Ruskeaa todella niukkaa vuotoa kesken kierron

Hei! Elikkä onkos kokemuksia mistä syystä ruskeaa erittäin niukkaa vuotoa (ruskeaa valkovuotoa?) tulee kesken kierron. Kuukautisten pitäisi alkaa vasta viikon päästä, (itselläni melko säännöllinen kierto 28-29pv) ja tänään tuli erittäin niukkaa ruskeaa vuotoa pyyhkiessä, mistäköhän johtuisi? Ei ollenkaan veristä ja tavallisia voimakkaita menkkakipujakaan ei ole.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Heippa, en ikävä kyllä nyt osaa vastata kysymykseesi, mutta itsellä sama ongelma. Mulla on n. 1-2 viikkoa ennen menkkoja alkaa ruskea niukka vuoto. Tätä tuli myös kun olin raskaana, joka meni kylläkin kesken heti alussa. Se siis jatkuu aina menkkojen alkuun. On nyt 4 kiertoa pillereiden jälkeen ja joka kerta ollut tätä. Mulla on huomenna soittoaika gynekologille tästä aiheesta. Kyselen voiko tämä estää raskautumisen ja katsotaan mitä se sanoo. Voin tulla jos muistan niin huomenna kertomaan sulle illemmalla, että mitä se sanoo :)

Millon itse olet lopettanut hormonaalisen ehkäisyn vai oletko?
 
Tällä hetkellä meillä on niin, että lasta toivotaan, mutta saisi raskautuminen tapahtua mieluummin vasta parin kuukauden päästä. Pillereiden käyttö on tällä hetkellä hieman tahallisen epäsäännöllistä, jolla tarkoitan, että jos pilleri unohtuu ottaa niin ei kauheasti sitä stressata. Näin ollaan edetty jo parin kuukauden ajan, mutta ensimmäistä kertaa on tämmöinen vuoto. Tosin minulla oli elokuun alussa kohtutulehdus ja lääkäri silloin sanoi, että tulehduksen jälkeen voi olla jonkun aikaa, aivan henkilöstä riippuen kierto sekaisin ja ehkäisy teho laskee, mutta mielestäni tämä ei todellakaan ole kuukautisvuotoa (?) :) Mistään sairaudesta/taudistakaan ei pitäisi olla kyse, koska kuukausi sitten kontrolli käynnillä tarkastettiin, että tulehdus on lähtenyt ja kaikki on ok.
Harmi, että sinulla tämä ruskeavuoto on tarkoittanut keskenmenoa! :( Tule ihmeessä kertomaan mitä lääkäri on sanonut!! Kiinnostaa kyllä kovasti itseäkin vaikka varmasti aika henkilökohtaisiakin nämä syyt ovat! :)
 
Noniin nyt se lääkäri soitti. En nyt taas tiiä mistään mitään. Selitin tilanteen että ollut 4 kierron ajan ruskeaa vuotoa 2 viikkoa ennen menkkoja. Voiko estää raskautumisen? Lääkäri vastasi että ei voi. Eikä varmaan se keskenmenokaan siitä. Mä en jotenkin usko :D ei voi oikeesti olla kovin hyvä et vuotaa näin. Luin ton sun artikkelin Menni :) siinä oli paljon kaikkea. Ei sanonut taaskaan mitään mistä voi johtua. Tää on jo toinen gyne joka ei ota mitään kantaa siihen mistä tää johtuu. Sanoi vaan että otatte ihan rauhassa ja että älä tee ovistestejä. Tää sanoo mulle aina samaa :D että liikaa stressiä :D Tottahan se on mutta sanoi taas kerran että hyvä että olen ollut jo raskaana ja ovistestikin näytti plussaa joten kaikki pitäs olla kunnossa. Sisäultrakin tehtiin juuri joten kaikki kai sit on kunnossa...

Toivottavasti sun vuoto loppuu sentään :) Siis oviksen aikaanhan voi tulla jotain ja sitten kun on raskaana :D ehkä sulla onkin tärppi käynyt. Toisaalta helppo olisi näin tulla tärppi kun tätä että stressaat joka kuukausi että miksi ei nyt nappaa :) Tsemppiä jatkoon! Tervetuloa kuumeilemaan tonne esikoinen vuodelle 2014 :) Siellä on musta ainakin tosi kiva ilmapiiri :) Esikoistahan tekin olette yrittämässä?
 

Yhteistyössä