Ai kypsät sämpylät vai? :OAlkuperäinen kirjoittaja röppö;25919067:En mä tiedä..Mä pyörittelen ne kohotuksen jälkeen pöytää vasten jauhotetulla kädellä,kohotan uudelleen ja paistan..
Useimmiten voitelen valmiit sämpylät maidolla,jolloin pinta ei kovetu vaan pysyy pehmeänä.
Kypsät sivelen ohuesti maidolla,kun ovat ihan juuri tulleet uunnista.Ai kypsät sämpylät vai? :O
Vai voitelet ennen paistoa?
paistettua broiskua ja salaattia
:O Sori, mä en nyt ymmärrä. Siis tosi kiva tietty, että sain sut nauramaan, mutta mistä hyvästä ? Broisku on siis sinusta hauska sana, vai? Eikös se ole ihan yleisesti käytössä?
No ei ole,:O Sori, mä en nyt ymmärrä. Siis tosi kiva tietty, että sain sut nauramaan, mutta mistä hyvästä ? Broisku on siis sinusta hauska sana, vai? Eikös se ole ihan yleisesti käytössä?
Ai jaa. Ja mulla tuo on niin vakiintunut, etten oikeasti edes huomannut käyttäväni sanaväännöstäNo ei ole,
No kerro huolesi, hyvä ihminen.No ei ole,
Joo, porkkanat on nam .Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25927383:Turilmas tykkää vissii porkkanaraasteesta?
Näyttää mun annokselta,paitsi et ruokaa olis yks kolmasosa ja loput porkkanaraastetta.
On se ihan yleisesti käytössä oleva sana .No ei ole,
Joo kaikissa muodoissa!Joo, porkkanat on nam .
No paljon syödään kyllä itsekin, harvemmin tulee esim. leipää ostettua kaupasta. Mutta jonkin verran teen ns. "palveluksenvaihtoja" naapureiden ja tuttujen kanssa. Noista leivistäkin osa menee kotikäyttöön, osa lauantaina sukulaisille. Ja huomenna leivon samanlaisen satsin . Nyt on ollut (ja tulee olemaan) jonkin verran erilaisia tilaisuuksia, jonne olen leiponut. Niin ja yhdessä vaiheessa leivoin kyllä myyntiinkin yhdistyksemme kautta.Turkilmas, kuka teillä syö nuo kaikki leivonnaiset, mitä sä teet? Vai meneekö ne jonnekin myyntiin?
Nimimerkillä Jauhopeukaloa pakottaa .
Ei ole. Vieläkin naurattaa tuo typerä väännös.On se ihan yleisesti käytössä oleva sana .
Se,että te ette käytä sanaa ei takoita sitä etteikö se olisi muiden käytössä..Ei ole. Vieläkin naurattaa tuo typerä väännös.
Oli ihan pakko googlettaa sana "broisku" ja katsoa tuleeko paljon osumia. Koitappa ite, saatat yllättyäEi ole. Vieläkin naurattaa tuo typerä väännös.
Samoin. Ihan yleinen sana.Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25927545:Se,että te ette käytä sanaa ei takoita sitä etteikö se olisi muiden käytössä..
Meillä puhuttiin koulussakin broiskusta (kun opiskelin ravintolakokiksi)