :hug: Tuuhan sit kertoon ko dopplerilla saat vahvat sydänäänet kuuluvii huomen :heart: Peukut pystyssä tääl ja rukoillaan siu puolestais et vaavillas ois kaik hyvin! :hug:

ruskea tuhru täälläkin pisti pään sekaisin viikko sitten, mutta mulla sillon vasta 6+... viikonloppuna pissatessa näin ruskeaa vuotoa ja itkuhan siinä pääsi.
Eilen ja tänään ei moista enää näy...sydän sykkyrällä ihmettelen, mitään ei tunnu missään... Ultra vasta puolentoista viikon päästä...

Vauvahaaveita
- toivottavasti sulla kaikki ok. Missä vaiheessa nämä sydänäänet alkavat kuulua (onko se tuo vko 10 paikkeilla? - sori en uskalla googletella nyt näitä kun sain jo eilen sätkyn siitä että rv 6+3 pitäs alkion olla joku 7 mm kokoinen ja mulla oli vaan 4mm) Tässä ekassa ultrassa (6+3) sydämen näki hakkaavan vimmatusti, mutta mitään ei kai ois voinut vielä kuulla...? Sori, hieman pihalla olen =)

Mulla ei kyl kipuillu sillon tuhrun aikaan ollenkaan, vasta sit kun vuoto oli yltyny reilusti (tosin ei sillonkaa mitenkää menkkakipuja juurikaan kipeemmät ollu).. mut ainakin tota peesailen, et kyl se vuoto suht nopeasti varmaan voimistuis jos spontaani km ois tulossa. Et eiköhän kaikki oo hyvin :hug: :heart:

tuosta tuhruilusta, mulla on tullut sitä alusta asti silloin tällöin, syytä sille ei löydy. Edelleenkin sitä tulee joinain päivinä enemmän joinain vähemmän. Pikkuhousunsuojalla ollen pärjäillyt. Pikkuisella kaikki on hyvin, lääkärissä tuhruilun takia pari kertaa käynyt kohdunsuun tilanteen tarkistuttamassa. Viimeksi lääkäri sanoi että limakalvot on raskauden aikana herkillä mikä voi aiheuttaa vuotoja.
Toivotaan että kaikki on hyvin sinulla ja pikkuisellasi.

keiju ja toukka 19+6

nyt tässä illan aikana ei oo tullu , tai en ainakaa en ole huomannut, että olis enää tullu mitää tuhrua =) En nyt mene viel sanoo mitää, koska se voi vielä alkaa, mutta ei se oo yltyny eilisestä, et ei oo alkanu vuotamaan!...ihmeen rauhallinen olen kyllä ollut, että liekkö keho viestii, että kaikki hyvin :heart: -toivotaan-

Yhteistyössä