Ruskea vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kate82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kate82

Uusi jäsen
15.03.2009
11
0
1
Minulla on menossa rv 7+0. Eilen ja toissapäivänä wc:ssä käydessä paperiin tarttui ruskeaa vuotoa (melko olematonta). Tänään vuotoa ei ole enään tullut, eikä mitään kipuja ollut. Olen lukenut että ruskea vuoto voi olla merkki kohdunulkoisesta raskaudesta ja keskenmenosta. Jos tämä on nyt merkki keskenmenosta kuinka pian vuoto lisääntyy? Voisitteko kertoa kokemuksistanne?
Hieman huolettaa. Ensi tiistaina olisi varhaisraskauden ultraan meno.. tuntuu tosi pitkälle ajalle odottaa.

No tuota... Mulla alko rv5+6 ihan karmeat vatsakivut, siis ihan hillittömät ja niin pahaksi meni, että oli pakko lähteä päivystykseen, vaikka oli uuden vuoden aatto. Mitään vuotoa ei tullu missään vaiheessa. Raskaus kasvo vasemmassa munajohtimessa, ja hoidettiin seuraavana aamuna laparoskopiassa.
Vuoto (kirkas ja runsaskaan ) ei aina tarkoita keskenmenoa, voi olla jostain muualtakin lähtöisin, niin kun Zoe-F tuossa mainitsi.
:hug: Otahan rauhallisesti, ja seuraile tilannetta

Mulla myös tuli reilu viikko sitten ruskeaa tuhrua wc paperiin. Huoletti kovasti, ultrattiin keskiviikkona ja kaikki oli hyvin!Uskoisin että kaikki on kunnossa mikäli mitään kovia kipuja ei ilmaannu.

mun kokemukseni ruskeasta tuhrusta johti valitettavasti keskenmenoon, alkoi parin päivän tuhrulla vko:lla 11, ja lopahti... sitten jatkui vko:lla 12 ja alkoi tulla limaisempaa ja verisempää vuotoa, ja johti keskenmenoon. Silti jokainen odotus erilainen, vuotoineen kaikkineen... ei sen tarvitse tarkoittaa, että sun kohdalla se johtaisi keskenmenoon. Tsemppiä!

Minä vuodin viikolta 5, viikolle 7 saakka ruskeaa ja välillä vertakin, mukana suuria hyytymiä. Kipuja oli, todella koviakin. Km luultiin, vaan ei ollutkaan. Nyt viikot 21+0 ja vauvalla kaikki hyvin! Tämä ei tietenkään päde kaikkiin raskauksiin, mutta haluan vain kertoa, että useimmiten syytä huoleen ei ole.

Mulla ei oo ruskeasta tuhrusta kokemusta, ainoastaan tuoreesta verestä/tuhrusta. Ensin sitä tuli vähän ja seuraavana aamunakin vähän, sittemmin tuli ihan vuodoksi asti ja km tapahtui vkolla 8+5 neuvolan mukaan.

Sitten tuli tuhrua silloin kun menkkojen tuli alkaa sekä 2. "menkkapvänä". Ekana pvänä vähä enempi mutta ei kummiskaa vuodoks asti. Vkolla 9 tuli seksin jälkeen tuhrua. Nyt 39+0 ja kaikki hyvin =) Useinhan etenkin ruskea vuoto on ollu vaaratonta, mutta jokainen raskaus toki yksilöllinen.

Kävin siellä varhaisraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin :) Näky pikku alkio 1.3 cm ja sydänäänet kuului. Raskausviikkoja on 7+4. Kun kysyin ruskeasta vuodosta lääkäriltä, sanoi että on kuulemma ihan harmitonta. Onpa nyt helpottunut ja onnellinen olo :D

kate82 :wave: Hienoa, että kaikki on hyvin! Onnea jatkossakin odotukseen!
Mulla on kaikenlaisia kokemuksia tuhruista ja vuodoista... :/ Ekassa raskaudessa ei tuhrua, ei vuotoja (syntyi tyttö ihan ajallaan). Toisessa raskaudessa oli ruskeaa tuhrua rv 8-12 (lopuksi km rv12). Kolmannessa raskaudessa tuhrua pari päivää rv 6 (tyttö syntyi lähes ajallaan). Neljännessä ruskeaa tosi vähäistä tuhrua rv8-14 (lopuksi todettiin km rv14). Viidennessä ja kuudennessa raskaudessa selvää veristä vuotoa rv 6 ja 8 (km:t ko. viikoilla). Tässä seitsemännessä raskaudessa veristä vuotoa muutamia päiviä rv 15 (muistaakseni), mutta kaikki on hyvin toistaiseksi ja menossa nyt rv 25+4.
Kaikesta huolimatta... tämä raskaus ei varmaankaan ole meidän viimeinen :saint:

kate82 hienoa että kaikki hyvin. =)

Mulla esikoisraskaudessa tuhruvuotoa 2 vkoa putkeen vkoilla 14-16, terve lapsi syntyi.
Toisessa raskaudessa ei mitään vuotoja, mutta se päättyi rv:llä 18+0.

Nyt kolmas raskaus menossa ja 5. tullu ruskeaa tuhrua, joskus kestäny pvän, joskus 4 pvää. Mulle neuvolassa sanottiin että tommonen tuhruttelu voi kestää jopa koko raskauden ajan (siis että voi tulla tuhrua aina sillon tällön koko raskaus ajan), koska limakalvot muuttuu koko ajan. Nyt menossa rv 14+4.
Yleensä ovat aika harmittomia nuo tuhruttelut, mutta ainahan ne säikäyttää. Jaksuja sinne! =)

Tänään rv 8+4 tuli vähän veristä vuotoa. Olin tietenkin suunniltaan huolesta. Sain samalle päivää ajan Meri-Oulun äitiysneuvolaan ultraan.
Ultrassa näkyi että kaikki oli hyvin. Alkio oli kasvanut, liikkui ja sydämen syke näkyi. Lisäksi ultrassa näkyi toinen ruskuaispussi, mikä merkitsee alkanutta kaksosraskautta ja tämä toinen oli lakannut kehittymästä aikasemmin ja on nyt vuotamassa pois. Viikko sitten käytiin Gynekossa ultrassa ja sillon ei kerrottu tästä mitään, kuulemma lääkärit saattaa jättää kertomatta että ei huolestuttaisi. Lääkäri sano kyllä että yksi alkio näkyy, riittääkö se? ja kun sanottiin että riittää, alkoi tästä kertomaan tarkemmin.
Kyllä se yksi riittää ja onneksi oli kaikki hyvin :) Onko kenellekään muulle käynyt näin?

Ei itsellä vastaavasta tilanteesta kokemusta, mutta jotenkin tuo Gynekossa saamasi lääkärin lausahdus kuulostaisi näin omaan korvaan siltä, että ei ole havainnut kehitystä tässä toisessa yksilössä, mutta havainnut silti toisen olevan voimissaan ja siksi jättänyt asian kertomatta?
Ei vättämättä siis ole asia näin, mutta jotenkin tuo lause, riittääkö yksi, tuntuisi itsestä tuolta...
Kun kaiken on todettu olevan mallillaan, niin kaikki todennäköisemmin myös pysyy mallillaan, joten onnea :hug:

nostan tämän ketjun, jos löytyy lisää kohtalotovereita... nyt menossa 10+4, ja eilen alkoi tulla ruskeaa tuhrua, yön aikana ei mtn, mutta nyt päivän aikana taas tullut vähäistä vuotoa, mutta sitten pyyhkiessä enemmän+ retaleita... ei kuitenkaan kipuja toistaiseksi, eli ei voi kuin odotella, miten tää tästä jatkuu.

Kuiskaten, mulla oli melkein päivälleen samoilla viikoilla samanlainen juttu. Ruskeaa vuotoa, sellaisia veriretaleita oli tullut vähän lakanalle yöllä ja sitten pönttöön aamulla. Menin hädissäni neuvolaan vaikkei ollut kipuja (takana KM melkein samoilla viikoilla, mutta alkoi kylläkin vatsan nipistelyllä ja vaaleanpunaisella vuodolla) ja laittoivat utraan. Ei löydetty syytä, lääkäri sanoi ettei tarvitse noin pienen vuodon vuoksi uudelleen tulla. Vuosi pari päivää ja sitten loppui.

Nyt rv 24+1 ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Niin menee varmaan sullakin :hug:

Maaria-76 mulla vaan edellinen kokemus samanlainen, eli vähäistä ruskeeta tuhrua, joka lopahti viikoksi, ja sitten taas jatkui ja yltyi, ja lopulta heräsin verilammikossa :| viimeksi oli viikolla 11

Täällä on semmoinen ketjukin alkuraskauden vuoteluista... varmaan vaan pudonnut nyt vähän jo taustalle. :)

Joka tapauksessa sinnekin omaa tarinaani jo kirjoitellut. Mä aloin vuodella ruskeaa kanssa joskus 7+1 ja sitä jatkui kolmisen päivää. Uudestaan aloin vuotaa 11+ ja silloin tuli punaista ja hyytymiäkin. + oli kipuja. Sitten vuotelin vielä lisää 28 viikolla.

Syitä ei koskaan löytynyt, mutta vauva kesti kyllä kyydissä. Meidän neiti on nyt pari päivää yli 2 kk vanha. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Maaria-76 mulla vaan edellinen kokemus samanlainen, eli vähäistä ruskeeta tuhrua, joka lopahti viikoksi, ja sitten taas jatkui ja yltyi, ja lopulta heräsin verilammikossa :| viimeksi oli viikolla 11
:hug:

No sit varmaan hirvittää. Mutta hei: voit ajatella että aika monelle tuollaista sattuu kerran, mutta toooooosi harvalle kaksi tai useamman kerran. Sillä minäkin lohdutin itseäni tämän toisen raskauden alussa :)

Huh, minäkin säikähdin kun eilen illalla pyyhkiessä tuli paperiin hieman vaaleanruskeaa tuhrua/limaa, en meinannut saada nukuttuakaan. Sen jälkeen ei sitten mitään, mutta tänään tullut siteeseen vähän :(. Viikkoja on nyt 16+2, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa näillä viikoilla? Ei kai auta kun odotella kuinka käy, huomenna on onneksi muutenkin neuvola, kai sieltä ohjataan jatkotutkimuksiin sitten jos tarvetta on...