Ruokailuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huvitutti harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huvitutti harmailee

Vieras
En tiedä onko tää taas kysymys tyhmimmästä päästä, mutta mitä teettä, kun lapsellenne ei ruoka maistu. Juuri tarjosin lapsille pinaattilättyjä ja aika heikosti söivät nuorempi 1-vuotias ei edes perunamuusia syönyt. Mietin vain, et täytyisikö tässä alkaa jotain muuta kokkaamaan vai mitä tekisi? Tuo meidän nuorempi neiti on hirveä herkkusuu ja jättää esimerkiksi perunat syömättä, jos on tarjolla porkkanoita. Kuinka saisin hänetkin opetettua syömään kaikkea ruokaa? Tuntuu, että olen ilkeä äiti, kun nostin vain lapset pois pöydästä.

Kuule, ihan samaa mietin minä tässä tuon 1-vuotiaan kanssa! 90% ruuasta lensi lattialle, ei edes leipä kelvannut. Tunsin myös olevani ilkeä äiti, kun nostin lapsen pois pöydästä... Mutta itse ajattelin niin, että jos joka kerta alkaa etsimään jotain parempaa ruokaa lapselle, niin siinähän sitä itse opettaa lapsen siihen, ettei kaikkea tarvitse syödä. Itse yritän joka kerta syödä lapsen vieressä samaa ruokaa, jotta hän näkisi esimerkkiä.
Uskon, että lapsi syö sitten kun on ihan oikea nälkä... Meillä on jo jätetty välipaloja pois, kun muuten kunnon ruokailut menisivät ihan sirkukseksi!

Yhteistyössä