Ruokalistaa teillekin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulikellukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tulikellukka

Jäsen
15.09.2006
827
0
16
TÄtä oon rustaillu viime kevään aikana,ja nyt syksyllä muokkailin.Jätin jotain pois,ja otin uutta tilalle.Tämä on tyyliin helppoja ja suht halpoja perusruokia.Joku voi olla toista mieltä...
Joskus tosi helppoo,joskus vaatii viitseliäisyyttä.Tarvitsisin vinkkejä vielä parille päivälle...Noi tyhjät päivät lopussa,en keksi millään...Tämän listan saa vapaasti kopioida,mut keksikää mulle viel 2 kotiruokaa..Mä voin neuvoa ruuista miten mä oon ne tehny...jotkut on eineksiä tms.
EHdotuksia tähän ketjuun tai yv:nä

Heh,aloin tehdä seitsemättä viikkoa tähän...vähän puuttuu vielä,auttakkee!

RUOKALISTA

Ma Broilerin rintaleike ja riisi
Ti Kirjolohipasta
Ke Havaijin pata ja perunat
To Makkarakastike ja perunat
Pe Kaalipata
La Pizza
Su Poronkäristys ja perunamuussi

Ma Napolin pata
Ti Lihapullat,kasvispaistos
Ke Kirjolohikiusaus
To Kanapasta
Pe Kalakeitto
La Paistettua kalaa (sei) ja perunaa
Su Jauhelihamakaroonilaatikko

Ma Broilerikeitto
Ti Jauhelihaperunalaatikko
Ke Kalamurekepihvit (valmispihvit), maitokastike, perunat,
To Kanarisotto
Pe Kalapuikot + paistetut perunat
La Spagetti ja jauhelihakastike
Su Filepaisti uunissa

Ma Karjalanpaisti
Ti Hernekeitto jauhelihalla
Ke Ranskalaiset ja nakit
To Riisipuuro
Pe Pinaattiletut ,maitokastike, perunat
La Uunikirjolohi + perunat
Su Täytetty lihamureke ja lohkoperunat

Ma Broilerikiusaus
Ti Makkarakeitto
Ke Lasagne
To Kinkkukiusaus
Pe Porsaan palapaisti
La Paistetut silakkafileet ja perunamuusi
Su Lihakasvispata

Ma Italianpata
Ti Ohrasuurimopuuro
Ke Jauhelihakeitto
To Kermaista hunajabroileria ja riisiä
Pe Nakkikastike ja perunat
La Porsaankyljykset ja perunamuusi
Su Bataattibroileripaistos

Ma Jauhemaksapihvit ja perunamuussi
Ti Wallenbergin pihvit
Ke Pinaattikeitto ja lihapiirakka
To
Pe Uunimakkara ja muusi
La Tortillat
Su

=) <br><br>

Bataattibroileripaistos

400g marinoituja broilerinsuikaleita
6 perunaa
1sipuli
1 bataatti
200 g fetajuustoa kuutioina
10 viipaletta aurinkokuivattua tomaattia
2 dl ruokakermaa
½tl suolaa
½tl basilikaa
½tl oreganoa

Paista broilerisuikaleet
Kuori ja suikaloi perunat,sipuli ja bataatti.
Valuta Fetajuusto
Plottele aurinkokuivatut tomaatit.
Sekoita kerman joukkoon suola ja mausteet
Laita uunivuokaan kerroksittain ainekst ja kaada kerma päälle.
PAista 200 asteessa n 40 min<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2006 klo 21:32 pikkuruu kirjoitti:
No en tiedä juuri noille viikoille, olet tehnyt n. yhden keiton/viikko ja broitsua joka viikko, en löytänyt listasta kuitenkaan kana/broitsukeittoa, mikä on suosikkini.

On broilerikeitto 3. maanantaina,itse asiassa huomenna =)

No mä jään odottaan kutsua syömään :attn: :attn: :attn: Mä en kyllä voi uskoa, että sä pyörität tällasta listaa oikeesti, eiks teillä oo koskaan jämäpäiviä, pyttäripäiviä... musta tuntuu, että meillä oli kesällä vähintään joka kolmas päivä paistinperunoita ja...

on meil joka päivä toinen lämpimistä aterioista jämää,tai einestä.Keräilyerää...Teen uuden ruuan iltapäiväksi.
Mut oikeesti,on yks ajatusasia vähemmän päivissä,kun on valmiiksi mietitty ateria,jonka tarvikkeet löytyy kaapista.Teen tietty viikon ostoslistan tän ruokalistan mukaan.

Me työkaverimammojen kans kutsutaan toisiamme lapsinemme syömään aterioita.SIlloin meit on paikalla kolme äitiä,ja kaikkien 3 lasta.Yks meistä saa kohta neljännen,joten kohta on ostettaava isommat kattilat... =)

Mun mielestä taas on käsittämätöntä miten jotkuu saa arjen pyörimään ilman ruokalistaa. Mulla on itseasiassa kalenterissa merkittynä millon mitäkii syödään, näin saa helposti suunniteltua ruoat pitemmäksikin aikaa. Niin ei tarvi miettiä vähän väliä ruoka-asioita ja voi keskittyä kaikkeen muuhun. Lisäksi kaupassa käynnit sujuu nopeammin, kun on valmiina listassa mitä kaikkee tarvii, eikä tuu ostettuu niin paljon ylimäärästäkään. Ja jämät meilläkin syödään päiväruokana tai otetaan töihin mukaan jos ei olla kotona.

Tässä meijän osa perusruoka valiosta mitä en listalla nähny

chevre kana ja lohkoperunat
tortillat
chili con carne
bataatti pyre ja pihvit
siskonmakkara keitto
jauhelihamaksa pihvit ja muussi

maistuu koko perheelle

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 11:57 Yap kirjoitti:
Tässä meijän osa perusruoka valiosta mitä en listalla nähny

chevre kana ja lohkoperunat
tortillat
chili con carne
bataatti pyre ja pihvit
siskonmakkara keitto
jauhelihamaksa pihvit ja muussi

maistuu koko perheelle

Kiitti,noi jauhemaksapihvit olinkin unohtanut....mun oman herkkuni,ja tortillat....kerro mikä on chevre kana???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 15:12 vieras kirjoitti:
en ole varma oliko näitä listalla mutta laitan kuitenkin

Uunimakkara + muusi
Paistetut/keitetyt nakit +muusi
Kananugetit
Kinkkukiusaus

Uunimakkara,nam senkin olin unohtanut...Tosin niinkuin listasta näkyy,niin makkaroita ja eineksiä yritän välttää,kun niihin tartun sitten kun on kiire tai laiskottaa.TUon uunimakkaran laitan kuitenkin...Olen tekemässä nyt seitsemättä viikkoa tuohon ja siihen tulee tuo kinkkukiusauskin.

chevre kana

paista kanafileet pannulla (suola+pippuri)

uunivuokaan ja päälle chevre juustoa ja vähän pestokastiketta
vielä vähän kermaa ja uuniin

hyvää mutta ei niin kevyttä :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 18:24 vieras kirjoitti:
kirjolohipasta kuulostaa houkuttelevalta :p saisinko ohjeen??

Eipä ole ohjetta,mutta kehittelen joka kerta.Eli Ostat niitä valmiita marinoituja kirjolohisuikaleita.Paistat pannulla ne lisäät vaikka kermaa,ja/tai creme Fraichea.Mausteita lisäät,jos haluat.Kevyt vaihtoehto vois olla tomaattipyreellä.Sitten vaan keität haluamasi pastan ja sekoitat ne yhteen.VOishan noi tehdä tyyliin makaronilaatikko,eli munamaito ja uuniin.

oih..kun on herkulliset ruokalistat sulla :p Itse en ihan noin pitkälle mieti mutta viikon ruuat yritän miettiä vähän etukäteen niin että yhtenäpäivänä olisi ainakin kalaa ja lohi on ainut kala mistä meillä tykätään niin nappasin sulta myöston lohipastan ohjeen! sitten kanaa,jauhelihaa ja pihvejä tai suikalelihaa,.. riippuu myös siitä mitä on tarjouksessa.. ihania herkku hetkiä! En ole varma olikos sulla mutta helppo ja herkku ruoka meillä on myös peruna sipuli sekoitus pussi vuokaan ja paistettuja kanasuikaleita,jauhelihaa tai valmiiksi marinoituja lohisuikaleita sekaan ja kermapurkki vielä viimeiseksi ja uuniin nam,nam,.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 11:10 Ina kirjoitti:
Hei!

Suunnitteletko salaatit/raasteet yms. myös etukäteen? Sen listan haluiaisin myös nähdä:)
En suunnittele.Ostan mitä milloinkin.Mulla on pakkasessa aina pakastevihanneksia,ja kaapissa on aina tomaattia,kurkkua.Sitten parsakaali ja kukkakaali on myös suosittu.Jäävuorisalaattia ostan yhden/vk.Sain tänään kaveriltani vihannesruokalistan,jonka aion soveltaa tähän ruokalistaani.Sittenhän voisi tehdä välipalalistankin...nälkä kasvaa syödessä :p

Yhteistyössä