Ruokaohjeita kaivataan!!

Eli minulla kohta 10kk ikäinen tyttö joka tähän asti suostunut syömään vain kaupan valmispöperöitä!Olen ajatellut että nyt olisi aika totuttaa omatekemiin ja niin kutsutusti samaan ruokaan kuin mitä mieheni kanssa syömme!Kaipailisin vain hyviä ohjeita..
Olen antanut kylläkin mm.porkkanaa ja kukkakaalia jota syö mutta liha ja kana ruokia en ole saanut alas menemään(siis itse tekemiä ) :eek:
Pystyy syömään ruokaa jossa pieniä palasia.Eli vihannekset on tarvinnut vain haarukalla tilsiä..
Kiitos tuhannesti ohjeista jo etukäteen!!
 
tee spagettia keitä ylikypsäksi (liiankin pehmeää) sit tee jauhelihakastike ja muussa haarukalla kaikki pieneksi mömmöksi.. sama kanan kanssa laita riisiä sekaan ja muussaa ihan mössöksi siitä sitten kiinteytä vähitellen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cira-:
Muistathan, ettei alle vuotiaan ruokaa saa paistaa, eikä lisätä suolaa. Eli käytä maustamatonta kanaa/lihaa ja keitä se kypsäksi.
Mä oon kyl paistanut lihaa.. Ja terkkari sanoi,että ihan ok. Äitini rupesi paistamaan tytölleni lihaa,kun rupesin kyselemään että mitä mä tekisin sille ruuaksi ja miten!!!!!
 
mun mielestä toi vauvojen ruoan kanssa hössöttämine menee ylihysteeriseksi, kyllä mä olen antanut esim kanan fileesuikaleita jotka on marinaadissa. mausteitahan siinä on lähinnä eikä suolaa. 1- vuotiaan purkkiruokaankin on jo lisätty hieman suolaa. jos ei suolaa tieten tahtoen vauvan lisäile niin mielestäni on ok. kotiruokaa vaan poskeen!
 
kyllä mä olen antanut esim kanan fileesuikaleita jotka on marinaadissa. mausteitahan siinä on lähinnä eikä suolaa.
Marinaadeihin käytetään myös niiden mausteiden lisäksi suolaa. Kuten näihin yleisimpiin mausteseoksiinkin. mm.broilermauste-,perunamauste-ja grillaus- ja yleismausteseoksessa on n.49%suolaa. Mutta kukin tekee kuinka tahtoo. Suositus suolan määrästä 1-3vuotiaalle on max.½ tl /vrk.
 

Yhteistyössä