ruoka-kokeiluista allergiselle vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Missä menee se raja kun lopetatte kokeilun ja toteatte ettei se ruoka-aine käy? Olen niin aloitteleva tässä ja niin toiveikas että pelkään rääkkäävääni vauvaa liikaakin. Esim nyt tuli riisistä heti punaisia läiskiä selkään ja takapuoleen muttei nokkosrokkoa. Päätä kutiaa hirveästi, takaraivo on raavittu äidiltä salaa jo melkein verille. Tämä kaikki n 1-4h sisään ekasta riisin annosta. Lopettaisitteko kokeilun vai jatkaisitteko?

Itse mietin ihan samaa aina kun uutta ruokaa kokeilen tytölle. Sitä rekisteröi jokaisen pikku läiskänkin, että johtuuko tuo nyt siitä mitä on suuhun laitettu. Jos tuolla lailla välittömästi alkaa kutista ja vauva raapii verille, niin minä ehkä kokeilisin vielä muutamana päivänä varmistuakseni...ja jos vielä samanlaista reaktiota tulee, niin hylkäisin ko. ruoka-aineen.

Jos et ole äskettäin antanut muuta uutta ruoka-ainetta,josta ihottuma olisi voinut tulla,yksikin kokeilu riittää.Reaktio oli sen verran voimakas.En suosittelisi hetkeen uutta kokeilua."Oikea" ihottuma ei katoa ihan hetkessä,vaan just tuollainen nopea katoaminen kuullostaa nokkosrokko tyyppiseltä.
Meillä pojalla oli kananmuna-allergia alle 2v ja jo kosketuksesta iho lehahti,mutta katosi tuo ihottuma parissa tunnissa.
Meillä silloin aikoinaan annettiin ruokakokeilusta ohjeeksi,että jos oireita ilmaantuu,kokeilu lopetetaan heti.

Yhteistyössä