Ruotsiin menossa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitsyt matkalle :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neitsyt matkalle :)

Vieras
Heissan te kanssa matkaajat? :)
Se ois LA lähtö Ruotsiin, ois pari kysymystä ja kaikki vinkit otetaan vastaan koska ei oo tullu Tukholmassa käytyä ennen ( ei mitään museo vinkkejä kun ei oikein natsaa).

Laivalta taitaa olla joku kiertoajelu Tukholmassa, osaako joku kertoa paremmin? Mitä maksaa, kauan kestää, mihin jättää, mistä lipun saa?

Missä kruunut kannattaa vaihtaa? Onko Tukholmassa kallista, verrattuna ihan Suomen maahan?

no kohta tietty kyselen lisää "tyhmiä"..
Ihan kiva päästä reissuun miehen kanssa, viimeeksi kaksi vuotta sitten kahdestaan oltu :)

Ite ainaki ollu sellasen ku matkapojat yhtiön laiva reissulla.
Satamasta hypätään bussiin ja se vie kaupunki kierrokselle.. + kaupungilla omaa aikaa kierrellä.
Laivalla vaihetaa tietenki eurot sitten kruunuiksi, ei mitenkää järkevää lähtee niitä tukholman pankkii vaihtamaa.

hyvää matkaa :)

No näin yleisesti sanoisin että ruottissa on halvempaa mitä suomessa. Kerta viikkoon on aina haettu ruottin puolelta ruoat ja samalla rahalla mitä suomesta, on saatu enempi tavaraa matkaan. Vaatteetki taitaa olla halvempia ainaki mitä ite olen ostanu. Ja bensa :D
Muihin kysymyksiin en oikeastaan ossaa vastata...

[QUOTE="reissaaja";23988034]Ite ainaki ollu sellasen ku matkapojat yhtiön laiva reissulla.
Satamasta hypätään bussiin ja se vie kaupunki kierrokselle.. + kaupungilla omaa aikaa kierrellä.
Laivalla vaihetaa tietenki eurot sitten kruunuiksi, ei mitenkää järkevää lähtee niitä tukholman pankkii vaihtamaa.

hyvää matkaa :)[/QUOTE]

Ei kannata vaihtaa laivalla, kurssi on surkea... vaikka rauttiksen forexissa ennen lähtöä kun vaihtaa niin hyvä on. Tai sitten nostaa paikan päällä bankomatista sen verran käteistä kun tarvitsee.

Viking Linellä mennään :) Kiitos jo hyvistä neuvoista! Se kiertoajelu kiinnostaisi koska siitä jää kuitenkin vielä aikaa ostoksille Tukholmaan.. Tiedättekö esim. hyviä sisustus liikkeitä siinä keskustassa.. H&M taitaa löytyä joka nurkalta :)

keskustasa voi ottaa tunnelbanan ja jäädä pois slussen nimisellä pysäkillä siitä on pikkunen kävelymatka taikka bussimatka satamaan,jos puhut yhtään ruostia tai englantia s eon vaan kysyä ihmisiltä.ja suomalaisia on pilvinpimein siellä kävelykadulla tähän aikaan vuodesta kans.mut jos meette sille kiertoajelulle niin eix se vie teijät takasinki? asun täällä mutta en tiiä mitään noista kiertoajeluista..hemtex on ainakin yksi sisustuskauppa jos niitä etit plus siellä on tukholmassa pienempiä sisutusliikkeitä montakin menee vaan kierteleen sinne kävelykadun kulmille niin löytyy kaiken näköstä.mä tykkään kans että täällä on halvempaa nyt en oo enää käyny suomessa pariin vuoteen,mutta perhe asuu siellä ja oon ymmärtäny että siellä on kalliimpaa ainakin ruoka ja vaatteet niinku joku jo tossa mainitsikin.mutta joka tapauksessa hauskaa matkaa teille ja nauttikaa tukholmasta tää on ihana kaupunki!

Heissan te kanssa matkaajat? :)
Se ois LA lähtö Ruotsiin, ois pari kysymystä ja kaikki vinkit otetaan vastaan koska ei oo tullu Tukholmassa käytyä ennen ( ei mitään museo vinkkejä kun ei oikein natsaa).

Laivalta taitaa olla joku kiertoajelu Tukholmassa, osaako joku kertoa paremmin? Mitä maksaa, kauan kestää, mihin jättää, mistä lipun saa?

Missä kruunut kannattaa vaihtaa? Onko Tukholmassa kallista, verrattuna ihan Suomen maahan?

no kohta tietty kyselen lisää "tyhmiä"..
Ihan kiva päästä reissuun miehen kanssa, viimeeksi kaksi vuotta sitten kahdestaan oltu :)

Mun on kans tehny mieli käydä Tukholmassa, laskin tuossa et 26 vuotta sitten tuli tehtyä ens oma reissu tohon kaupunkiin.

Ai ihanaa, mä rakastan Tukholmaa. Jos olette epävarmoja, menkää ja tulkaa Viking Linen bussilla, tosin kävellenkin pääsee kätevästi Gamla Staniin ja siitä keskustaan Drottninggatanille.

Hej! Olet siis neitsyt ja lähdet matkalle? Miksi sitä neitsyyttä on tarve korostaa?

Heh! Neitsyt matkalle ei kai tarkoita samaa kuin Neitsyt matkallA :D En tietääkseni korosta mitään muuta kun että olen toosi iloinen päästessäni reissuun pitkästä aikaa :)

Nimim. *hieman epävarma matkustaja* :)

KIITOS ihanista neuvoista.. taidetaan mennä siihen kierto ajeluun ja kävellä sitten laivaan takas.. :)

Heh! Neitsyt matkalle ei kai tarkoita samaa kuin Neitsyt matkallA :D En tietääkseni korosta mitään muuta kun että olen toosi iloinen päästessäni reissuun pitkästä aikaa :)

KIITOS ihanista neuvoista.. taidetaan mennä siihen kierto ajeluun ja kävellä sitten laivaan takas.. :)

Tarkoittaa se. Neitsytmatka ja neitsyt matka. pilknus

No oikeasti yhdyssana kirjoitetaan yhteen, eli neitsytmatkalle, neitsytmatkalla. Muuten puhut erikseen neitsyestä ja matkasta. Kuulosti niin hassulta siksi tuo otsikkosi.

Siitä huolimatta: oikein ihanaa matkaa, Tukholma on yksi mun lempparikaupungeista, vaikka olen monia kaupunkeja nähnyt!

Me ei olla noilla kiertoajeluilla olla oltu vaan ollaan ihan itse lähdetty kiertelee. Meetkö Viikkarilla vai Siljalla? Niiden terminaalit kun on ihan eri puolilla kaupunkia. Kruunuja mä en oo koskaan vaihtanut vaan maksanut kortilla ostokset ja Ruotsi on paljon halvempi maa kuin Suomi tällä hetkellä! Varmasti menee Viroakin halvemmaksi nyt kun Viroon tuli eurot.
Jos menisitte Viking linella niin suosittelisin kävelyä vanhaan kaupunkiin, siellä saa päivän kulumaan mukavasti kierrellen pikku putiikkeja ja ehdottomasti kuninkaanlinnaa. Vanhassa kaupungissa on ihania ruokapaikkoja ja idyllisiä maisemia, suosittelen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23988098:
Ei kannata vaihtaa laivalla, kurssi on surkea... vaikka rauttiksen forexissa ennen lähtöä kun vaihtaa niin hyvä on. Tai sitten nostaa paikan päällä bankomatista sen verran käteistä kun tarvitsee.

Miks sitä käteistä pitäs nostaa? Minä ainakin maksan joka paikassa kortilla niin ei tartte käteisen kans pelailla...

Yhteistyössä