Ruoditaan mun syömisiä taas, pliis? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Aamulla:
Hedelmäsmoothie (seesaminsiemeniä, kauramaitoa, appelsiinimehua, banaania, viinirypäleitä, vadelmia, mustikoita)

Päivällä:
Kaks täytettyä ruisleipää (majoneesia, juustoa, tomaattia, keitetty kananmuna, salaattia)
Viinirypäleitä
Munanuudeleita + kananmunaa

Välipala:
Vesimelonia

Päivällinen:
Tofupurilaisia (kauraleipää oliiviöljyllä voideltuna, avokadoa, salaattia, tomaattia, marinoitua punasipulia, itsetehtyä currymajoneesia [mun synttärilahja! sisko teki ite alusta asti :) ] balsamviinietikkaa)
Lämmin kikhernepaprikasalaatti (kikherneitä, vihreätä paprikaa, punasipulia, valkosipulia, oliiviöljyä)

Iltapalaks on vielä dallaspullaa :whistle: Sopii hyvin päivän menuun, eiks? :D Aattelin laittaa kynttilän siihen päälle :heart:

kuten myös LIHA. Kunnon pekonoitu naudan sisäfilepihvi (medium). Oliiviöljykin pitäisi korvata kunnon kotimaisella kylmäpuristetulla rypsiöljyllä niin tulisi omega-rasvahappoja. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!

Alkuperäinen kirjoittaja terveystarkastaja:
kuten myös LIHA. Kunnon pekonoitu naudan sisäfilepihvi (medium). Oliiviöljykin pitäisi korvata kunnon kotimaisella kylmäpuristetulla rypsiöljyllä niin tulisi omega-rasvahappoja. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!

Jopa lasten kroppa, eikä vaan emon.

...

Koska oliiviöljyssä niitä rasvahappoja ei ole?

Ja mihinköhän sä luulet että se majoneesi on tehty? :headwall: Luulet varmaan, että maitoon :laugh:

Ei puutu liha, sitä ei tarvii ;)

Ruisleipää tuossa oli, kui paljon sitä oikeen pitäis vetää että sulle riittäis :o

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
toivottavasti muutenkin oli mukava päivä! Nyt tuli kivasti protskujakin! :)
Kuullostaa mukavalle tuo teidän yhteiselo! Kaunista kevättä koko poppoolle!

Juu, nyt kiinnitin enempi huomiota siihen niin ei tulis sitä pastanhimoa mikä ehkä saattoi viedä voiton eilen :whistle:

Ja sisko oliki ostanu suklaata :o mulle ei vaa kerrottu :laugh:

Kaunista kevättä sinnekin, tosin talvea vissiin on vielä pikkasen jäljellä :heart:

Hah. Liha ei ole ollenkaan välttämätöntä, proteiineja saa muualtakin. Rypsiöljyssä on paljon omega 6:tta, jota saadaan nykyään aivan liikaa. Lisäksi kasviöljyjen omega-rasvahapot ovat paljon tehottomampia kuin kalaöljyn (mm. epa, dha) jne. Ei ole nyt aikaa kirjoittaa nenmpää... Palaahan terveystarkastaja takaisin koulun penkille!

sulla ninaTT suositella jotain keittokirjoja?

Noi kasvisjutut yms. kuulostaa niin hyviltä, mutten viitsi netistä alkaa aina erikseen etsimään ja ihmettelemään jotain ohjeita. Mä kyllä syön sitten niitten lisäksi kalaa, kanaa ja jonkun verran pun.lihaakin, mutta muutoin kuulostaa mun korviin tosi hyvälle ja ravitsevalle tuo sun juttusi.

Niin ja onnea! :flower:

Ootko miettiny NinaTT että sulla taitaa olla alkava/piilevä syömishäiriö? Ihan sama mulle mitä syöt, mutta syömishäiriön ensimmäisiä tunnusmerkkejä on se, että syöminen valtaa epänormaalin paljon tilaa ajatuksista, ja että ruualle ja omille syömisille haetaan ylikorostuneesti toisten hyväksyntää päivästä toiseen.

Tollanen "pliis pliis pliis kommentoikaa mun syömisiä, koko ajan, aina, joka päivä, mitä mieltä ootte" on niin tuttua omilta sh-ajoilta. Nykyisin osaan suhtautua omiin syömisiini sen verran rauhallisesti, että ymmärrän ettei se todellakaan ole niin iso asia että siihen pitäisi oikein muiden ruodinta saada.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Hah. Liha ei ole ollenkaan välttämätöntä, proteiineja saa muualtakin. Rypsiöljyssä on paljon omega 6:tta, jota saadaan nykyään aivan liikaa. Lisäksi kasviöljyjen omega-rasvahapot ovat paljon tehottomampia kuin kalaöljyn (mm. epa, dha) jne. Ei ole nyt aikaa kirjoittaa nenmpää... Palaahan terveystarkastaja takaisin koulun penkille!

Hah. Kylmäpuristetun rypsiöljyn omega-3/6 -suhde on paljon parempi kun oliiviöljyn. Naurettavaa tuijottaa pelkkiä kutosia, kun kolmos-kutos-suhde on kuitenkin se terveyden kannalta ratkaisevin.

Yhteistyössä