Ruokkikaa kakaranne itse!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhea akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos lapsille tai eläimille antaa ruokaa, niin ne tulevat uudestaan kerjuulle. Lapsille voi sanoa lempeästi että käyvät hakemassa omat ruokansa grillattaviksi tai sitten kieltää koko tulon grillauspaikalle. Ei tarvitse olla tyly, riittää että on jämäkkä ja johdonmukainen.

no kyllä taas ärsyttää lapset. Ottakaa kaljaa mukaan, niin kohta ei enää lapset häiriköi vaan ihan aikuiset. Kyllä on pikkusieluisia ja pihejä aikuisia, jotka tuommoisesta kitisee. Tod näk lapset vaan haluu liittyä seuraan, jos näyttää hauskalta. Ja: kukapa aikuisista ei esim. kaupassa ottais ilmaismaistiaisia jos niitä on tarjolla? Ihme nipottamista

[QUOTE="ulla";23638450]no kyllä taas ärsyttää lapset. Ottakaa kaljaa mukaan, niin kohta ei enää lapset häiriköi vaan ihan aikuiset. Kyllä on pikkusieluisia ja pihejä aikuisia, jotka tuommoisesta kitisee. Tod näk lapset vaan haluu liittyä seuraan, jos näyttää hauskalta. Ja: kukapa aikuisista ei esim. kaupassa ottais ilmaismaistiaisia jos niitä on tarjolla? Ihme nipottamista[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole outoa, että ärsyttää, jos omaa ruokarauhaa/grillailuhetkeä häiritsee lauma vieraita penskoja. Kyllä on taas vanhemmilla kasvatustyyli hukassa, kun eivät osaa kieltää lapsiaan kerjäämästä toisilta ruokaa. Lasten pitää uskoa jos sanotaan.

[QUOTE="ulla";23638450]no kyllä taas ärsyttää lapset. Ottakaa kaljaa mukaan, niin kohta ei enää lapset häiriköi vaan ihan aikuiset. Kyllä on pikkusieluisia ja pihejä aikuisia, jotka tuommoisesta kitisee. Tod näk lapset vaan haluu liittyä seuraan, jos näyttää hauskalta. Ja: kukapa aikuisista ei esim. kaupassa ottais ilmaismaistiaisia jos niitä on tarjolla? Ihme nipottamista[/QUOTE]

Mainio logiikka. Ulla pistää vaan jatkossakin muksut pihalle kun naapurit grillaa, vältyt illallaisen laitolta :laugh:

Kyllä vierailija äijineen käy aina meidän pihassa vonkumassa kun jollakin naapurilla kaljapullo kilahtaa. Ennemmin mä lapsille tarjoan kuin hänen kaltaisilleen aikuispummeille

Yhteistyössä