ruoka-allergiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trii

Vieras
meidän 1v 10kk Laurilla on kaikenlaisia ruoka-allergioita: maito, muna, soija, peruna omena. olen yritänyt anta ns aikuisten ruokaa, mutta on aika vaikea, ei oikein maistu. tähän asti olen saanut kasvikset ja lihan kaurapuuron kanssa menemään(olen syöttänyt). onko kokemusta ruoka-allergioista?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 21:06 trii kirjoitti:
meidän 1v 10kk Laurilla on kaikenlaisia ruoka-allergioita: maito, muna, soija, peruna omena. olen yritänyt anta ns aikuisten ruokaa, mutta on aika vaikea, ei oikein maistu. tähän asti olen saanut kasvikset ja lihan kaurapuuron kanssa menemään(olen syöttänyt). onko kokemusta ruoka-allergioista?

mainitsit perunan. entä riisi tai sitten pastatuotteet, käykö ne? pastoissa saa vaan katsoa missä on kananmunaa meillä kun on kananmuna-allergiaa ja tuon olen huomannut joistakin tagiatelleista yms.
ja kun ei valmiita kastikkeita eikä liha/kasviliemiä yms käytä niin soijaa aika pitkälle voi välttää. kasviliemiä voi varmaan itsekin keittää.
ja kai kuitenkin oikealla koko perheelle käyvällä ruualla pärjää jos listasi ei tuosta kamalasti jatku ja todellakin jos riisi ja pasta käy ja lihan kerroitkin jo käyvän.
meillä vältellään aika monia kasviksia kun yksi yhdelle toinen toiselle allerginen ja kananmunaa en ruuanvalmistuksessa käytä ollenkaan vaan teen ruuat sitten muilla ohjeilla.

Heips!

Meilläkin on näitä ruoka-aineallergioita (ja ollut enempi). Edellinen kirjoittaja sanoikin että riisiä, makaronia voi koittaa. Sini on syönyt paljon lihaa jostakin syystä. Ihan kokolihaakin voi jo Laurin ikäiselle antaa mielestäni. Lihapullat yms. voi hyvin tehdä ilman sitä kananmunaa ja muutenkin voi jättää pois/korvata maitoa ja munaa muilla. Riisi- tai kauramaitoa voi käyttää ruuanlaitossa ja leivonnassa ja kaurakermaakin on olemassa! Mutta lopunviimeksihän on niin että ei ne lapset syö jos niitä ei huvita...Kasvaako poika kuitenkin hyvin? Loppurohkaisuksi voisin kertoa että Sinille 2v2kk alkoi juuri sopia lehmänmaito vaikka 5kk ikäisenä sai utrikarian jo ihon kautta. :-) Enää on vältettäviä kananmuna, kaakao ja jotain hedelmiä, tosi mahtavaa! Toivottavasti teilläkin helpottaa pian.

Mukava välipala ruoka-allergiselle on muuten nuo riisikakut. Menevät keksin korvikkeina. Siis jos lapsi pystyy syömään riisia ja maissia. Meillä kun on myös maissiallergia niin ne ei käy, mutta kaverin lapsi tykkää noista riisikakuista tosi paljon :)

Yhteistyössä