Meillä ei viikonloppuostokset ole välttämättä kovin isoja, koska perusraaka-aineita löytyy kaapista. Tykkäämme syödä hyvin, mutta hyvin syöminen ei tosiaankaan tarkoita samaa asiaa, että aina pitäisi olla sisäfilepihviä ja punaviinikastiketta tms. Itse asiassa punaista lihaa emme syö läheskään joka päivä. Broileria ja kalaa sekä kasviksia on paljon ruokavaliossamme. Eineksiä emme käytä oikeastaan juuri koskaan.
Meillä ruokalasku on noin 400 euroa/kk ja se pitää sisällään myös pesuaineet, wc-paperit yms. Emme pihistele, mutta kun emme erityisesti ole erikoisjuustojen tms. herkkujen perään, niin syömme sekä arkena että pyhänä hyvin muttei mitenkään erityisesti kikkailemalla. Uusia reseptejä kokeilemme kokkaamisessa yleensä kerran viikossa. Viikonlopun ruokaostokset ovat yleensä alle 50 euroa.
Meillä ruokalaskun pienuuteen vaikuttaa myös se, että emme juo ruoan kanssa mehuja tai limuja, vaan vettä tai maitoa. Emme myöskään napostele karkkeja tai sipsejä arkisin, vaan ainoastaan perjantai-iltaisin ja lauantaisin. Sunnuntaisin yleensä leivon pullaa, teen rikkaita ritareita tms, jotka ovat halpaa herkkua.
Jonkun verran pakastimesta löytyy itse kerättyjä tatteja, mustikoita yms, joita hyödynnetään kokkaamisessa. Samoin jos tarvitsen ruokaan esim. puolikkaan purjon, niin jäljelle jäävän osan pilkon, kiehautan, jäähdytän ja pakastan seuraavaa käyttöä varten esim. keittoon laitettavaksi.
Meillä ruokamenot olisivat jopa halvemmatkin, mutta toinen lapsista harrastaa kilpaurheilua ja mies tekee fyysistä työtä, joten heidän ruokahalunsa on pohjaton. Senkin takia pidän tärkeänä, että syömme terveellistä ja hyvää ruokaa, jotta itse kukin jaksaa työssä ja vapaa-ajalla.