ruoka-apuja, pliis!

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
jos paistan jauhelihan sipulin kera, lisään tomaattimurskaa ja ruokakermaa niin mahtaako moinen maistua hyvältä?

jauhelihaa on 750 g eli aikas paljon, tomaattimurkaa on kahdenlaista:
toinen on tavallista 500 g ja toinen yrtti tomaattimurskaa 500g.
kermaa on floran paksu/kevyt ruokakerma, kuohukermaa 4 dl ja sit on valion tavallista ruokakermaa 4 dl.

Viisaammat minua auttakoon. ei aina jaksa ruskistaa vehnäjauho/rasvaseosta.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mä en laittais kermaa, mutta mä oonki mä :) en luottais siihen että tulee hyvää. muuten kyllä kuullosti hyvältä. siihen voi kans heittää hyppysellisen chiliä :)

ihanan tyhjentävä vastaus :laugh: kiitos. no, jospa sit teen ja tulen tänne toteamaan että millaista tuli.

Jos sinä maustat sen hyvin yrteillä, chilillä ja pippureilla, niin se on ymmärtääkseni oikein hyvää. Valkkaa se yrttinen murska ja paksu+kevyt. Minkähän kanssa mössön tarjoat? Meillä vaadittaisiin sen seuraksi makaronia muodossa tai toisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Ihan hyvää se varmaan on, oon miäkin tehny noin.. Ja spaghetin kans syöny. Vähän mausteita kun vielä laitat niin hyvä on. Ja laita se yrttimurska =)

joo,jauhelihaan laitan kans vähän mausteita. paljonkohan kermaa ja minkä noista kermavaihtoehdoista valitsen?

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Jos sinä maustat sen hyvin yrteillä, chilillä ja pippureilla, niin se on ymmärtääkseni oikein hyvää. Valkkaa se yrttinen murska ja paksu+kevyt. Minkähän kanssa mössön tarjoat? Meillä vaadittaisiin sen seuraksi makaronia muodossa tai toisessa.

juu, mul olis tossa rainbown munapastaa tai sit ihan spagettia tai makaroonia. en tiedä millaista tuo munapasta on?

nii mut ei mul kyl mitään yrttejä ole :ashamed: pippurisekoitusta kyllä on ja jauhelihamaustetta.

no, rohkeasti vain tekemään.

laittaisin vaan tomaattimurskaa, sitä yrttimaustettua ja jos vaikuttaa liian vähältä tuohon lihamäärään niin toisesta lisäksi. vettäkin voi hiukan laittaa sekaan..

Varmaan tulee tosi hyvää. Laitatko pastan kanssa, sitten laittaisin sen yrttisen tomaattimörskän. Mä laittaisin sitä kevyempää ruokakermaa, kuohukermaa en käytä itse enää mihinkään. Ja sitä ruokakermaakin laittaisin aika vähän. Mutta testaile vähän. Onhan sulla sitä jauhelihaakin tietty aika reilusti. Ehkä 1 desi sitä ruokakermaa, sanoisin. Max 2 dl.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
jos paistan jauhelihan sipulin kera, lisään tomaattimurskaa ja ruokakermaa niin mahtaako moinen maistua hyvältä?

jauhelihaa on 750 g eli aikas paljon, tomaattimurkaa on kahdenlaista:
toinen on tavallista 500 g ja toinen yrtti tomaattimurskaa 500g.
kermaa on floran paksu/kevyt ruokakerma, kuohukermaa 4 dl ja sit on valion tavallista ruokakermaa 4 dl.

Viisaammat minua auttakoon. ei aina jaksa ruskistaa vehnäjauho/rasvaseosta.

Me tehdään usein näin:
keitetään spagettia
Jauheliha paistetaan sipulin kera, maun mukaan jauhelihamaustetta ja pari purkillista tomaattimurskaa, antaa hiukan kiehua ja vähän vehnäjauhoja sekaa, muuten on aika vetistä kastike.
Nopeeta ja hyvää, lisämakua saa laittamalla vaikka ruokakermaa, yrttejä, jauhelihamausteen sijasta lihaliemikuutio tai sekään voi laittaa herne-maissi-paprikaa tai maustekurkkua..

Bon appetit

Laita tavan ruokakerma, se paksu voi olla liian tönkköä tuohon ja se kuohukerma ei sieltä tomaatin alta maistu sen paremmalle =) Jos laitat kaiken jauhelihan ja koko murskan niin pistä se 4 desiä.. Paitsi jos tahot että se tomaatti maistuu enemmän niin 2 =) Aika satsi tuota ruokaa tulee mutta jos on syöjiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Laita tavan ruokakerma, se paksu voi olla liian tönkköä tuohon ja se kuohukerma ei sieltä tomaatin alta maistu sen paremmalle =) Jos laitat kaiken jauhelihan ja koko murskan niin pistä se 4 desiä.. Paitsi jos tahot että se tomaatti maistuu enemmän niin 2 =) Aika satsi tuota ruokaa tulee mutta jos on syöjiä =)

syöjiä on 6 ja yleensä teen ruokaa niin et riittää mulle, miehelle ja kahdelle lapselle vielä seuraavaksi päiväksi.

hyvän kuuloisia ohjeita tullut. minäpä menen säätämään ja välissä käyn täällä vilkuilemassa ohjeita :D

Yhteistyössä