Ruokahaaste vko 5, PASTAKASTIKE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Catida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Catida

Jäsen
14.01.2012
790
0
16
Tämän viikon ruokahaasteen aiheena on pastakastike.

Ruokahaasteen säännöt:
* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo 20 ja kestää TUNNIN
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen/aiheen

Vanhat aiheet:
vko 1: -keitto
vko 2: -pata, laatikko tai muu uunissa kypsennettävä ruoka
vko 3: -kalaruoka
vko 4: -intialainen ruoka

• Tykkää
Reactions: Namppis88
Sori Scarlett.. mutta jos käytät mielikuvitusta niin ehkä kaalista syntyy pastakastike? ;)

Joku ehdotti myös suklaata aiheeksi, mutta voiko sellasta laittaa? Ruokahaaste-nimestä ajattelin, että tämä ei koskea makeita leivonnaisia tms. mutta onko sellasiakin aiheita ollut?

Tämähän on hyvä aihe! Mun on tarkootus joka tapaukses tehdä lihapullia niin nehän sopii tähän kastikkeen kans. :) Ehkä se kaaliki pääsee mukaan tai sitte ei. :D

jotain haasteellisempaa voisi välillä keksiä. Näkisi onko täällä oikeasti ruuanlaittajia. Nyt ei ole vielä kukaan onnistunut näyttämään taitojaan. Sori

jotain haasteellisempaa voisi välillä keksiä. Näkisi onko täällä oikeasti ruuanlaittajia. Nyt ei ole vielä kukaan onnistunut näyttämään taitojaan. Sori

Sitä paitsi mä olen ymmärtänyt tän kisan olevan ennemmin leikkimielinen, jossa pääpointti on jakaa ideoita ja reseptejä. Mun mielestä on ihanaa, et on ns. tavallisia aiheita. Sitä arkiruokaa meilläkin syödään, eikä mitään cordon bleuta.

Ja saahan aihe-ehdotuksia heitellä, niin ehkä voittaja poimii jonkun niistä seuraavaksi. Nimimerkki "hei ihan totta" voi vapaasti kertoa mikä olisi riittävän haasteellinen aihe, jotta saadaan hänet seuraavalla kerralla mukaan osallistumaan :)

Itse kyllä tykkään ihan näistä arkisista aiheista. Niihin voi kuka vaan osallistua ja niistä saa ideoita omaan arkiseen ruuanlaittoon. Kun kuitenkin elämästä ja sitä myötä ruuanlaitostakin valtaosa on sitä arkea.

Meillepäs olikin liian haasteellinen aihe, vetäydyn kisasta, itsellä näillänäkymin oksetauti, joten ei nappaa nyt mikään kokkaus :|

Seuraan aiheita ja hyppään mukaan kun siltä tuntuu :wave:

ihan totta. jotain NÄYTTÄVÄMPIÄ ruokia. pastakastikkeeksi voi lurauttaa kuraa ja ottaa nätin kuvan ja kukaan ei tiedä miltä SE MAISTUU. siksi vaadin palstan ruokahaasteisiin ESTEETTISIÄ ruokia. piste.

[QUOTE="peukku";27975581]ihan totta. jotain NÄYTTÄVÄMPIÄ ruokia. pastakastikkeeksi voi lurauttaa kuraa ja ottaa nätin kuvan ja kukaan ei tiedä miltä SE MAISTUU. siksi vaadin palstan ruokahaasteisiin ESTEETTISIÄ ruokia. piste.[/QUOTE]

lisäys: äänestysaika on liian lyhyt. yhdessä tunnissa EI EHDI KOKEILEMAAN RESEPTEJÄ. siksi vaadin edelleen palstan ruokahaasteisiin ESTEETTISIÄ ruokia. kerta valinta tehdään kuvan, näön, ei maun perusteella.

[QUOTE="peukku";27975581]ihan totta. jotain NÄYTTÄVÄMPIÄ ruokia. pastakastikkeeksi voi lurauttaa kuraa ja ottaa nätin kuvan ja kukaan ei tiedä miltä SE MAISTUU. siksi vaadin palstan ruokahaasteisiin ESTEETTISIÄ ruokia. piste.[/QUOTE]

Ainahan sitä voi vaatia vaikka mitä, mutta on eri asia mitä saa.

• Tykkää
Reactions: mensku ja Fossiili
[QUOTE="peukku";27975593]lisäys: äänestysaika on liian lyhyt. yhdessä tunnissa EI EHDI KOKEILEMAAN RESEPTEJÄ. siksi vaadin edelleen palstan ruokahaasteisiin ESTEETTISIÄ ruokia. kerta valinta tehdään kuvan, näön, ei maun perusteella.[/QUOTE]

Säkö siis meinasit tehdä ensin kaikki ruuat mitä kisassa on mukana, maistaa niitä ja sitten äänestää :D. Vaikka sä tekisit kuinka samalla reseptillä, nii et tod saa samanmakuisia sapuskoja. Kokeiltu on :). Ja tässä äänestetään juurikin KUVAN perusteella, itse saa päättää maistuisiko se hyvältä vai ei :D. Niinku tuolla jo sanottiin nii tää on vaan leikkimielistä reseptien vaihtoa. Tosin jotkut Urvelot ottaa tämänkin tosissaan, eivätkä edes itse tähän osallistu :). Että näin!!!

Täällä uusi osallistuja hei!:)

Pesto-kanakastike

400g kanaa suikaleina tai fileenä (pilko haluttuun kokoon)
1 prk pestoa
vettä maun mukaan

Pilko kanat halutessa, laita vuokaan ja lisää pesto.
Lisää vettä niin että kanat peittyvät kunnolla. Sekoita.
Paista 200 C, 30-60 min sen mukaan, kuinka isoja kanan paloja käytit.
Tarjoile pastan ja kasvisten kanssa. Nopeat esivalmistelut ja herkullista!

Herkkusieni-pekoni-pasta

1 pieni pkt pekonia
1 rasia herkkusieniä
1 maustamaton tuorejuusto/ mascarponejuusto (n. 200g)
1 pss pakasteherneitä
suolaa
pippuria
parmesanjuustoa raasteena

pasta_zpsdfddec8c.jpeg

Paista pekoniviipaleet rapeiksi pannulla. Anna jäähtyä hetki ja leikkaa pieniksi paloiksi (siirrä pannulta toiseen astiaan). Paloittele herkkusienet ja paista pekonin rasvassa pannulla. Lisää pakasteherneet. Kun herneet ovat sulaneet lisää tuorejuusto ja sekoittele kunnes tuorejuusto sulaa. Mausta suolalla ja pippurilla.

(Keitä pasta sillä aikaa kun teet kastiketta). Valuta pasta ja sekoita kastike + runsaasti parmesanraastetta pastan joukkoon. Annostele lautaselle ja laita pinnalle pekonisilppua + parmesanraastetta.

Ja edelleen tervetulleita ova konkreettiset ehdotukset uusiksi aiheiksi. "Teidän aiheet on ihan tyhmiä, keksikää parempia"-tyylinen huutelu ei hyödytä ketään.

Siitä olen samaa mieltä, että äänestysaika voisi olla vähän pidempi tai alkaa aikaisemmin. Itse menen työpäivää edeltävinä iltoina usein tosi aikaisin nukkumaan, ja nyt osa äänestyksistä on mennyt multa ohi kun en ole siihen aikaan enää ollut koneen ääressä. Kukaan tuskin kuitenkaan pystyy kaikkia reseptejä ennen äänestämistä kokeilemaan, mutta reseptithän ovat nähtävissä ja niistä voi jo aika paljon päätellä ruuan mausta :)

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81

Yhteistyössä