Ruskea tuhruvuoto raskaana, vauvalla kaikki ok, mistä voi johtua????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
On tämä kummallista. 14. viikko menossa ja kaikki pitäisi olla vauvalla ok, ultrattiin aika vasta. Mutta väliin pientä, ruskeaa tuhrua, mitä tämä on?
Lääkäri ei osannut oikein sanoa.
Olen kuullut, että tällanen vuoto enteilisi sairasta lasta, onko siinä mitään perää??

mulla tuli aika pitkään kaksoisraskaudessa tuhrua, keltarauhashormooni muistaakseni aiheutti sen. Tai näin ainakin sanoivat.. :)
Ihan terveet kaksoset on.. ;)

Eli itse en ainakaan usko moiseen väitteeseen..

Mulla on kaks lasta, odotan kolmatta ja kaikilta on noilla viikoilla ollut himmeää rusehtavaa tuhruvuotoa. Toisella lapsella munuaissairaus, mutta en ole itse ennen kuullut että enteilisi jotain. Mitä olen itse toisten äitien kanssa asiasta jutellut, niin on aika yleistä. Kysy neuvolasta jos huolettaa.

Mulla tuli ruskeaa tuhrua viikoilla 7 ja 12, kaikki meni hyvin. Ja nyt meillä on erittäin vilkas ja terve yksivuotias! Tuhruttelu saattoi mulla johtua siitä, että istukka oli hieman alhaalla, tai sitten jostain muusta. Mutta en ole koskaan kuullutkaan, että niukka vuotoa enteilisi sairasta lasta. Tsemppiä!!!

Mulla oli kanssa. Ei kestänyt koko raskausaikaa kumminkaan, neuvolatätin kanssa laskettiin että osu aina suurinpiirtein siihen aikaan kun menkat olisi ollut. ei osannut siihen sen suurempaa selitystä antaa että miksi näin, mutta joillekin kuulemma tulee. Kaikki oli vauvalla hyvin ja tuli terve lapsi. :heart:

En ole ikinä kuullut, että tuhruttelu ennustaisi sairasta lasta. Joidenkin tutkimusten mukaan tuhruttelua esiintyy enemmän raskauksissa, joissa odotetaan tyttöä ja tämä liittyisi hormoneihin.

Mulla tuli kanssa pientä tiputtelua kahden raskauden aikana silloin kun olis parit ekat kuukautiset muuten tulleet, eikä lapsilla ole mitään hätää. Ihan terveitä ovat.

Mulla tuli tuhruvuotio akolmannessa raskaudessa. Välillä seassa oli ihan vertakin. Syy oli se että istukka oli osoittain kohdunsuun päällä. Mut myöhemmin se nousi pois juuri sen veran että pystyin synnyttää alakautta. Terve poika tuli. Enkä ole koskaan kuullut että tuhru olisi merkki sairaudesta. :o Tuntuu että joka toisella vähintään sitä vaaratonta vuotoa jossain vaiheessa esiintyy.

tuli myös tuhruvuotoa alussa ja keskivaiheilla.. todennäkösesti johtui kuivista limakalvoista.
Jos vuoto on kirkasta, ja vuotaa kuukautisvuodon tapaan siteeseen saakka, niin sitten näytille.

Yhteistyössä