rumia lastenvaatteita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 15:44 Arjensankari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 22:26 Minä vaan kirjoitti:
Minäkään en kyllä pidä näistä lieska, pääkallo, Spiderman -jutuista pienillä pojilla. Alesta kävin kattelee perustrikoopaitoja ja niitä kivoja ei kyllä löytynyt mistään. Tai siis meidän kaupungista kun puuttuvat nämä H&M ja Kappahl, joiden valikoimista saattaisi niitä kivoja vaatteita löytääkin.
Tuohon HM:n poikien vaate valikoimaan.......niin vauvoille löytyy kivoja vaatteita.Mutta jo 86cm vaatteet löytyvät "isojen" puolelta, että kaikki örkit jne. ilmestyvät paitoihin. Miksei isommillekin ole vielä samoja kuoseja, kuin vauvoille? Iänikuinen tummansininen kyllästyttää sekä niitä nalleja ja eläimiä minäkin kaipailen 1½v. pojan vaatteisiin.

Täysin samaa mieltä!!! Olen aina tykännyt hennesin vaatteista, mutta nyt, kun etsin 86cm, siihen loppuivat ihanat vaatteet, hennesistä ja muista kaupoista. Miksi ihmeessä 1.5v pojan pitää näyttää teiniltä/ala-aste ikäiseltä. Haluan että poikani saa näyttää lapselta. Nyt vaatteita saa tosissaan etsiä, jos haluaa lapsen näköistä. Tytöille kyllä on valikoimaan, muttei pojille. en halua liekkipaitoja, merirosvoja,pääkalloja yms. EN TODELLAKAAN! Voi, kun osais itse tehdä!!!! Hellusia kuvia ja kivoja värejä poikien vaatteisiin, kiitos!!!!! =)

Aution neule (AN) Härmässä tekee trikoo/college vaatteita joista löytyy isommillekkin pojille niitä hempeitä sävyjä ja nallenkuvia.

2002 Äitiyspakkauksessa keltaset kyyhkykuvioiset pody, paita ja potkarit.
2004 Äitiyspakkauksessa violetit sydänkuvioiset pody ja potkarit.
2006 Äitiyspakkauksessa raitaset pody ja potkarit vihree sävysenä.

www.autionneule.fi

Mulla on kaksi tyttöä ja aina välillä mua kyllästyttää kun aina on joka paita vaaleanpunaista tai viininpunaista tai valkoista. Joskus olen käynyt ostamassa poikien puolelta perussinisiä tai -vihreitä paitoja meidän tytöille ja viime kesäksi ostin yhdet kirkkaanpunaiset shortsitkin poikien puolelta (muistaakseni H&M:ltä) kun tyttöjen vaateet oli niin hempeän värisiä, ettei niitä ois voinu hiekkalaatikkoleikkeihin päälle laittaa.

Vapaa valinnasta olen muuten ostanut monta ihan yksiväristä paitaa tytöille. Siellä on jotain t-paitoja ja poolokauluspaitoja yms, jotka käy sekä tytölle, että pojalle mallinsa puolesta ja värejäkin on nyt ollut useita viime aikoina.

Yleensä mua ärsyttää vaatteissa se, että ne on pienille tytöille aina vaaleanpunaisia kun se on niin arka väri kaikille tahroille. Mieluummin ostaisin sitten vaikka kirkkaanpunaista, mutta sitäkin on vähemmän varsinkin kesävaatteissa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 13:05 vieras kirjoitti:
Mulla on kaksi tyttöä ja aina välillä mua kyllästyttää kun aina on joka paita vaaleanpunaista tai viininpunaista tai valkoista. Joskus olen käynyt ostamassa poikien puolelta perussinisiä tai -vihreitä paitoja meidän tytöille ja viime kesäksi ostin yhdet kirkkaanpunaiset shortsitkin poikien puolelta (muistaakseni H&M:ltä) kun tyttöjen vaateet oli niin hempeän värisiä, ettei niitä ois voinu hiekkalaatikkoleikkeihin päälle laittaa.

Vapaa valinnasta olen muuten ostanut monta ihan yksiväristä paitaa tytöille. Siellä on jotain t-paitoja ja poolokauluspaitoja yms, jotka käy sekä tytölle, että pojalle mallinsa puolesta ja värejäkin on nyt ollut useita viime aikoina.

Yleensä mua ärsyttää vaatteissa se, että ne on pienille tytöille aina vaaleanpunaisia kun se on niin arka väri kaikille tahroille. Mieluummin ostaisin sitten vaikka kirkkaanpunaista, mutta sitäkin on vähemmän varsinkin kesävaatteissa...

Samaa mieltä! Tykkään itse selkeistä perusväreistä, en ollenkaan pastelleista. Eli mielummin ostan sitä kirkkaan punaista kuin hempeetä vaaleeta...

Teillä useammilla on suuret ennakkoluulot Pienten lastenvaateliikkeiden hintoihin ym. Niistä niitä ihania värejä ja kuvioita ym. löytyy pojillekin. Meidän kylän lastenvaateliike oikein pursuaa pojille värejä; on oranssia, ruskeaa, vihreää, punaista. Ihan vähiten tympeää tummansinistä ja harmaata....

Ostin ihanan merkkipaidan 4-vuotiaalle pojalle; oranssi-beige-ruskea 17? ja pörröisen ruskean "poro" puseron 28? Eikä ole edes päätähuimaavan kallista. Hyvälaatuiset trikoopuserot kivoilla kuvilla ja väreillä n.17?. Niitä sitten vuoden pesee ja pitää eikä oo mennyt miksikään. Onko tuo nyt niin kallis hinta ihanasta ja mieluisesta vaatteesta?

Nyt kannattaa ainakin ALE aikaan uskaltautua pikkuliikkeiden ovista sisään tekemään löytöjä. Nyt tietty parhaat on jo viety päältä...

Pojille oli samaisessa liikkeessä toppahaalareita: oranssia, vaaleaa vihreää ja beigeä!

niin ja prismasta ostin juuri eilen alesta pojalleni brion toppahaalarin jonka perusväri on sininen mutta tehosteena on keltaista on ihan kiva, ja lassietecin baby- mallisen suprafill puvun joka on yläosasta vaalean sininen ja alaosatummansininen jossa pupu-kuvioita. viimevuonna meillä oli punainen reimatec jossa sinistä ja keltaista meni naapurin tytölle tänä vuonna.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 15:54 Mörö kirjoitti:
Ostin ihanan merkkipaidan 4-vuotiaalle pojalle; oranssi-beige-ruskea 17? ja pörröisen ruskean "poro" puseron 28? Eikä ole edes päätähuimaavan kallista. Hyvälaatuiset trikoopuserot kivoilla kuvilla ja väreillä n.17?. Niitä sitten vuoden pesee ja pitää eikä oo mennyt miksikään. Onko tuo nyt niin kallis hinta ihanasta ja mieluisesta vaatteesta?

Siis tuohan on aivan SIKA-HINTA lastenvaatteesta! En ikinä maksaisi edes juhlamekosta tuollaisia hintoja! Lastenvaatteet on kuitenkin käyttötavaraa, niihin tulee tahroja ja ne päällä ryömitään ja römytään vaikka missä ja pieneksikin jäävät puolen vuoden pitämisen jälkeen.

Musta kohtuuhinta lasten paidasta on noin 4-6 euron luokkaa ja juhlamekosta voin maksaa ehkä sen 12 euroa.

Halpahallista ostin tuolle isommalle täksi vuodeksi toppapuvun viime kevään alennusmyynneistä ja maksoin siitä 22 euroa. Todella laadukas ja hyvä puku. Paljon heijastimia, nätti, pesty on ja kulutettu pyllymäessä, mutta vieläkin kuin uusi ja kertaakaan ei ole edes näin nollakeleillä mennyt vesi kankaasta läpi. En ikinä siis edes 50 euron Lassieta enää osta kun nämä haalarit löysin.

No jos niistä lasten vaatteista ei ole muutamaa euroa enempää valmis maksamaan niin hohhoijaa... Moni tunkee saman rahan peliautomaattiin tai juo oluen muodossa baarissa tai tupruttelee savukkeena taivaalle. Mutta voi herttileijaa jos tartteis lapseen panostaa. Edelleen, en käsitä tätä keskustelua! Kauniita, värikkäitä, lapsenomaisia vaatteita ON ja PALJON! En ymmärrä missä käytte ostoksilla kun ette niitä näe??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 18:07 Lyyra kirjoitti:
Edelleen, en käsitä tätä keskustelua! Kauniita, värikkäitä, lapsenomaisia vaatteita ON ja PALJON! En ymmärrä missä käytte ostoksilla kun ette niitä näe??

Kerro meille niiden liikkeiden nimiä joista näitä värikkäitä vaatteita löytyy paljon. Osataan mekin sitten suunnistaa siihen suuntaan eikä tarvitse juosta kaupasta kauppaan muutaman vaatteen takia.

kauneus on katsojan silmissä... Itse en halua ostaa vauvamaisia vaatteita pojalle 1v5kk koska hän ei todellakaan ole enää mikään vauva.
Olen huomannut että näitä tylsiä värejä kuten sinisen eri sävyjä on eniten kalliissa merkeissä, kuten tutta jne. Mutta heti kun menee Hennesille tms paikkaan niin alkaa löytyä jo oranssia, ruskeaa jne. Onneksi, koska olen aika tyhjätasku :D

H&m ja lindex ovat täynnä kivoja värikkäitä vaatteita. Benettonilla on aivan ihania, yksinkertaisia perusvaatteita kaikissa väreissä;lappuhaalareita samettisina ja farkkuna monissa väreissä, ihania neuleita, kauluspaitoja, trikoopaitoja, -housuja jne. Espritillä on mahtavia värikkäitä kauniita vaatteita! Name it on halpa mutta kiva merkki, taas kerran paaaaljon värikkäitä ihania vaatteita. Nettikauppoja on loputtomiin.... Ebaysta saa huutamalla hirmu halvalla!
Ja minäkin ihmettelen kammoa pikkuliikkeitä kohtaan, koska niistä tekee todella halpojakin löytöjä.

H&m ja lindex ovat täynnä kivoja värikkäitä vaatteita. Benettonilla on aivan ihania, yksinkertaisia perusvaatteita kaikissa väreissä;lappuhaalareita samettisina ja farkkuna monissa väreissä, ihania neuleita, kauluspaitoja, trikoopaitoja, -housuja jne. Espritillä on mahtavia värikkäitä kauniita vaatteita! Name it on halpa mutta kiva merkki, taas kerran paaaaljon värikkäitä ihania vaatteita. Nettikauppoja on loputtomiin.... Ebaysta saa huutamalla hirmu halvalla!
Ja minäkin ihmettelen kammoa pikkuliikkeitä kohtaan, koska niistä tekee todella halpojakin löytöjä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 17:39 vieras kirjoitti:
Musta kohtuuhinta lasten paidasta on noin 4-6 euron luokkaa ja juhlamekosta voin maksaa ehkä sen 12 euroa.

:laugh:
Okei. Kukaan ei voi kuvitella löytävänsä kivannäköisiä, siis
O I K E A S T I kivannäköisiä vaatteita alle 10 eurolla!

Ihania poikien vaatteita, haalareita yms. löytyy kyllä jos on valmis vähän maksamaan ja kiertämään... Tässä muutamia paikkoja pääkaupunkiseudulla:

-Bebes Forumin Kukontorilla www.bebes.fi
-Bam-Bami Kämp-Galleriassa www.bambami.fi
-Bobo mm. kauppakeskus Cellossa, Myyrmannissa ja Jumbossa www.bobo.fi
-Annankadulla on Pikkukenguru www.pikkukenguru.fi
-Espoon Leppävaaran Cellossa on myös kiva ranskalainen lastenvaateliike Orchestra www.orchestra.com tai fi
-Jesper Juniorissa on mm. Legon söpöjä asusteita, esim. Myyrmannisa ja Jumbossa sekä Cellossa kyseiset liikkeet.

Näissä kaikissa kivoja flanellisia kauluspaitoja, värejä pojillekin eli on punaista ja oranssiakin, mukavantuntuisia kuitenkin...

Lisäksi vaateketjut Zara ja HM ovat edullisia, mutta trendikkäitä ostospaikkoja myös lastenvaatteiden puolesta, löytyy suloisia kirjavia neuleita, pehmeän pastillivärisiä housuja jne. jne.

=) Nämä vinkit olivat siis niille, jotka todella ovat kiinnostuneita lapsensa pukemisesta ja tykkäävät tyylistä, muodista ja hieman jopa satsaamaan joihinkin tosi kivannäköisiin asusteisiin. Nythän on joka puolella alennusmyynnit, että hyviä merkkivaatelöytöjäkin voi tehdä puoleen hintaan...

\
\

Siis tuohan on aivan SIKA-HINTA lastenvaatteesta! En ikinä maksaisi edes juhlamekosta tuollaisia hintoja! Lastenvaatteet on kuitenkin käyttötavaraa, niihin tulee tahroja ja ne päällä ryömitään ja römytään vaikka missä ja pieneksikin jäävät puolen vuoden pitämisen jälkeen.

Halpahallista ostin tuolle isommalle täksi vuodeksi toppapuvun viime kevään alennusmyynneistä ja maksoin siitä 22 euroa. Todella laadukas ja hyvä puku. Paljon heijastimia, nätti, pesty on ja kulutettu pyllymäessä, mutta vieläkin kuin uusi ja kertaakaan ei ole edes näin nollakeleillä mennyt vesi kankaasta läpi. En ikinä siis edes 50 euron Lassieta enää osta kun nämä haalarit löysin.

Mä en ainakaan mistään tolla hinnalla löydä pojalle vaatteita,paitsi jos on alennuksessa.Ei mun mielestä 17? oo paha hinta eikä tosiaankaan 28? juhlamekosta,itellä ei oo tyttöä mut kummityttö on ja kyllä juhlamekot kalliimpia on ollu kun 28?,mut tyttö on jo 6v. Ite oon ostanu Name It-vaatteita ja on halpoja mut meillä ainakin kestäny hyvin ja meillä ainakin pojalle on menny 92-98 senttiset vaatteet ainakin vuoden ja vielä mahtuu oikein hyvin ja osa 98 senttisistä reiluja. Ja tarkotus ois käyttää seuraavilla lapsilla jos on poikia...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 23:20 NallePuh kirjoitti:
\
\

Mä en ainakaan mistään tolla hinnalla löydä pojalle vaatteita,paitsi jos on alennuksessa.Ei mun mielestä 17? oo paha hinta eikä tosiaankaan 28? juhlamekosta,itellä ei oo tyttöä mut kummityttö on ja kyllä juhlamekot kalliimpia on ollu kun 28?,mut tyttö on jo 6v. Ite oon ostanu Name It-vaatteita ja on halpoja mut meillä ainakin kestäny hyvin ja meillä ainakin pojalle on menny 92-98 senttiset vaatteet ainakin vuoden ja vielä mahtuu oikein hyvin ja osa 98 senttisistä reiluja. Ja tarkotus ois käyttää seuraavilla lapsilla jos on poikia...

Nii se olikin pusero mikä oli maksanu 28? mut kuitenkin.

Me ollaan ihan keskitulonen perhe, eikä käytetä alkoholia tai tupakkaa. Silti minustakin 17 ja 28 e paidasta on aika paljon. Voin tytölleni ostaa ton hintaisen vaatteen silloin tällöin, mutta en todellakaan käyttövaatetta! Omatkin vaatteet saan halvemmalla.

Tosiaan suosittelen reissua paikkakunnalle, josta löytyy joku edelle mainituista edullisista ketjuista, Zara, H&M, KappaAhl, Lindex...
Mutta tosiaan monesti tyttöjen vaatteet tuppaa olemaan vaan vaaleanpunaisia. Ainakin silloin, jos vartavasten lähtee eriväristä hakemaan :headwall: :laugh:

Sit vielä yks ihmetys, minkä äskettäin huomasin. Miksi tyttöjen vaatteissa (ainakin toi H&M) on vaan Nalle Puh? :headwall: Tikru tai Ihaa olis kiva, mutta sitä on vaan poikien osastolla. Toki värien puolesta kelpaisi meillekin, mutta sit on napituskin "väärin" tai rintamuksessa lukee isolla Mister Tigre tai jotain vastaavaa, auton kuvia ainakin on ympätty jonnekin.

Pitää sanoa, että 28?:n paita ei ollut mikä hyvänsä. Vaan tosi lämmin ja paksu pörröinen ihan villapaitaan verrattavissa. Just semmonen ruskee nallekarhumainen. Niin ja merkkituote.

Ihan turha itkee, että ei oo mitään kivaa jos ei ole yhtään valmis satsaamaan. Sitä paitsi kyllä huonolaatuista rötkyä saa ostaa kokoajan kun taas hyvälaatuiset kestää pestä ja pitää. Ikävintä on vaateostoksen jälkeen jos esim. paita on yhtä leveä kuin pitkäkin pesun jälkeen. Samasta kaupasta ostin muuten tytölle mekon, joka käy sekä arkeen että juhlaan. Hinta 0li 14,90?! Kotimainen Kinderit vielä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 12:21 Mörö kirjoitti:
Pitää sanoa, että 28?:n paita ei ollut mikä hyvänsä. Vaan tosi lämmin ja paksu pörröinen ihan villapaitaan verrattavissa. Just semmonen ruskee nallekarhumainen. Niin ja merkkituote.

Ihan turha itkee, että ei oo mitään kivaa jos ei ole yhtään valmis satsaamaan. Sitä paitsi kyllä huonolaatuista rötkyä saa ostaa kokoajan kun taas hyvälaatuiset kestää pestä ja pitää. Ikävintä on vaateostoksen jälkeen jos esim. paita on yhtä leveä kuin pitkäkin pesun jälkeen. Samasta kaupasta ostin muuten tytölle mekon, joka käy sekä arkeen että juhlaan. Hinta 0li 14,90?! Kotimainen Kinderit vielä.

Niin just! Eiu voi olettaa saavan ihania vaatteita tai merkkikuteita kirpparihinnalla! Suurimman osan perusvaatteista voi ostaa halvemmalla esim. M:stä tai vastaavasta, mutta sitten ne makeet, erityiset vaikka synttäreille, juhliin, jouluun, vappuun jne. voi hankkia vähän kalliimmalla. Ja ei ole pakko pukea kalliisiin vaatteisiin (ostan itselleni usein 50 euron paitoja, joten 17 euroa ei ole kallis!), mutta silloin ei saa myöskään valittaa.

Niin, haluan vielä kertoa, missä itse shoppailen lastenvaatteita ja missä tosiaan noin 5 eurolla saa hyviä ja nättejä puseroita (ainakin siis tytölle):
* Vapaa valinta
* Citymarket
* H&M
* ja kyllä, myös joistakin pikkupuodeista saa hyvää halvalla kun katsoo niihin alennustankoihin.

Eikä vaatteiden tosiaankaan tarvitse olla merkki-tuotteita, että olisivat nättejä!

Mekin ollaan keskituloinen keskiverto-perhe ja rahanreikiä on varmaan muuallakin kuin sellaisissa vaatteissa, jotka sotkeentuu ja nuhjaantuu kuitenkin käyttäkelvottomaksi ihan pienen ajan sisällä. Mieluummin ostan vaikka puolen vuoden päästä uuden 5 euron paidan ja saan sitten ostaa vielä pikkusiskollekin oma ja uuden 5 euron paidan kuin jos pitäis säästellä sitä sika-kallista 20 euron paitaa monta sukupolvea eteenpäin. Ja itsellenikään en raaski ostaa kuin 20 euron arvoisia vaatteita vaikka käytänkin niitä sitten useita vuosia...

Jaahas keskustelu on kääntynyt juupas eipäs, merkki vai halpis, juppi vaiko juntti väittelyksi.

Uskon että rahalla saa ja hevosella pääsee, ja varmaan on nettikin täynnä vaikka mitä maailman tavaraa. En vain ole kiinnostunut luuhaamaan kaupoissa (=eikä ole aikaakaan) tai surffailemaan netissä ostomielessä ja etsimällä etsimään 1vuotiaalle lapselle vaatteita, tai sitten ostamaan toppapukua jo syksyllä jos sitä emme silloin tarvitse. Ostan lapselle vaatteita silloin kun niitä tarvitsee ja toivoisin niitä löytäväni paikkakunnalta jossa asun, josta kuitenkin useampi isompi markettikin löytyy vaikkei pikkukauppoja paljon olekkaan. En siis valittanut alun alkujaankaan hinnasta (vaikka kieltämättä lasten vaatteet ovat kalliita), vaan typeristä painatuksista ja tylsistä malleista. Toivoisin, että yhdellä kaupunkireissulla löytäisin lapselleni nätit ja käytännölliset ja kivat vaatteet, siihen kuitenkaan koko päivää tuhlaamatta.

RAIVOSTUTTAVAA!!!!!Just tänää törmäsin tähän.Etsin pojalleni 90-92cm bodeja,loppuvat näköjään 86cm.Vaate väreinä pidän musta,sininen,ruskea,beige....niin ei löydy edes collegehousuja!!!H&M on ainoa liike mistä löydän pojalleni sellaisia ÄIJÄ vaatteit mitkä on siistejä eikä mitää pupu röyhelö vaatteit!Mut harmikseni poika on pyöreä ja henkan ja maukan vaatteet tosi tiukkaa kokoa.Miks vaate suunitteliat eivät ota huomioon vauvan pyöreyttä ja tekisivät "isoille/pyöreille"vauvoille oman malliston.

Yhteistyössä