Ruokaan tulee 400 g jauhelihaa niin paljonko laitan soijarouhetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kokki

Vieras
Kokeilen tehdä Lasagnea soijarouheesta ( tumma ) ja ekaa kertaa kokeilen soijarouhetta. Ohjeessa oli vaan että yksi osa rouhetta ja kaks osaa vettä , mutta paljonko laitan tota rouhetta 2dl?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Miksi laitat soijarouhetta yleensäkään?

Halusin vain kokeilla että miltäs sellanen oikein maistuu.

Itse olen yrittänyt myös opetella sen käyttöä ja "tottua" sen makuun. Mulla syynä on se, etten halua tukea mokomaa tehotuotantoeläin-toimintaa.

risetin sivuilla oli vaaleesta soijarouheesta lasagneresepti jossa luki että 2 dl soijarouhetta... voisko olla verrannollinen? en muista ku siitä on iäisyys ku oon viimeks soijarouhetta käyttäny...

nyt löyty semmonen tieto että soijarouhe turpoaa kaksinkertaseksi elikäs 2 dl kuivaa soijarouhetta on 4 dl turvonnutta.
http://keventajat.fi/cm/2.10/2.109/1.709499

Laitoin ton 2dl soijarouhetta ja 4 dl vettä , niin määrällisesti näyttäis suunnilleen samalta kuin 400 g jauhelihaa. No katotaan mitä tulee. Onneksi on muutakin ruokaa kaapissa jos toi epäonnistuu tai ei ole hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi laitat soijarouhetta yleensäkään?

Halusin vain kokeilla että miltäs sellanen oikein maistuu.

Itse olen yrittänyt myös opetella sen käyttöä ja "tottua" sen makuun. Mulla syynä on se, etten halua tukea mokomaa tehotuotantoeläin-toimintaa.

mitä tehotuotanto??

Älkäänyt vettä siihen laittako. Tulee sellaista mössöä ettei sitä kukaan syö. Kuivana voin ja mausteiden kanssa pannulle, sitten lopussa tilkka vettä perään, tulee hyvää.

Yhteistyössä