Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Mä kävin inbody-mittauksessa ekan kerran pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja toisen kerran puolentoista vuoden kuluttua. Paino oli pudonnut 10kg, rasvaprosentti tullut 5,5 pykälää alaspäin ja se pahin eli viskeraalinen rasva pudonnut 143 -> 111 ( ihanne alle 100). Jos en nyt ihan hetkeen tule raskaaksi, voisin käydä keväällä uudelleen niin että ensimmäisestä mittauksesta olisi suunnilleen kaksi vuotta. :)

Ensimmäinen välitavoite on ohitettu tänään. :) Eli aamun tulos oli 76,2 ja tavoittelin kuun loppuun mennessä 76,4 kiloon pääsyä. Jeee!!! Täytyy siis päivittää tavoitetta 74 kiloon tämän kuun loppuun mennessä. Katsotaan miten käy. :)
 
pisamapeikko Tässä Cambridge-ohjelmassa on tasot eli ei oo suoraa paluuta normaaliin. :) Taso-ohjelmalla ne ruokailutavat rakennetaan oikeaksi. Aloitetaan ns. puhtaalta pöydältä ja lopetetaan normaaleihin oikean mukaisiin ruokailutapoihin. Tasolla 6 ei ole enää noita ateriankorvikkeita vaan se on se ruokailutapa mitä pitäisi noudattaa sitten loppuelämä. :)

Gillian Mun lepoaineenvaihdunta on tällä hetkellä muistaakseni ihan pikkasen alta 1500 kcal. Just viikko sitten valkulla mitattiin se, mutta se jätti sen merkinnän vain omaan lappuunsa, joten en oo ihan varma muistanko oikein... Eikö tuo lepoaineenvaihdunta oo kuitenkin sama asia kuin perusaineenvaihdunta...?

Ps. Hienoa että täällä on herännyt näin aktiivinen keskustelu! :D :wave:
 
Mun viskeraali rasva on tällä hetkellä 8%. En osaa suhteuttaa sitä että mitä se 8% on sitten kun puhutaan noista suuremmista luvuista...? :confused: Mutta tiedän että 8% on normaalien arvojen sisällä. Normaali arvo on 1-9%. Silloin kun painoin n. 100 kg niin se oli mulla 10%.

Nyt lähden tästä muuten työterveystarkastukseen... :) Kiva mennä kun viimeksi 5 vuotta sitten kävin niin mun paino oli likemmäs 30 kg suurempi! :D Luulis että on kaikki arvot parantunut siis huomattavasti viime kertaan nähden! :D
 
Mariah33 juu se lepoaineenvaihdunta on sama kuin perusaineenvaihdunta. Eli se energiankulutus minkä ne välttämättömät elintoiminnot kuluttavat.

Mun täytyy sanoa, etten itse muista ollenkaan noita mun tuloksia. Ainut mitä muistan, on se että viskeraalirasva oli ihan hyvissä kantimissa. Onhan mulla ne tiedot kotona, mutta en tiedä tarvitsenko rasvaprosenttitietojani. Ainut mitä tarvitsen on painon lähteminen laskuun! Kohta tulee tehtyä jotain typerää kalorienminimointia ominpäin ja sitten tulee projektissa mukana olevilta terveysihmisiltä sapiskaa.

Tässä muuten hyvä linkkivinkki muille Mitä kuuluu tv:ssä laihduttaneille? - Laihduttaminen - Radio ja TV - Helsingin Sanomat Ettei kannata ahdistua, jollei se oma painonpudotus etenekään samalla tavalla kuin telkkarissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy taas välituuletukset suorittaa nimittäin aamu paino 63,5! Nyt on siis virallisesti saatu kaikki raskauskilot pois :)

Parin viikon päästä aiotaan käydä kiinalaisessa lounasbuffetissa kun paino lähes tavoitteessa :) kyllähän tää vähän tiukkaa tekee kattoa miestä kun sillä massanlisäys kausi menossa, eikä kuulemma meinaa pystyä syömään kaikkea mitä pitäis..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Eilisessä terveystarkastuksessa sain ihastella lukemia. :) Mulla oli ollut edellisessä tarkastuksessa maksa-arvo ja paastosokeri hieman koholla mutta nyt nekin olivat hyvissä lukemissa! :) Ja verenpainelukematkin olivat hyviä. Terveydenhoitajakin kehui kun arvot olivat niin hyviä, mistään en saanut sapiskaa. :D Seuraava tarkastus on sitten 3 vuoden kuluttua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Gillian ja mimmi92
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 5S
Mariah333528.2.201598,675,080,1+0,66
tilastoija23-85,970,980,6-2
mimmi9223-68,460,065,4-1,52
pisamapeikko-1.6.2015100,689,098,9+1,64
Gillian27-101,285,0100,3+1,02
maaliskuun aurinko-28.2.201581,474,076,8-2,20
fairytonia2331.10.2015120,075,099,6-0
Decca32-87,779,087,7-0
[TR]


:heart::heart::heart: Plussanneet: :heart::heart::heart:
12/2014: Iltatähti2015, Minttumaari*
1/2015: Empulinen


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisin lista oli karannut jo niin kauas niin nostin sen tähän uudelleen. :)

pisamapeikko Anteeksi, en voinut mitään että naurahdin tuolle sun totaalisen tyhjentävälle tunteenpurkaukselle :D :heart: :hug:
Onko tuo muuten sun viikon lukema...? Päivitänkö listaan?
 
Viimeksi muokattu:
Jaa'a, saa nähdä miltä maanantai näyttää. Puhuin maanantaina ravitsemusterapeuttiystäväni kanssa ja hän käski lisätä syömisiä reilusti. En ole itseasiassa edes laskenut kaloreita tällä viikolla ja nyt on maanantaiaamun punnituksesta näin pe-aamuna pudonnut 1,1 kg. Kiinnostavaa nähdä oliko vika aivan liian vähissä kaloreissa vai onko tämä taas tätä selittämätöntä painonvaihtelua ja maanantaina paino pomppii taas ties minne.
 
Gillian sori mulla on menny varmaan ohi, mutta paljonko tällä hetkellä sitte kaloreita suunnilleen tulee? Jos sun peruskulutus oli melko suuri, niin kyllähän se on ihan hyvä nostaa jos liian alhaset. Muistaakseni semmonen n. 500 kalorin vaje olis päivälle hyvä. Ite pyrin siihen n. 700 kun oon niin malttamaton :D nyt oon kyllä parin päivän ajan lisänny rasvaa reippaasti ja vajetta ollu vähän vähemmän mutta miinusta pitäis kuitenkin hiljalleen tulla :D
 
Viimeksi muokattu:
Meni pari viikkoa siinä 1400-1500 kcal päivässä, plus tankkauspäivä. Mutta tämä siis suurinpiirtein, koska valmistan suurimman osan ruoasta ihan alusta asti itse, niin kalorimäärien arviointi on välillä vaikeampaa. Tarkoitus oli nostaa kalorit 1700 kilokaloriin ensi viikon jälkeen, mutta nostin kaloreita jo nyt. Enkä ole itseasiassa neljään päivään uhrannut ajatustakaan millekään arvioinneille.
 
Tervetuloa mukaan ~SeaWind~!

Mulla on ollut mieli maassa huonojen ultrakuulumisien myötä ja oon onnistunut keräämään painoa takaisin. En onneksi paljoa, mutta tällä hetkellä viime maanantaihin nähden nollatulos. Folleja ei siis kahdessa ultrassa löytynyt ja tänään ovistesti vahvasti plussalla. Kahdessa päivässä tuskin on folli kasvanut joten eiköhän tämä kierto ollut taas tässä! Taas lisäaikaa laihduttamiseen. :p
 
Tervetuloa seawind :)

Tuli sitten eilen mässäiltyä oikein kunnolla. Tein miehelle pizzaa ja kyllä sitä melkein pellillinen omaankin suuhun meni... En uskaltanu käydä vaa'alla kattomassa mitä tuhoja sai aikaseks. Huomenna sitten näkee miten tää viikko meni ja kannattiko..

Dpo 7 eikä mitään oireita. Talletukset ainakin meni nappiin, mutta eipä siitä nyt vielä voi paljoa innostua.. Joten eiköhän täälläkin tule kuukaus ainakin lisää aikaa päästä tavoitteeseen :)
 
Tervetuloa Seawind! Minulla on myös iso pudotusurakka, oma pudotus lähti 110 kg:sta, joten toivottomalta näytti aluksi pudotusurakkani. Mutta kyllä se tässä menee, eka tavoite on tiukasti kiikarissa.
Komeesti oot jo saanut painoa tippumaan, toivottavasti saat samanlaista lisätsemppiä tästä viestiketjusta mitä itse olen saanut :)
 
Tervetuloa mukaan Seawind! :wave:

Ja heti kärkeen omanapailua... :) Mä päätin lopettaa Cambridgen. Tai siis lopetinkin jo perjantaina. Pitkään olin hautonut päätöstä lopettaa koska olin menettänyt sen draivin mitä tarvitaan että siinä ohjelmassa onnistuu. Rahaa meni siis ihan hukkaan kun paino junnaili eestaas ja paino tippui todella hitaasti. :ashamed: Miehen kanssa sitten torstai-iltana juteltiin asiasta ja tein päätöksen että lopetan. Matka kyllä jatkuu ohjelman lopettamisesta huolimatta, mutta nyt vain eri keinoin! :) Cambridge-ohjelmasta oli mulle kyllä suuri apu. Voin siis lämpimästi suositella sitä kaikille. Pudotin puolessa vuodessa sen avulla kaiken kaikkiaan -19 kg! :) Tästä jatkan nyt miehen kanssa yhdessä niin että noudatamme säännöllisiä ruokailuaikoja, syömme paljon kasviksia, suosimme täysjyvätuotteita jne. ja juon vettä edelleen sen n. 3 l päivässä. Lisäksi aloitamme yhdessä lihaskuntotreenit! :) Nyt puolilta päivin on tarkoitus ensimmäistä kertaa mennä yhdessä salille. :) Itse en oo salilla käynyt varmaan n. 10 vuoteen, enkä ikinä mitenkään aktiivisesti joten alku on varmasti aika pitkälle opettelua ja tutustumista laitteisiin. Mun miehellä on kuitenkin tietoa ja kokemusta niistä asioista joten otetaan vihko mukaan ja hän laatii mulle ohjelman. :D Näistä hirveistä alleista haluan eroon :p Ja uimarenkaista vatsalla.. Ja nahka reisissä ja takapuolessakin roikkuu aika ikävästi... : / Mutta tästä se lähtee!! :) Oon hirveen innoissani tässä uudesta "taktiikasta" joka on itseasias semmonen johon pitää totuttaa ittensä loppuelämäksi! :) Mutta koska nämä mun veltot lihakset ja hiilarien lisääminen ruokavalioon keräävät nestettä alkuun varmasti, niin pidän tietoisesti kuukauden paussin puntarilta! Täältä palstalta en pidä taukoa! :) Ja itseasiassa ajattelin merkitä mittaustulokseni tähän nyt kun aloitan tämän kiinteyttämisen, niin saa tässä puntaritauon välillä vertailla sitä. :) Päivittelen siis tuota meidän viikkolistaa edelleen vaikka en omaa kg-tulostani siihen päivitäkään seuraavaan neljään viikkoon. :)

Tässä mun aloitusmitat:
Vyötärö (uimarengas navan yläpuolella) 109 cm
Lantio (toinen uimarengas navan alapuolella) 106 cm
Reisi (vasen) 62 cm
Käsivarsi/hauis (vasen) 44 cm


Ps. Tänään on kp 34 eikä tietoakaan menkoista! Mutta testit myös täysin negaa. :mad: Yritin tässä kierrossa metsästää ovista mutta tuloksetta... Luovutin sitten kun oli jo kp 22. Ovis vissiin tulikin sitten sen jälkeen kun ajattelin jo että turha enää tikuttaa/pupuilla kun jää se "muhimisaika" sitten liian lyhyeksi kun menkat olis pitäny alkaa kp30... Damn I'm stupid! :headwall: Näin pitkäksi mun kierto ei oo menny kyllä, en edes muista... : / Toivottavasti ne nyt sieltä alkais tänään että pääsis uuteen kiertoon ja ens kierrossa kyllä pupuillaan sitten pitkin kuukautta!!! :D
 
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 6S
Mariah3335-98,6-79,5tauolla6
tilastoija23-85,9-80,6tauolla2
mimmi9223-68,460,065,4-2
pisamapeikko-1.6.2015100,689,098,9-4
Gillian27-101,285,0100,3-2
maaliskuun aurinko-28.2.201581,474,076,8-0
fairytonia2331.10.2015120,075,099,6-0
Decca32-87,779,087,7-0
~SeaWind~--143,6-129,1-0
[TR]


:heart::heart::heart: Plussanneet: :heart::heart::heart:
12/2014: Iltatähti2015, Minttumaari*
1/2015: Empulinen


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Mäkin pistän tänne mitat ylös kun kaikki paperit mihin joskus oon merkannu kummasti kadonnu, enkä yhtään muista mitä ne oli niin pystyypähän vähän vertaamaan myöhemmin :)

Vyötärö (navan korkeudelta) 69cm
Lantio (Pakaroiden puolivälin korkeudelta) 103cm
Oikea reisi (ylhäältä) 60cm
Rintojen alta 79cm
Vasen hauis (puolivälistä) 28cm
Oikea pohje 36cm

Vertailukohtana oon aiemmin käyttäny yhtä juhlamekkoa mikä ei jousta ollenkaan. 3 viikkoa sitten ei menny kiinni ollenkaan. 2 viikkoa sitten mies sai nippa nappa vetoketjun kiskottua kiinni ja nyt saan sen ite vedettyä kiinni :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33

Yhteistyössä