Kokemuksia asiasta pliis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mildenka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mildenka

Uusi jäsen
02.09.2012
3
0
1
Toukokuussa jätettiin pillerit pois ja vauva on haaveissamme.
Kierto ollut koko ajan säännöllinen 28-29pv. Viimeiset menkat alkoivat 9.8. Yhdyntöjä on ollut paljon viime viikkojen aikana. Laskujen mukaan ovis ois ollu noin viikko/reilu sitten.
Odotan siis menkkojen alkavan vasta ensi viikon lopulla normi kierron mukaan, mutta eilen illalla alkoi vatsassa juilimaan ja tuli ruskeaa vuotoa, tänään muuttunut jo veriseksi. En nyt valumalla valu, mutta kyllä verta jonkin verran tulee. Voiko olla ns. kiinnittymisvuotoa, kun ajankohta siihen olisi järjen mukaan mahdollinen vai valemenkat vai jostain syystä viikkoa aiemmin alkaneet kuukautiset.
Lämpö on ollut n. puoli astetta koholla koko viikon ja vatsassa on ollut pientä kivistelyä.
Onko muilla minkälaisia kokemuksia asiasta?

Mä en ainakaan edes huomannut minkäänlaista kiinnittymisvuotoa, mutta tiesin kyllä tulleeni raskaaksi 3-4 päivää ennen kuin menkkojen edes piti alkaa. Sen tiedon vahvisti sitten kaksi selvästi positiivista testiä. Ensimmäistä testiä edeltävänä yönä tunsin selvästi yhden voimakkaan muljahduksen alavatsassa ja koska tällaista ei ollut koskaan aiemmin tapahtunut, arvasin siitä, että nyt "tärppäsi". Siis muljahdus oli sen verran selkeä, että heräsin siihen.
Se siis voi olla kiinnittymisvuotoa tai sitten aikaistuneet menkat. Odottelisin tovin ja tekisin sen testin sitten, kun se on järkevää (3pvä ennen odotettua menkkojen alkua). Noista on aina niin kauhean vaikea sanoa juuta tai jaata, otat vain iisisti ja jos ei tällä kertaa tärpännyt niin uutta matoa onkeen. Ja jos sattuikin tärppäämään niin se on vaan hieno juttu. :)
Pillereiden kanssa on se, että joillakin saattaa mennä 3-6kk siihen, kun oma hormoonitoiminta palautuu - itse kuuluin siihen sakkiin, kun meni se puoli vuotta, mutta osasin sitä odottaakin. :)
Tsemppiä tuohon hermoja raastavaan tilanteeseen - selvyys siihen aikanaan tulee, siitä olen varma. :) Toivottavasti on vielä se toivottu selvyys. :)

Esikoisen aikaan minulla tuli juuri tuota kiinnittymisvuotoa. Olin töissä ja tuli ihan sellainen olo yhtäkkiä, että menkat alkaa. No menin vessaan ja pyyhittäessä jäi ruskeaa verta paperiin. Sitä tuli siteeseenkin jonkin verran, mutta loppui sitten seuraavana päivänä ja sitä ihmettelin. Siitä 2viikon päästä tein vahvan positiivisen testin :)

Nyt tästä toisesta en tuntenut mitään kipuja tai vuotoja ei ollut..testi vaan näytti sitten positiivista kun menkat ei alkanu :)

Vaikea siis sanoa juuta eikä jaata. Ei siis voi oikein antaa apuja tässä asiassa. Selviäähän se sitten kun on testauksen aika :) tsemppiä ja plussaa toivottelen!!

Kiitos vastauksista!
Kovasti olisi vauva haaveissa, mutta palstoja lukiessa hyppää kyllä silmille kiinnittymisvuodon määrät. Minulla on kuitenkin suhteellisen runsasta vuotoa, vaikka ajankohdan vuoksi sellaiseksi sopisikin.
Monet puhuu keskenmenoista, joten... No, huomenna lääkäriin, jospa saisi vastauksia, vaikka hieman on toivo tämän suhteen nyt mennyt.

Yhteistyössä