ruokavalio vs. liikunta laihdutuksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvv"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvv"

Vieras
Rakas sinusta on tullut pullukka -ohjelmassa Jenni juontaja mainitsi prosentuaaliset numerot kuinka iso merkitys laihdutuksessa on liikunnalla versus ruokavalio? Muistaako joku?

80-90% ruokavalio
10-20% liikunta

Kyllä se niin vaan on. Miettikää nyt jotain rakassinustaontullutpullukkamätisäkkejä jotka vetää kaksin käsin herkkuja, vaikka liikkuisivat vuorokauden ympäri mutteivat vaihtaisi sitä ruokavaliotaan niin paino ei kamalasti tippuisi.

Minä olen muutaman kerran pudottanut painoa pelkän liikunnan avulla. Herkkuja olen syönyt paljon tänä aikana, mutta niin olen liikkunutkin. Tosin liikunnaksi ei riitä tällöin puolen tunnin kävely päivässä, vaan liikunnan on oltava raskasta. Ei ehkä järkevin tapa laihduttaa, mutta mahdollista. Eilen kävin mm. 1h 20min lenkillä ja kaloreita paloi yli 800. Eli melko merkittävä määrä päivän kulutukseen nähden. Tosin kuntokin on tällä hetkellä melko heikko, joten sykkeet olivat pilvissä lähes koko matkan ajan. Mitä enemmän liikkuu, niin sitä vähemmän on aikaa syödä herkkuja. :)

^no jooo olet kyllä vieras oikeassa :)
Itsellä ei (lue: toistaiseksi) ole ongelmia painon kanssa mutta kiinteytyä pitäisi. Olen nk. laihaläski, kukaan ei uskois jos laittasin kuvan et painan alta 55kg!

Pitäis tsemppaa itteensä lenkille :)

Yhteistyössä