Ruotsissa kokonaisen luokan tytöt silvottu - Suomessa kohta sama.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monikulttuurisuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No totta vitussa mä auttaisin Håkania, jos mulla olis mahdollisuus. Tässä tapauksessa sitä ei ole.

Edelleen mulla on vaikeuksia ymmärtää sinua. Ehkä siksi, ettet vastaa oikeastaan mihinkään suoraan, vaan koen, että piiloudut jonkun ihanne aatteen taakse ja unohdat kylmän ja raaán realismin. Juuri sen puutteen takia Ruotsi ja Englanti on totaalisen kusessa.

On ihanteellista ymmärtää kaikkia ja yrittää pelastaa kaikki. Se ei vaan mene niin. Kumarrat toisia, niin pyllistät toisille. Sä et voi koskaan miellyttää kaikkia. Sä et voi juuri koskaan toimia niin, että se olisi kaikkien parhaaksi. Niin se vaan on.
Roudaamalla tota väkeä tänne, me kustaan omille nilkoille.

No niin. Tätä valintaa Håkanin auttamiseksi minä kutsun moraaliksi. Käsitys oikeasta ja väärästä. Se oli vain se pointtini. En ole missään väittänytkään, että kaikki pitää pelastaa, koska tottakai ymmärrän, etteivät ne resurssit riitä.

Juuri tätä mä tarkoitan. Sulle on yksi hailea se mitä realismi on, kun sä elät jossain ihme aatemaailmassa.

Ja siis sä väännät näitä juttuja ihan ihme suuntaan... ei tossa ole mitään järkeä enää. Miten niin mä olen sun mielestä väittänyt, että sun mielestä väkivalta on oikein, kun sä et lopeta sitä. Kai sä nyt itsekkin tajuat, miten järjettömiä ja idioottimaisia noi sun kommentit on?

No ihan samalla tavalla, kun sinä sanot, että koska et pysty auttamaan ulkomaalaisia, he ovat sinun moraalikäsityksesi ulkopuolella.

Minä puhun jälleen vain käsitetasolla, mitä moraali on. En ole pelastamassa ketään, tai käännyttämässä ketään, enkä elä missään aatemaailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30033868:
No ihan samalla tavalla, kun sinä sanot, että koska et pysty auttamaan ulkomaalaisia, he ovat sinun moraalikäsityksesi ulkopuolella.

Minä puhun jälleen vain käsitetasolla, mitä moraali on. En ole pelastamassa ketään, tai käännyttämässä ketään, enkä elä missään aatemaailmassa.

No jos puhutaan ilman mitään todellisuuden asettamia rajoituksia niin kyllä munkin mielestä olisi tarpeen pelastaa kaikki. Ilman muuta. Håkan ja kaikki muut ja olisin joukon jatkeena laulamassa kumbayaa kun rummutetaan yhdessä hymyillen läpi maailman. Kaikki voittaa, maailma pelastuu ja kaikki paha väistyy aina hammaspeikoista paholaiseen.

Toisaalta haluaisin myös osata lentää. Ja olla miljardööri. Joku sellainen teräsmiesmäinen figuuri. Tai batman.

[QUOTE="totuus";30030570]Antaa näiden kulttuurin rikastuttajien puhua paskaa suut korvat täyteen mutta totuushan on se että koraani käskee silpomaan ne tytöt
Ihan turha vängätä ettei sellaista kohtaa sieltä löydy ;)[/QUOTE]

Oletko lukenut koko Koraanin? No onnittelut :D

No jos puhutaan ilman mitään todellisuuden asettamia rajoituksia niin kyllä munkin mielestä olisi tarpeen pelastaa kaikki. Ilman muuta. Håkan ja kaikki muut ja olisin joukon jatkeena laulamassa kumbayaa kun rummutetaan yhdessä hymyillen läpi maailman. Kaikki voittaa, maailma pelastuu ja kaikki paha väistyy aina hammaspeikoista paholaiseen.

Toisaalta haluaisin myös osata lentää. Ja olla miljardööri. Joku sellainen teräsmiesmäinen figuuri. Tai batman.

No nimenomaan tätä tarkoitin. Eihän se moraali mihinkään katoa, vaikka resurssit ovatkin rajalliset. Myönnän kyllä, että oli vähän ot, mutta minua väin häiritsi tuo, kun moraali-sanaa käytettiin mielestäni väärin.

Yhteistyössä