RUOKAHAASTE Vol: 20

aiheena tällä kertaa naudanmaksa. :p

Ja tässä siis aiemmasta kopioidut "säännöt":

* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys klo 20-21, joskus aika saattaa hiukan myöhästyä
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään maanantaina selvillä)

Tähän mennessä olleet aiheet:
kala
kahvi
kerma
peruna
sinihomejuusto
kinkku
punainen
jauheliha
aamiainen
kaali
hedelmä
katkarapu
porkkana
broileri
makkara
suklaa
punajuuri
muna

Ens viikolla siis paljon maksakastikkeita :D
Ei vaan, hiano aihe. Joutuu itekkin ekan kerran väsäämään jotain maksasta, oon tähän asti välteylly kyseistä ruoka-ainetta, vaikka kovasti siitä tykkäänkin :)

vier
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25654856:
ei ole kysyntää :O
onko se liian hankalaa valmistaa vai mikä maksaa.
onhan siinä tietenki vähän vaivaa kun ei voi mikrossa lämmittää ja syödä samantien. tai miksei vois :D

Ei voi, koitin kerran kypsentää palan maksaa mikrossa lemmikkirotalleni, ja se piru räjähti! Siis maksa, ei rotta :D

Mikro aivan limainen. Näin jälkikäteen ajateltuna se olis ehkä kannattanu laittaa vesitilkkaan eikä vaan lautaselle ;)

• Tykkää
Reactions: päätön
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25668232:
joko on maksat tilattu tai syöty. :p
Mä en edes tiedä, mistä voisi tilata luomunaudan maksaa. Joskus olen kysellyt luomumaksaa yleensä, mutta ei ole saatavilla sen paremmin naudan kuin porsaan maksaakaan. Joten mä skippaan tämän viikon haasteen.

"kauppias"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25668287:
Mä en edes tiedä, mistä voisi tilata luomunaudan maksaa. Joskus olen kysellyt luomumaksaa yleensä, mutta ei ole saatavilla sen paremmin naudan kuin porsaan maksaakaan. Joten mä skippaan tämän viikon haasteen.
naudanmaksaa myyvät kaikki hyvinvarustetut ruokakaupat.

Keittiönoita
[QUOTE="kauppias";25668304]naudanmaksaa myyvät kaikki hyvinvarustetut ruokakaupat.[/QUOTE]
Joops, mutta ei luomunaudan maksaa. Olen yrittänyt tuottajiltakin kysellä suoraan, mutta ei oo :(

maksapihveihin tulee jauhettua maksaa ja jauhelihaa, puolet ja puolet. korppujauhoa, kananmunia, kuullotettua sipulia maustettuna grillimausteella, jauhettua valkopippuria, rouhittua mustapippuria, sulatettua voita ja suolaa. kuvat on vähän pimeitä, ei lautasella noin mustaa ollu, puolukkahillokin on oikeesti kunnon punasta :D

kastikkeen tein pannulle niihin paistoliemiin laittamalla vähän voita sulamaan ja kermaa sekaan, lisäksi erilaisia pippureita rouheena ja vähän grillimaustetta. lämmitystä sen verran että tiivistyy.

muussi on ihan tavallista muussia maidolla suolalla ja voilla.
:p

• Tykkää
Reactions: PinkLily
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25668427:
tuli mieleen että mitenköhän tuon maksan pakastus onnistuu.
onko kukaan kokeillu ? minä en ole.
Onnistuu erinomaisesti.
Me ostetaan aina isompi satsi maksaa valmiiks, viipaloidaan annospusseihin ja pakkaseen. Sieltä vaan sulatus ja pannulle :p
Tosin mä taidan passata tän viikon kisan kun ei ajan puutteen vuoks pääse lihakauppaan ja pitäis varata maksat etukäteen

ticotico harmailee
Nyt sapettaa... Joutuu jättää väliin, ei oo nii huonostikkaan aikaa tehä sapuskaa :(. Ja mä niiiin ootin tätä maksahaastetta.

Päättömän ruoka oli niin makoisan näköistä :)

Yhteistyössä