Ruotsiin menossa, valuutan vaihdosta kyse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen lähdössä laivalla ruotsiin. Onko vikingin laivoilla OTTO -automaatteja? Voiko niistä nostaa kruunuja? Kannattaako vaihtaa valmiiksi kruunuja suomessa? Missä?

Laivalla ei ole ottomaatteja. Halvinta on nostaa rahaa pankkiautomaatista Ruotsissa tai maksaa luottokortilla, jos ei välttämättä tarvitse käteistä. Suomessa Forex ostaa takaisin käyttämättä jääneet kruunut jos sulla on rahanvaihtokuitti tallessa.

Forexissa ei kannata vaihtaa, ottavat jonku summan itelleen siitä vaihdosta. Ite ollaan vaihdettu laivan infossa, ja vaan sen verran mitä tullaan todennäköisesti tarvimaan, eli sitte jos haluat vaihtaa ne kruunut takas euroiks, ni nyhtävät kans siitä jonkun "palkkion". Yleensä oon vaihtanu noin 40 ekeä kruunuiks ja hyvin on riittäny. Ja niitä hilujahan ne ei vaihda takas euroiks..

Voiko laivan taxfreessä pyytää vaihtorahat kruunuissa? Silloin voisi pienet ostokset sadan euron setelillä ja otat vaihtorahat kruunuissa. Liiat kruunut voi sitten taas käyttää paluumatkalla laivalla.

[QUOTE="vieras";28148110]Siis eihän Tukholmassa edes voi maksaa bussimatkoja käteisellä?[/QUOTE]

Niin ku mulla ainaki oli sellaanen muutaman päivän kortti ostettuna jolla kuitattiin matka julkisis. Ostin sen kortin jostaki ärrän tapaasesta paikasta Madicken04 opastuksella.

Maksat laivalla jotain euroilla ja otat vaihtorahat kruunuina, niin saa hieman käteistä.
Ihan debet kortillakin voi nostaa ruotsissa automaatista tai maksaa siellä ihan kui vaa

Yhteistyössä