Ruokkiiko koululaisesi kaverinsakin teillä?

Pikkasen kiehahti, taas!! Ollaan 9v:n kanssa sovittu, että kaapista ei kolistella herkkuja ilman lupia eikä kavereita "syötetä" ellei toisin erikseen sovita.

Noh, poju soitti mulle töihin ja kysyi saavatko ottaa pakastimesta viimeiset jäätelötuutit. Annoin luvan. Kun tulin kotiin, huomasin että pojat olivat syöneet vähän muutakin kuin ne jädet :kieh: Kun kaveri lähti kotiin, otin asian taas omani kanssa puheeksi. Sanoin, etten käy töissä sen takia että hän voi syöttää kaikki herkut kavereilleen!! Kysyin myös onko kyseessä jokin kiristys, että jollei mitään hyvää löydy kamu leikkisi toisen kanssa. Siitä ei kuulema ole kyse.
Suutuspäissäni sitten sanoin, että jos sama peli edelleen jatkuu, hän on sitten karkkipäivät ilman herkkuja... Kamala minä :xmas:

Ja loppuun ihan ot: tuo kaveri ei vedä vessaa kun käy pissalla :x Huomautin asiasta ja sanoin että on tosi ällöttävää mennä vessaan kun siellä on toisen jätökset pöntössä. Eikä ollut eka kerta, mutta ekan kerran huomautin kun aiemmin ajattelin olleen vain joku unohdus.

Että sellainen kotiinpaluu töistä. Ripitystä toisensa perään. Kiitos, helpotti :D
 
työtön
no meillä saa kaveritkin välipalaa, herkkuja meillä ei ota lapset ilman lupaa, eikä niitä kaapeissa juuri olekkaan. ja jos on ruoka-aika saa meillä syödäkin, jos ruokaa on vaan tehty ennemmän.
 
Keittiönoita
Ovat ruokkineet. Muttaihan luvan kanssa kyllä, koska olen sanonut, että jos ottaa itselleen jotain syötävää, niin antaa sitten kaverillekin. Aina en ole ollut kauhean ihastunut siitä, että kuopuksen mielestä myös meidän koira on kaveri |O
 
vg
Mä lakkasin ruokkimasta lapsen kaveria silloin, kun omani meni vastavuoroisesti kerran heille. Meillä lapsen kaveri oli syönyt säännöllisesti, useita kertoja viikossa koulun jälkeen pitkin syksyä, ja sen ainoan kerran kun lapseni meni kaverilleen, hän ei saanut siellä ruuan muruakaan (äiti oli kotona), ja hain nälkäisen lapsen sitten viideltä kotiin. Sen jälkeen lopetin tarjoilut meilläkin.
 
"mii"
Meillä sai lapsuuden kodissa syödä leipää kavereiden kanssa ja herkkuja meillä ei pahemmin edes ollut. Muuta ei saanut tarjoilla. Itsekin söin kavereiden kotona lähinnä leipää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just hyvä;21989413:
Oisit sanonut kaverille ettei oo pakko avata suuta kaikille herkuille,joita poikas tälle tuputtaa:)
No tää kaveri on kyllä erittäin perso kaikelle syötävälle. Tulee joskus ruokapöytäämmekin ihan kutsumatta ja aloittaa aterioinnin :| Joskus mietin oikeasti, että millaiset ruokailusysteemit heidän perheessään on... Eikä nuo herkut nyt olleet "kuin" limsaa, välipalakeksejä yms, mutta kyse on periaatteesta, että kaikkea ei tarvitse kaapeista kaivella kun oikeaakin välipalaa on tarjolla (leipää ym).
 
Eli teistä kaikista muista on ihan ok, että lapsi ei noudata sovittua asiaa?

Olen ihan tyytyväinen, että olen "nipo". Ainakin mun lapsilla on sitten rajat (joskus niitä rikotaan ja sitten taas siitä opitaan) :cool:
 
Keittiönoita
Mutta tuohon itse ongelmaan.... sanot vaan lapsellesi, että jos annat luvan syödä jädet, niin se todellakin tarkoittaa vain niitä jädejä eikä mitään muuta. Töissä ollessa ei pysty valvomaan, mitä lapsi kotona koulun jälkeen tekee, joten ainoa keino saada ei-toivottu tapa pois on puhua lapsen kanssa asiasta. Ja jos lapsi edelleen jatkaa ei-toivottua toimintaa, niin sitten jokin sanktio.

9-vuotiailla pojilla saattaa muuten olla koulun jälkeen ihan oikeasti nälkä ja pelkkä jäde ei riitä sitä nälkää karkoittamaan. Keskustele poikasi kanssa ja miettikää, millaista välipalaa poikasi haluaisi ja sitten hommaat sellaista. Mulla on tuo kuopus ollut aina kova syömään ja just tuossa 9-10 ikävuoden paikkeilla mä rupesin jättämään jääkaappiin ihan kunnon ruokaa välipalaksi. Eli poika söi 3 lämmintä ateriaa päivässä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa;21989494:
Eli teistä kaikista muista on ihan ok, että lapsi ei noudata sovittua asiaa?

Olen ihan tyytyväinen, että olen "nipo". Ainakin mun lapsilla on sitten rajat (joskus niitä rikotaan ja sitten taas siitä opitaan) :cool:
Jos kerran olet kasvatusmetodeihisi tyytyväinen niin mitä täällä sitten kyselet!
 
naistaffel
Mulla ei juuri koulun jälkeen kavereita käynyt joten vedin ne herkut napaani ihan yksinäni. Sitten omien lasteni kavereita syötän varmasti siinä missä omianikin, ja jos ei jossain "vastapalveluna" saa ruokaa niin opettelee ottamaan eväät matkaan kyseisille kavereille tai käymään kotona syömässä siinä välissä.On jokaisen oma valinta, että syöttääkö muiden mukuloita vai ei, mutta jos nyt on ottanut tavakseen syöttää ni ihan turha siinä kuitenkaan on alkaa "kostamaan" kenellekkään lapselle toisen vanhemman urpoutta. Mitä mä lapsia olen seurannut, niin ne mielellään jakaisi omastaankin kaverille, et vanhemmat ne on jotka urpoilee. Ja voin vain arvata että niitä ei pätkän vertaa kiinnosta saako oma lapsi jossain ruokaa vai ei. Tuskin edes odottavat moista kun eivät kerran itsekään niin toimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;21989520:
9-vuotiailla pojilla saattaa muuten olla koulun jälkeen ihan oikeasti nälkä ja pelkkä jäde ei riitä sitä nälkää karkoittamaan. Keskustele poikasi kanssa ja miettikää, millaista välipalaa poikasi haluaisi ja sitten hommaat sellaista.
Ensin söivätkin oikeaa välipalaa (joka on ok), ja nämä jädet halusivat vielä extrana, joka sekin oli ok. Sitä yritin pojalla tolkuttaa, että annoin luvat jäätelöihin ja vain niihin -kuten puhelimessakin hänelle mainitsin. Eiköhän tuo nyt taas vähän opikseen ottanut ;)
 

Yhteistyössä