Ruoka on alkanut maistua suolaiselta.

  • Viestiketjun aloittaja Paraniino
  • Ensimmäinen viesti
Paraniino
Olen ollut käyttänyt paljon suolaa. Pari päivää sitten alkoi ruuat maistua liian suolaisilta.

Mikä voi tähän olla syynä? Menkat ovat pari päivää myöhässä. Mutta tosin on myös refluksia ja yskää.
 
Paraniino
[QUOTE="Vieras";29023303]öö. vähennä suolaa?[/QUOTE]

Ihmettelin, miksi yhtäkkiä sama ruoka maistuu niin suolaiselta. Kävin vakiravintolassa; ruoka maistui toosi suolaiselta ja kaveri, joka söi samaa ruokaa, oli sitä mieltä ettei huomaa eroa.
 
määvaa
En nyt ota selvää kysytkö tosissasi, mut mun pojalla on tuota ajoittain, et esim jogurtti tai viili maistuu (muka) suolaselle. Hänellä refluksi niin oon pistäny sen piikkiin..
 
vierailija
Tuo on sitä että vaikka on refluksi niin on saanut liikaa suolaa. Esim. monet mammat laittaa aina ruokaan suolaa vaikka jo siinä laitettavassa ruoassa on 2,2g sitä eli hyvinkin yli tarpeen. Tästä seuraa että jo teeslusikka nostaa sulan määrän yli 5g mistä seuraa myrkytys. Ja yleensä vain väittävät että en minä ole tähän paljon laittanut. Tämä on kuitenkin yksi refluksin syy eli elimistö on myrkytystilassa tai suola häiritsee happotoimintaa aiheutten sitä lisää. Miettikää sitä että mitä suola voi aiheuttaa ja kysykää itseltänne että voiko teille antaa tuota anteeksi? Kysymys on tieten tahtoen aiheutetusta mrytyksestä toiselle ihmiselle.
 

Yhteistyössä