ruokamenot/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meitä ei ole kuin minä ja mieheni ja koiruus. n.300-500e riippuu kuukaudesta ja onko tehty kynttiläillallisia yms :) Mutta aika usea kuukausi on sellainen 350e rahareikä ruokaan ja pesuaineisiin ja hygieniatuotteisiin..

Suomessa meni n 1000 e/kk. Taalla menee enempi, kaikki liha, hedelmat ja marjat tuodaan maan ulkopuolelta, lahinna Ausseista, Uudesta-Seelannista seka Yhdysvalloista. Ikina en ole maksanut muutamasta naudan pihvista 50 e. Jos siis haluaa syoda lansimaisittain, halvemmalla paasisi jos soisi kuin paikalliset tai jos soisi food courteissa. Siella aterian saa 2 e

Perheessa on 6 ihmista seka 2 karvaista elainta.

Meillä taitaa mennä aika reilusti, ehkä 700?. (tai enemmän jos käytettävissä on enemmän)
7-henkinen perhe jossa kaksi suursyömäri teiniä ja kaksi vaippaikäistä, lisänä yksi kissa, vauva juo vain korvikemaitoa, lisäkuluja siitäkin.
Kuitenkin vertaan aina kilohintoja/kappalehintoja ja liki kaikessa ostetaan halvempaa vaihtoehtoa, paitsi pyykinpesuaineessa (aina bioluvil), vaipossa (liberoa) ja leivänpäälisrasvassa (oivariini) ja korvikkeessa (tutteli jauhe tai tetra)
Ruuan lisänä on aina salaattia tms, sekään ei ole ihan halpaa ja kerran viikossa on jotain jälkiruokaa.

Siinä se pyörii varmaan 500?:n kieppeillä. En ole koskaan laskenut, mutta jos ajattelee meidän keskimääräisiä kuukausiostoja S-tiliotteen mukaan, ja vähentää siitä bensat pois, niin ton verta siihen varmaan jää. Meitä minä ja kaksi ala-asteikäistä tytärtä.

Mitä kikkoja sä nyt tarkoitat?.. :ashamed:

Meillä menee se 1000 euroa sisältäen bensat,vaipat,hygienia tuotteet ja ruuat ja 11 henkeä on taloudessa.Mutta kyllä tulee tuon lisäksi käytyä muissakin kaupoissa jotain ostamassa esim. kenkiä ja vaatteita.=)

kaikki mitä jää laskujen jälkeen menee ruokakauppaan....eli n.200?kk
minä ja tyttö 2v5kk
oon tässä kesänaikana oppinut elämään tiukemmin ja katon mitä kaupasta ostan.
teen ruokalista viikolle valmiiksi ja käyn vaan kerran viikossa kaupassa ni ei tule ostettu mitään turhuuksia =)

Meillä menee vähän kuusta riippuen ruokakauppaan 300-400 euroa. Perheeseen kuuluu kaksi aikuista, kaksi lasta ja kaksi kissaa. Omat säästöniksini ovat että teen ruokaa paljon itse ja sellaista perusruokaa (paitsi viikonloppuisin jotakin "ekstraa"). Hintoja tutkailen kaupassa, mutta kuitenkin siten, että haluan "hyvän" tuotteen enkä mitään sinnepäin tuotetta. Eli tarvittaessa otan kalliimman jos edullisempi on osoittautunut joskus huonoksi. Esim. minusta rainbow tuotemerkki on ollut hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Nuorimmalle lapselle olen käyttänyt kestovaippoja (paitsi yöllä kertakäyttövaippoja) joten vaippa ostokset ovat jääneet ruokalaskusta melkein pois.

Meillä menee välillä jopa 500e, mikä on kolmihenkiselle perheelle ihan liikaa!! Mutta 300 eurollakin pärjää ihan hyvin, kun vaan tekee ruokalistaa valmiiksi ja käy kerran viikossa tekemässä isot ostokset, eikä joka päivä juokse kaupoilla...

40-60e viikossa..
2 aikuista ja 2 lasta..ja 1 koira
ku mun ei tartte ostaa jauhelihaa, lihaa yleensäkkään (mies käy hirvimetillä)
marjoja on paljon, leivon ja teen leipääkin paljon itse...
laatikoita syödään ja keittoja...
herkutellaan kerran viikossa paremmalla ruualla esim tortilloja, broilerin rintapaloja juustokastiikkeessa ym....

Meillä menee kauppoihin rahaa kaikenkaikkiaan pikkasen reilu 300 per kk. Siihen kuuluu ihan kaikki, sukista maitoon. Töissä syödään eväät, joten ei erillisiä lounasmaksuja.

Meitä 2 aikuista ja 2 keskikokoista koiraa.

Meillä menee pelkkiin ruokaostoksiin n. 500 euroa kuussa tai vähän päälle. Tämän lisäksi sitten vielä kaikki hygieniatuotteet ym. Ja meitä on siis kaksi aikuista (ja kaksi kissaa), pikkuinen syntyy n. kuukauden päästä, jos la paikkansa pitää.. Tarkempi voisi tosiaan olla, sillä meillä ainakin menee tosi paljon ruokaa hukkaan, eli vähemmälläkin varmasti pärjäisi.

400-500/kk.
Paras säästökeino on käydä kaupassa vaan kerran viikossa. Mitä harvemmin käy kaupassa, sitä vähemmän menee rahaa, aina sielä ostaa muutakin kun tarpeellisen ja välttämättömän. (aamulla oli pakko hakea perunoita, ne makso alle 2 erkkiä ja kauppaan meni melkein 8 euroa...)

Meillä menee ruokakauppaan jotain 500e kuussa. Perheessä tällä hetkellä 3 henkeä. Ei mitään erityisiä säästökikkoja. Sitä ostetaan mitä millonkin tarttee tai tekee mieli :)

just tehtiin 9 päivän ruokaostokset ja maitoa käydään ostaa viel mut ruokaan ja juoman menee tässä kuussa noin 300?,meitä 2 aikuista,3 lasta ja koiranpentu.sitä listaa kyllä mietittiin ja pitkään...suunnitelmis pitää kirjaa kuukauden menoista.eilen esim leivoin sämpylöitä ihan tajuttomasti,niitä syyään pitkään :p

200 - 300 ? varmaan suurinpiirtein, 5kk vauva sekä minä ja mies.Mies syö koulussa yhden kerran lämpimät ruuan, minä harvemmin edes kerran päivässä (ei vaan tee mieli) eikä autoa meillä ole.

Yhteistyössä