Rupesi kyrsimään kun luin lehdestä lastenhoitajista

  • Viestiketjun aloittaja köyhis
  • Ensimmäinen viesti
Älä Itke
Kyllä ihminen pärjää vähäisilläkin tuloilla, mutta toi palkasta nuriseminen on monilla turha tapa. Ainaista vinkumista. Itse olen pärjännyt oikein hyvin pph:n palkallani ja mies tienaa vain jonkun verran enemmän kuin minä. Meillä on 3 omaa lasta. Jokainen ei vaan taida osata rahan käyttöä...
Millaiset asumiskulut sinulla on?

Tosin olen itsekin pärjännyt todella pienillä tuloilla, kun hoidin itse lapseni, mutta ymmärrän jos huonosta palkasta valittaa.
 
Hämmästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Älä Itke;27542261:
Pääkaupunkiseudulla vuokra yli 1000 euroa, auton käyttö satoja euroja kuukaudessa (välttämätöntä yötyön takia), sähkö, ruoka johon menee lähes 1000 euroa isommalla perheellä.

Ehkä jossain maalla pärjää jos saa asua jossain suvun talossa, joka on maksettu ym.
Sinähän se tässä itket. Käsittämätöntä hommaa että ihmiset valittaa jos tienaavat noin hyvin! Ja ihan tiedoksesi täällä suomessa ei missään halvalla pääse ja missä tahansa asut on menot.

Ja mistä ihmeestä vetasit tuon maalla asumisen tähän?? Muuallakin on yli 1000€:n vuokria kuin vain siellä pääkaupunki seudulla.

Mun pointti kun tässä on se että tulis olla tyytyväisiä siihen että saavat sitä palkkaa.
 
"piip"
Me saadaan miehen kanssa yhteensä käteen n. 3000 euroa ja pärjätään tosi hyvin. Yksi lapsi on. Paljon ylimääräistäkin ostellaan. Mutta asutaan vaatimattomammin vuokra kaksiossa. Kyllä tämä on juhlaa hoitovapaa tai opiskelu aikaan verrattuna.

Ap kuitenkin kuulostaa hiukka katkeralta. Mitä sinä itset tienaat, kun sanot itseäsi köyhäksi = valitat ? Kyllä työnteosta pitäisi maksaakin enemmän. Ero kotona makaaviin pitäisi olla huimasti isompi.
Miksi aina luullaan että sinne kotiin jäädään makaamaan omasta tahdosta? Onko tullut mieleen että siihen kotiin jäämiseen voi olla jokin syy?

Tota termiä kuulee usein vanhempien ihmisten suusta tai sellaisten jotka asuvat paikkakunnilla missä töihin pääsy on itsestään selvyys.

Tällä hetkellä töistä saa taistella tosissaan. Oikeesti. Ne ei tipahda syliin.

Kyllä sitä vähemmästäkin katkeroituu jos ei pääse töihin vaikka kuinka hakisi ja yrittäisi!!
 
Älä Itke
Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;27542310:
Mun pointti kun tässä on se että tulis olla tyytyväisiä siihen että saavat sitä palkkaa.
Mutta kun se palkka ei riitä elämiseen, vaikka tekee raskasta työtä täydet päivät. Se on se huolenaihe! Niin ei pitäisi olla. Jos vuokra on 1000 euroa ja NETTOpalkka 1400 + miehellä samanlaiset tulot, niin tyytyväisenä pärjää useaa lasta elättäessä? Nimenomaan kun ruokaan menee hurja summa ihan muuhun elämiseen.

Tuo älä itke kehoitus on aloittajalle, kun hän ei ymmärrä, että joku valittaa palkastan ;)
 
pph-
Kyllä silloin on oikeus valittaa, jos palkka ei riitä elämiseen oikeasti eli joutuu johonkin luukulle turvautumaan palkan lisäksi. Kaikki työ on raskasta ja siitä pitää saada korvaus. Sitten ei pidä valittaa, jos kyse on vaan siitä ettei ole rahaa esim. matkusteluun. Olen itse pph ja ammattini valinnut ihan itse. Jos haluan enemmän palkkaa niin kouluttaudun lisää ja haen parempi palkkaisia töitä. Mutta en halua, tykkään työstäni.


Ai niin, lastenhoitajista on huutavaa pulaa monella paikkakunnalla, joten miksi et ap itse kouluttautuisi lastenhoito työhön niin saisit sinäkin sen suuren ja mahtavan palkan ? :) Jos omalta paikkakunnaltasi ei löydy töitä niin sitten kulje pidempää matkaa tai muuta - lopeta itsekin köyhyydestä valittaminen ja painu töihin. Juu on turha valittaa ettei töitä ole. Onhan moni korkeakoulutettukin työttömänä. Silloin pitää opiskella uudestaan ja ottaa vaikkapa siivoushommia vastaan tai mitä sitten löytyykin!
 
Hämmästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Älä Itke;27542354:
Mutta kun se palkka ei riitä elämiseen, vaikka tekee raskasta työtä täydet päivät. Se on se huolenaihe! Niin ei pitäisi olla. Jos vuokra on 1000 euroa ja NETTOpalkka 1400 + miehellä samanlaiset tulot, niin tyytyväisenä pärjää useaa lasta elättäessä? Nimenomaan kun ruokaan menee hurja summa ihan muuhun elämiseen.

Tuo älä itke kehoitus on aloittajalle, kun hän ei ymmärrä, että joku valittaa palkastan ;)
No mutta on kuitenkin työtä. Olkaa onnellisia siitä, sitä iloa kun ei kaikille suoda. Moni työssä käyväkin kun tienaa vain tuon 1400 tai sen alle ja siitä menee verot. Tadaa. esim. siivoojan tuntipalkka on alle 9€ (n.8,5-8,7) siitä verot pois niin ei naurata. Tuo 2000€ jos pätkähtäis tilille joka kuu ois naama messingillä yhdellä jos toisellakin.
 
"Hämmentynyt"
Kyllä silloin on oikeus valittaa, jos palkka ei riitä elämiseen oikeasti eli joutuu johonkin luukulle turvautumaan palkan lisäksi. Kaikki työ on raskasta ja siitä pitää saada korvaus. Sitten ei pidä valittaa, jos kyse on vaan siitä ettei ole rahaa esim. matkusteluun. Olen itse pph ja ammattini valinnut ihan itse. Jos haluan enemmän palkkaa niin kouluttaudun lisää ja haen parempi palkkaisia töitä. Mutta en halua, tykkään työstäni.


Ai niin, lastenhoitajista on huutavaa pulaa monella paikkakunnalla, joten miksi et ap itse kouluttautuisi lastenhoito työhön niin saisit sinäkin sen suuren ja mahtavan palkan ? :) Jos omalta paikkakunnaltasi ei löydy töitä niin sitten kulje pidempää matkaa tai muuta - lopeta itsekin köyhyydestä valittaminen ja painu töihin. Juu on turha valittaa ettei töitä ole. Onhan moni korkeakoulutettukin työttömänä. Silloin pitää opiskella uudestaan ja ottaa vaikkapa siivoushommia vastaan tai mitä sitten löytyykin!
Et kuule usko mikä taistelu niistä siivoojan töistäkin on..
 
"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;27542393:
No mutta on kuitenkin työtä. Olkaa onnellisia siitä, sitä iloa kun ei kaikille suoda. Moni työssä käyväkin kun tienaa vain tuon 1400 tai sen alle ja siitä menee verot. Tadaa. esim. siivoojan tuntipalkka on alle 9€ (n.8,5-8,7) siitä verot pois niin ei naurata. Tuo 2000€ jos pätkähtäis tilille joka kuu ois naama messingillä yhdellä jos toisellakin.

etkö jo ymmärrä, että se 2000 e ei tule tilille! Siitä menee VEROT. Puhut joka kohtaan siihen malliin että sen saisi käteen.

Hei sinä työtön, mitkäs ovat sinun tulosi kun laskut KAIKKI yhteen. Eli asumistuesta lähtien kaikki. Sitten vertaa sitä 1400 euroon jonka lastenhoitaja nettoaa (ELI SAA SINNE TILILLE) ja tämä työssä käyvä ei tienaa muuta. Hän maksaa vuokransa itse kokonaan jne. Mikä on ero? Meinaan oma äitini oli juurikin työssä jossa sain n. 1400 euroa käteen ja työttömäksi jäätyään tajusi saavansa vaiin pari sataa vähemmän koska sai niin ison asumistuen ja tarvittaessa sossusta lääkkeetkin, muuttoapua jne. mitkä työssäkäyvä maksaa kaikki itse. Mihin tulokseen tulit? Jos jäät vain pari sataa vähemmälle niin se on aika hyvin siihen nähden, että se hoitaja tekee hikipäässä töitä joka päivä kun sinä olet samaan aikaan kotona juomassa rauhassa aamukkahviasi kun olet jaksanut herätä ehkä kymmeneltä :D
 
"jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhis;27541405:
Lueskelin tuossa Avusta juttua päiväkodista ja niiden hoitajista. Koko juttu oli tehty siltä kannalta, ettätyö on hirveän rankkaa ja alipalkattua. No okei työ on vaativaa, ja ei niitä parhaiten palkittuja. Mutta siinä vaiheessa kun yli 2000 euroa tienaavan pitää nillittää, että joutuu elämään miehensä rahoilla, kun omalla ei pärjää, niin tuli olo, että mitä vittua? Kyllä, jos perheessä on kaksi aikuista ja molemmat tienaa 2000 euroa, niin perheen pitäisi pärjätä vallan mainiosti, tai sitten ei ole vaan käsitystäkään taloudenhallinnasta.
Jep. Mieheni brutto on 1850€ ja hän tekee kolmivuorotyötä, fyysistä sellaista. Joka viikko lomapäivät eri aikaan, viikonlopputöitä on yksi päivä vähintään viikossa. Kelpaisi hänellekin sellainen siisti sisätyö, jossa voi olla 8-16 ja kahvitauotkin on lain mukaan määritelty...
 
Älä Itke
[QUOTE="huoh";27542468]etkö jo ymmärrä, että se 2000 e ei tule tilille! Siitä menee VEROT. Puhut joka kohtaan siihen malliin että sen saisi käteen.

Hei sinä työtön, mitkäs ovat sinun tulosi kun laskut KAIKKI yhteen. Eli asumistuesta lähtien kaikki. Sitten vertaa sitä 1400 euroon jonka lastenhoitaja nettoaa (ELI SAA SINNE TILILLE) ja tämä työssä käyvä ei tienaa muuta. Hän maksaa vuokransa itse kokonaan jne. Mikä on ero? Meinaan oma äitini oli juurikin työssä jossa sain n. 1400 euroa käteen ja työttömäksi jäätyään tajusi saavansa vaiin pari sataa vähemmän koska sai niin ison asumistuen ja tarvittaessa sossusta lääkkeetkin, muuttoapua jne. mitkä työssäkäyvä maksaa kaikki itse. Mihin tulokseen tulit? Jos jäät vain pari sataa vähemmälle niin se on aika hyvin siihen nähden, että se hoitaja tekee hikipäässä töitä joka päivä kun sinä olet samaan aikaan kotona juomassa rauhassa aamukkahviasi kun olet jaksanut herätä ehkä kymmeneltä :D[/QUOTE]

Juuri näin!
 
hjuk
Alkuperäinen kirjoittaja Älä Itke;27542261:
Pääkaupunkiseudulla vuokra yli 1000 euroa, auton käyttö satoja euroja kuukaudessa (välttämätöntä yötyön takia), sähkö, ruoka johon menee lähes 1000 euroa isommalla perheellä.

Ehkä jossain maalla pärjää jos saa asua jossain suvun talossa, joka on maksettu ym.
Ei sitä suvun taloakaan ilmaiseksi saa ja joutuu vielä tuottamattomista pelloista ym. maksamaan myös....
 
Hämmästynyt
[QUOTE="huoh";27542468]etkö jo ymmärrä, että se 2000 e ei tule tilille! Siitä menee VEROT. Puhut joka kohtaan siihen malliin että sen saisi käteen.

Hei sinä työtön, mitkäs ovat sinun tulosi kun laskut KAIKKI yhteen. Eli asumistuesta lähtien kaikki. Sitten vertaa sitä 1400 euroon jonka lastenhoitaja nettoaa (ELI SAA SINNE TILILLE) ja tämä työssä käyvä ei tienaa muuta. Hän maksaa vuokransa itse kokonaan jne. Mikä on ero? Meinaan oma äitini oli juurikin työssä jossa sain n. 1400 euroa käteen ja työttömäksi jäätyään tajusi saavansa vaiin pari sataa vähemmän koska sai niin ison asumistuen ja tarvittaessa sossusta lääkkeetkin, muuttoapua jne. mitkä työssäkäyvä maksaa kaikki itse. Mihin tulokseen tulit? Jos jäät vain pari sataa vähemmälle niin se on aika hyvin siihen nähden, että se hoitaja tekee hikipäässä töitä joka päivä kun sinä olet samaan aikaan kotona juomassa rauhassa aamukkahviasi kun olet jaksanut herätä ehkä kymmeneltä :D[/QUOTE]


Kyllä minä sen ymmärrän ettei se 2000€ tilille tule. Mutta sinä et ymmärrä sitä että monet tienaavat vähemmän ja siitäkin menee verot.

Kyllä minäkin maksan vuokrani itse vaikka työtön olen. Mieheni töissä ja siis mitään asumistukia ei saada. Töihin menisin HETI sillä sekunnilla jos töitä saisin ja en kyllä kehtais valittaa jos tililleni tulisi verojen jälkeen 1400€.

Ja äitini ollut perhepäivähoitaja joten tiedän mitä se työ on.

Joten älkää kehatko valittaa jos olette töissä ja saatte noinkin hyvää palkkaa.
 
"vieras"
Tervetuloa vaan tänne pääkaupunkiseudulle töihin. Täällä löytyy hyvin töitä lastenhoitajille. Itse olen vaan huomannut että hoitajia on vaikea saada tänne kun aina valittavat etteivät pärjää täällä palkallaan. Mikä teitä syrjäseudulla asuvia työttömiä estää tulemasta tänne töihin missä on huutava pula siivoojista ja lähihoitajista?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27541496:
Hmm, kaipa tuolla 2x2000e perhe eläisi, mutta ei se elämä kyllä samanlaista olisi kuin muilla tässä Suomenmaassa. Ja lähiympäristöömmehän meillä ihmisillä on tapana oma eliontasomme suhteuttaa, eikä johonkin Kalkutan slummien tms. elintasoon.
Millä tavalla ei olisi samalanlaista?!? Olen nyt aidosti hämmästynyt. Ehkä pk-seudulla tuo on todellisuutta. Muualla maassa mielestäni tuolla elää vielä taviselämää. Vai tarkoitatko, että kaikilla pitäisi olla omakotitalo ja kaksi autoa?
Meilläon vain mies vakitöissä, joista brutto taitaa olla vähän vähemmän kuin 4000, nettona siis jonkun 3000€. Minulla on ainoastaan vähäisiä, satunnaisia tuloja. Taloon meillä ei ole varaa, ei olisi ehkä haluakaan. Omistusasunnossa kuitenkin asutaan. Kerran vuodessa ulkomaille ei tee tiukkaa. Tilit on aina plussalla. Lapsia tosin vain yksi.
 
Älä Itke
[QUOTE="jeps";27542491]Jep. Mieheni brutto on 1850€ ja hän tekee kolmivuorotyötä, fyysistä sellaista. Joka viikko lomapäivät eri aikaan, viikonlopputöitä on yksi päivä vähintään viikossa. Kelpaisi hänellekin sellainen siisti sisätyö, jossa voi olla 8-16 ja kahvitauotkin on lain mukaan määritelty...[/QUOTE]

Kurjaa tuo miehesi surkea palkka.

Mutta lastenhoitajan työ EI ole siistiä sisätyötä, jossa ollaan 8-16 ja jossa muka on kahvitauot mahdollisia.

Lastenhoitajien päivään kuuluu tätä: p**ka haisee päivät pitkät, ja varoa saa, ettei itsekin sotkeudu. Melu on hurja, selkä on kovilla, on kylmää ja märkää ja likaista, oikeasti! Ymmärtääkö ihmiset, että lapsia viedään ulos kaksi kertaa päivässä lähes joka päivä. Työaika voi olla mitä vain 6-18 välillä, ja joka päivä pitää olla varautunut olemaan noina tunteina käytettävissä. Paikkaavat nimittäin toistensa sairastuessa heidän vuoronsa.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;27542557:
Kyllä minä sen ymmärrän ettei se 2000€ tilille tule. Mutta sinä et ymmärrä sitä että monet tienaavat vähemmän ja siitäkin menee verot.

Kyllä minäkin maksan vuokrani itse vaikka työtön olen. Mieheni töissä ja siis mitään asumistukia ei saada. Töihin menisin HETI sillä sekunnilla jos töitä saisin ja en kyllä kehtais valittaa jos tililleni tulisi verojen jälkeen 1400€.

Ja äitini ollut perhepäivähoitaja joten tiedän mitä se työ on.

Joten älkää kehatko valittaa jos olette töissä ja saatte noinkin hyvää palkkaa.
Mutta et edelleenkään tunnu ymmärtävän, että sinä saat silti rahasi vaik kotona olemisella. Ja mitä sinä valitat, jos sinulla kuitenkin on työssäkäyvä mies. kyllä sillä pitäisi pärjätä, et ole köyhä! esim. hoitovapaalla ollessa meillä koko perheen yhteis netto tulot 2000 euroa ja elämiseen kolmelle jää 700 euroa ja mitään ongelmaa ei ole. Tuolla rahalla saa jo paljon ylimääräistäkin. Lopeta itkeminen ja muuta ihmisten ilmoille ja ala vaikka sitten pph:ksi. Niitä tarvitaan lähes joka paikassa. Miksi et voi esim. opiskella? saisit muutakin sisältöä kuin olla katkera toisten tuloista. Ja mieti niitä 1400 e käteen saavia jotka asuvat yksin tai vaikkapa yksihuoltajana. He elättävät sillä rahalla koko perheensä, maksavat siitä rahasta vuokrankin jne. SInulla on sentään mies jolla tulot. HÄPEÄ. et edes ole huonossa tilanteessa. Sinulla on kuitenkin ruokaa ja katto. Ja näemmä tietokone+nettikin löytyy? Mene itseesi. Maailmassa monella on asiat kurjemmin.
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";27541462]Katsos, kun on niin monenlaista "mainiota". Toisille riittää neukkukuutio joka odottaa putkiremonttia ja pihalla vanha Opel muiden samanlaisten rivistössä. Jotkut kuulemma tykkäävät asua vuokralla, asumistuettuna, luonnollisesti... Toiset taas haluavat asua ja elää ihmisten lailla väljästi omakotitalossa ja matkustella muissakin kuin 600 euron pakettimatkakohteissa. Käydä perheineen ulkona syömässä muuallakin kuin tälläkin palstalla usein hyviksi ja lapsiystävällisiksi "ravintoloiksi" kehutuilla ABC:llä jne. jne.

Siinä sinulle hetkeksi mietittävää taloudenhallintoosi.[/QUOTE]

Elämä on valintoja täynnä. Jos tykkää käyttää rahaa runsaasti, pitää kouluttautua alalle, josta sitä rahaa saa runsaasti.

Siinä voi tosiaan miettiä ETUKÄTEEN sitä taloushallintoa. Jos tykkää elää leveämmin, mitä on varaa, pitää joko sopeuttaa tulot menoihin. Jos tuloja ei pysty kasvattamaan, pitää tyytyä kuluttamaan tulotason mukaisesti.

Se on taloushallintoa.
 
"viima"
mä vain aina hämmästyn näitä raha keskusteluja.
Jos haluaa paljon palkkaa pitää kouluttaa itsensä duuniin mistä sitä saa.
jos on pienempi (normaali) palkka niin kannattaa suhteuttaa oma elämänsä siihen tuloon.
Monesti iso palkka on paljon työtä ja vastuuta, vapaa aikaa ei välttämättä ole, pitkät työpäivät yms mikäon pois perheeltä ja harrastuksilta.

Itse olen tyytyväinen 1000€ palkkaani osa-aika duunista. paljon vapaa aikaa, rahaa enemmän kuin tarvitsen. omakotitalo josta ei lainaa enää juurikaan ole. yms. mies tienää 3000€ kuussa, paljon töitä, puhelin soi viikonlopuisin, stressiä, kiire, vastuuta. rahaa tulee mut et osaa rentoutua. ja meillä on siis omat rahat, eli mun tulot eivät vaikuta hänen menoihinsa.
 
Hämmästynyt
Mutta et edelleenkään tunnu ymmärtävän, että sinä saat silti rahasi vaik kotona olemisella. Ja mitä sinä valitat, jos sinulla kuitenkin on työssäkäyvä mies. kyllä sillä pitäisi pärjätä, et ole köyhä! esim. hoitovapaalla ollessa meillä koko perheen yhteis netto tulot 2000 euroa ja elämiseen kolmelle jää 700 euroa ja mitään ongelmaa ei ole. Tuolla rahalla saa jo paljon ylimääräistäkin. Lopeta itkeminen ja muuta ihmisten ilmoille ja ala vaikka sitten pph:ksi. Niitä tarvitaan lähes joka paikassa. Miksi et voi esim. opiskella? saisit muutakin sisältöä kuin olla katkera toisten tuloista. Ja mieti niitä 1400 e käteen saavia jotka asuvat yksin tai vaikkapa yksihuoltajana. He elättävät sillä rahalla koko perheensä, maksavat siitä rahasta vuokrankin jne. SInulla on sentään mies jolla tulot. HÄPEÄ. et edes ole huonossa tilanteessa. Sinulla on kuitenkin ruokaa ja katto. Ja näemmä tietokone+nettikin löytyy? Mene itseesi. Maailmassa monella on asiat kurjemmin.
Minähän en ole uikuttanut täällä omia menojani vaan hämmästellyt ihmisten ahneutta. Miten joku voi olla tyytymätön noin hyvään palkkaan? Uskomatonta? Ja jos se tulee vielä x2 eli siis 4000€ yhteensä ja verojen jälkeen 2800€. Herranjumala jo tuolla rahamäärälle ei toimeen tule? ja lapsilisät tuohon päälle (kellä nyt lapsia on) Jo on kumma jos ei tuolla pärjää?

Tässä sinun vastauksessasi tulee erittäin hyvin esille se ettet ymmärrä että minä en ole omasta vapaasta tahdostani työtön ja mieheni tienaa alle 1600€/kk siitä verot pois. 3 lasta. HÄPEÄ siis sinä itse jos et tajua sellaista asiaa että minä olisin onnessani jos minulla olisi joka aamu työ mihin mennä ja saisin palkkaa tilille tuon 1400€/kk.

Jotenki huvittavaa että hyvävaraiset ihmiset vetävät siitä herneet nenään kun joku muu olisi valmis ottamaan nuin hyvä palkkasen työn vastaan.

Mut ei voi mitään. Olkaa te siellä tyytymättömiä. Mie jatkan hämmästelyä.
 
----
Vaihdoit ap nimimerkkiä keskenkaiken. Siinä nimenomaan sanoit olevasi köyhä... Eli valitat itsekin. Jos noin kovasti kyrpii niin muuttakaa sinne missä töitä on. On myös miehesi valinta olla pienipalkkaisessa työssä. Kouluttautukaa. Teillä on kuitenkin miehen palkka + jotain työttömyysrahoja + lapsilisät eli älä ole katkera. Yhtälailla teillä on sitten hyvät tulot!
 
Hämmästynyt
Vaihdoit ap nimimerkkiä keskenkaiken. Siinä nimenomaan sanoit olevasi köyhä... Eli valitat itsekin. Jos noin kovasti kyrpii niin muuttakaa sinne missä töitä on. On myös miehesi valinta olla pienipalkkaisessa työssä. Kouluttautukaa. Teillä on kuitenkin miehen palkka + jotain työttömyysrahoja + lapsilisät eli älä ole katkera. Yhtälailla teillä on sitten hyvät tulot!
Ihan eri olen ku tuo ap :)
 
Älä Itke
Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;27542792:
Minähän en ole uikuttanut täällä omia menojani vaan hämmästellyt ihmisten ahneutta. Miten joku voi olla tyytymätön noin hyvään palkkaan? Uskomatonta? Ja jos se tulee vielä x2 eli siis 4000€ yhteensä ja verojen jälkeen 2800€. Herranjumala jo tuolla rahamäärälle ei toimeen tule? ja lapsilisät tuohon päälle (kellä nyt lapsia on) Jo on kumma jos ei tuolla pärjää?
Et vieläkään ole suostunut miettimään tilannetta, jossa joku oikeasti menettää vielä tuosta 2800 eurosta kuukausittain pari tonnia vuokraan/asuntolainaan ja säännöllisiin muihin kuluihin.

Se on sama kuin eläisi työttömyysrahoilla ja miehen pienillä tuloilla niin kuin sinä. Sinulla ei ilmeisesti ole mitään asumiskuluja, koska et näytä sitä osaavan edes laskea, että se voi lähteä nettotuloista joka kuukausi.
 
"vIERAS"
2000 euroa ?? Käteen jää 1400 euroa minulla. T. Lastenhoitaja


Oletko ap työtön sossun asiakas jota nyt harmittaa se, että toinen saa enemmän ? Moni saa sossusta + kelan asumistuet jne. melkein saman verran kuin pienipalkkainen. Tekemättä MITÄÄN.
Peesi. Siitä huimasta 2000€:n palkasta jää nippa nappa 1400 € käteen, ja kun miehen palkka ei ole sen parempi niin kyllä lapsiperhe saa menonsa aika tarkkaan laskea. Omakotitaloon, uuteen autoon tai joka vuoden lomamatkoihin ei ole mitään asiaa...

Sit kehdataan vielä AHNEEKSI haukkua jos toteaa ettei nyt herroiksi elä :D
 

Yhteistyössä