ruoka apua,miten valmistan kalan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla olis lohta neljä palaa pakkasessa,miten mä tekisin siitä ruokaa?en oo koskaan kalaa valmistanu kun en sitä itse voi syödä mut nyt vieraalle pitäis väsätä.

Mä teen niin et kalat vuokaan (ei liian isoon) päälle suolaa (voi laittaa jo muutamaa tuntia aikasemmin ni kerkeää maustua) purkillinen 5% tai voimakkaampaa kermaa ripaus tilliä ja uuniin.

Kaveriksi vaik kermaperunoita.. sipulisekoituspussista osa vuokaan päälle suolaa ja purkillinen kermaa maun mukaan (kratinin saa kans näppärästi samalla ku laittaa toiselle puolen vuokaa perunat ja toiselle kruunuvihannes pussin + vähän juustoa päälle)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laita ne uunivuokaan. sekaan ruokakerma, valkopippuria, suolaa, tilliä ja sipulia. paista n tunti 200c. hyvää tulee. :)

kauanko annan sen kalapalan sulaa? n.500g/pala.

aika nopeesti sulaa huoneenlämmössä, mut parempi sulattaa jääkaapissa, yön yli.

laita ne uunivuokaan. sekaan ruokakerma, valkopippuria, suolaa, tilliä ja sipulia. paista n tunti 200c. hyvää tulee. :)

mä oon joskus kyl laittanu jäisenäki uuniin, mut ota nyt sulamaan ni kerkeää hyvin sulaa jos teet puolilta päivin, ei se haittaa vaik on kohmeinen ku uuniin nakkaat

Niin kauan, että on sulanut :) Uskomaton kysymys :o

meinasin et onko niissä joku hyvä aika minkä antaa sulaa vai tökinkö onko keskeltäkin sula.en oikeesti tiedä kalan laitosta mitään kun en sitä koskaan ole syönytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:

mä oon joskus kyl laittanu jäisenäki uuniin, mut ota nyt sulamaan ni kerkeää hyvin sulaa jos teet puolilta päivin, ei se haittaa vaik on kohmeinen ku uuniin nakkaat

ai kalan saa laittaa vähän kohmeisenakin uuniin?ahaa,okei:) kiitos paljon!!

Miten sulla sattui olemaan kalaa pakkasessa, vaikka et voi sitä syödä?

no ihan tarkoituksella ostettu tietty,niinku sanoin teen sen vieraalle ja miehelleni.ei kai kukaan osta ruokaa huvikseen pakkaseen.

Kyllä niitäkin täältä löytyy, usko pois.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:

ai kalan saa laittaa vähän kohmeisenakin uuniin?ahaa,okei:) kiitos paljon!!

toki voi.. ite oon joskus nakannu täysin umpijäässäki :saint: kyl se siel uunissa sulaa.
Kala on kypsää kun se ikään kuin "rakoilee"

Yhteistyössä