rumia lastenvaatteita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minna

Jäsen
18.03.2004
674
0
16
Yritin eilen käydä pojalle ostamassa uutta haalaria, kun entinen 80 senttinen alkaa olla lahkeista lyhyt. Ajattelin jonkun kivan 92 senttisen ja harmikseni huomasin, että kaikki sen kokoiset ovat jo semmoisia tylsiä "isojen" pukuja. Muutenkin pienten poikien vaatteita on vaikea löytää kivan näköisiä, joissa ei olis typeriä tekstejä tai mainoksen näköisiä kuvia. Aiemmin ajattelin, että puheet lasten vaatteista koskee vain tyttöjen napapaitoja ja lannehousuja, mutta näköjään pienten poikien kauniit vaatteetkin on kortilla. Onko saman kokeneita?

mistä näitä ap:n kuvailemia vaatteita saa? Minä kun en ole vielä törmännyt neljälle lapselle vaatteita ostaessa tuollaisiin. Aina on löytynyt reippaita värejä, kivoja malleja jne. Harrastan kyllä niitä pikkuliikkeitäkin, mutta kyllä kivaa käyttövaatetta löytyy muualtakin ja edullisesti.

Kyllä pienellä paikkakunnalla meinaa kivat pojan vaatteet olla kiven alla- jos löytyy niin ovat iänikuista tummansinistä. Miksei pojalle voi olla kivoja raikkaita värejä; vihreetä, keltaista, oranssia jne.?Pienen pojan vaatteissa inhoan itsekin typeriä kumipainatuksia ja kuvia...
Kamalan kalliita vaatteita en ole valmis ostamaan, ovat käytössä kuitenkin niin pienen ajan että halvemmatkin kivat välttää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 15:54 Lyyra kirjoitti:
mistä näitä ap:n kuvailemia vaatteita saa? Minä kun en ole vielä törmännyt neljälle lapselle vaatteita ostaessa tuollaisiin. Aina on löytynyt reippaita värejä, kivoja malleja jne. Harrastan kyllä niitä pikkuliikkeitäkin, mutta kyllä kivaa käyttövaatetta löytyy muualtakin ja edullisesti.

Kaikista mahdollisista marketeista ja lastenvaateliikkeistä! MURRRRR.. Miks ei kuvina vois olla vaikka nalleja tai eläimiä.. ja haalarit vielä 1-2 vuotiaalle ns. vauvan mallisia mutta kosteutta kestäviä.. pitääkö vauvasta vaariin näyttää samalta!!! Esim. lassien ja reiman malleissa jo 92 senttiset näkyi olevan saman mallisia kun 134 senttiset. Tosin asutaan pikkupaikkakunnalla joten kauppavalikoimaa ei ole runsaasti, enkä kyllä ole valmis tämänikäisen lapsen vaatteista mansikoita maksamaan.

Samaa mieltä ollaan täälläkin. Meillä on tollanen isompi kokoinen 2 v jolle on koko ajan joutunut ostamaan normaalia isompia vaatteita (nyt painoa 16 kg, pituus n. 91 cm). Ja että on inhottanut, kun tosi paljon on näitä poikien vaatteita joissa liskoja, liekkejä, pääkalloja yms. ja väreinä harmaa, tummasininen, ruskea. En todellakaan halua pukea 2 v tai alle mihinkään liekkipaitaan! No sitten on ostettu vain yksivärisiä "tylsiä" puseroita ja housuja.

Minäkään en kyllä pidä näistä lieska, pääkallo, Spiderman -jutuista pienillä pojilla. Alesta kävin kattelee perustrikoopaitoja ja niitä kivoja ei kyllä löytynyt mistään. Tai siis meidän kaupungista kun puuttuvat nämä H&M ja Kappahl, joiden valikoimista saattaisi niitä kivoja vaatteita löytääkin.

Ite oon kyl löytänyt 2-vuotiaalle pojalleni tosi kivoja vaatteita ilman pääkalloja,lieskoja jne.
Oon ostanut Kappahlista,Lindeksistä ja Hennesiltä.
Pienellä paikkakunnalla näitä liikkeitä ei oo ja pikkuliikkeiden hinnat on ilman muuta kalliita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 22:12 miepä vaan kirjoitti:
Joo, saman oon huomannu.. Pojan talvipuvut ovat joko tumman sinisiä tai mustia.. Ja ne tyttöjen vaatteet on sitten tosi ihanan värisiä..

eikä ole! Tytöille on useimmiten pelkkää hempeetä vaaleen punaista ja röyhelöitä yms..

Missä ovat eläinkuviot?

Ja muutenkin sellaiset unisex -värit (vihreä, oranssi, keltainen: eikä mitään hempeetä) kunniaan! Vaatteiden kierrätys seuraaville sisaruksille helpoittusi!!

Ärsyttää aina kun ei sit viitsi itse ostaa mitään sinistä tms. (paitsi mekkoja) kun heti luullaan pojaksi... niin tärkeää kuin vieraiden onkin lapseni sukupuoli tietää..

Kun asutten pienellä paikkakunnalla, miksette tilaa netistä?? Kaikesta päätellen teiltä löytyy nettiyhteys, koska tänne kirjoitatte? Netti on pullollaan ihania vaatteita!

Ja mä olen huomannu sen, että pojille on tosi huono juhlavaatevalikoima. Aina pitäs olla tummansiniset/mustat suorat housut ja kauluspaita. Juhlahousujakaan en oo löytäny muun värisenä. Ja toinen iso ongelma meillä on se, että juhlavaatetta ei löydy tarpeeksi pienen kokoiselle. Taannoin sitten metsästin 70-74cm nii mut ohjattiin vauvan veluuripukuosastolle ja poika oli jo yli 1.5v ettein nyt ihan semmoset sävähdyttäny :laugh:

Poikien talvihaalareista vielä kommentoisin!
Olimme ostamassa pojallemme (1v) pukua ja väreinä löytyi tasan tummansinistä tai hempeämpää vaaleansinistä. No ei kai kukaan halua koko ajan pukea poikaa sinisiin vaan sen takia että on poika. En kurillanikaan ottanut sitä sinistä "synkkää" pukua vaan nappasin "tytöille" tarkoitetun punaisen puvun jossa on tehosteena yläosassa tummansinistä ja valkoista.
Oli pirtsakka- ei mielestäni tyttömäinen.

Nyt sitten kaikki "mammat" tuolla kaupoilla sanovat, että voi kuinka "suloinen tyttö". MIKSI KATSOTAAN VAATTEIDEN VÄRISTÄ SUKUPUOLIMÄÄRITYS? Ahdasmielistä ajatteluako? Poika on sinisissä ja tyttö punaisissa, niin se on ollut aikojen alusta ja niin sen täytyy olla...pöh sanon minä! :laugh:

Nyt on huonoin aika ostella hyvännäköisiä vaatteita, kaikki hyvät on menneet heti, kun ovat kauppoihin tulleet ja uutuudet eivät ole vielä ehtineet juurikaan tulla.
Etenkin ulkohaalareissa on nykyään selvä tyttö/poika jaotus ja selkeät perusvärit puuttuvat kokonaan, joita voisi molemmilla käyttää. Vaikka muistan kyllä, miten aikoinaan esikoiselle haalaria hain, oli hyviä sininen alaosa, punainen yläosa juttuja, jotka olisivat muuten kyllä menneet molemmille sukupuolille, mutta niihin oli pitänyt tunkea frilla vyötärölle - eipä sellaista pojalle laita. Mutta onneksi silloin vielä löytyi muita molemmille meneviä.

Pojille tosiaan on paaaaaljon sinistä! :o. Espritiltä löytyy ainakin oranssia ja vihreää. Helsingissä Sanomatalossa on Adams Kids (saa kai mainostaa...), josta saattaa säkällä saada muuta väriä kuin sinistä vaatteisiin. Sielläkin tosin on tytöille kaikkea ihanaa paljon enemmän kuin pojille.

Mitä noihin haalareihin tulee, niin mulla myös kävi mielessä ostaa pojalle punainen haalari. Ostin sitten kuitenkin sen sinisen, blaah!

Hyvä, kun keskustelua syntyy !!
Tahtoisin myös pukea isokokoisen taaperopoikani iloisiin väreihin. Tutalla on retro-mallisto...pienille. Laitoin sinne toiveen kirkkaista väreistä ja retroa isommillekin lapsille.
Pitäis kai opetella ompeleen...en tahdo lapselleni mustaa enkä iänikuista sinistä !!
Laittakaa muutkin palautetta valmistajille, jos joku vaikka toiveen toteuttais...

Itsekin olen marmattanut poikien vaatteiden huonoa valikoimaa. Tänä vuonna kuitenkin yllätyin positiivisesti, kun Jesper Juniorista löysin pojallemme mielestäni kivan beigen haalarin (moition wear) ja vielä kohtuu hintaisen!!

Muutenkin ulkovaatteissa Jesper Junior on mielestäni varsin hyvä kauppa valikoimiltaan ja hintatasoltaan.

Muuten olen poikien vaatteista samaa mieltä kuin suurin osa täälläkin.... pääkalloja en tykkää ostaa 2v ikäiselle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 11:03 Maria kirjoitti:
Mitä noihin haalareihin tulee, niin mulla myös kävi mielessä ostaa pojalle punainen haalari. Ostin sitten kuitenkin sen sinisen, blaah!

Lassiella on ainaki haalari, joka on pääväriltään punainen (semmonen hienon tummahkonpunanen) ja tummansininen "vauhtiraitoina". Ja sen valitsi meidän esikoispoika 3v8kk itselleen, eikä yhtään tyttömäinen, tässä haalarissa kun ei ole frillaa vyötäröllä.

Meillä on pojat tykänny pukeutua aina punaiseen, joten on ostettu useampi haalari ns. tyttöjen väriä. Ainakin rasavil-puvuissa löytyy vähän erilaisiakin värivaihtoehtoja (joskin ovh liian kallis). En suostu pukemaan pientä poikaa mustaan, ruskeaan, harmaaseen, enkä niihin pääkallosysteemeihin (enkä myös mielellään tyttöä vaaleanpunaiseen)...

Mä ostin myös pojalleni pääosin fuxianpunaisen? (tumman vaaleanpunainen) haalarin syksyllä ja kyllä sitä on tytöksi luultu, vaikka väri on aivan ihana myös pojalla. Mutta nyt poika on vielä niin pieni, ettei tajua jos joku tytöksi luulee.

Mulla on myös ollu vaikeuksia löytää pojalle kivoja 80 cm paitoja syksyllä. Lisäksi 80 on vielä vauvakoko, mutta mä en halunnu enää ostaa mitään vauvanvaatteita pojalle, koska ei ole enää pitkään aikaan ollu vauvamainen ja joukseekin jo kuin aropupu.

Eläinkuva-paitoja löytää muuten ainaksin Hesassa Luontokaupasta tai Pitäjänmäen outletista, jossa kävinkin ostoksilla.

Kirpparilta löysin pojalle aivan ihanan oranssi-siniraidallisen paidan ja toivon, että poika tykkää pitää sitä sitten sun se on sopiva. Ja muitakin kivoja 86 cm paitoja olisi ollu tarjolla, mutta en viitsi niitäkään liikaa ostaa, kun pesukone pyörii usein.

Juhla-housuja pitäisi aleista pojalle kattella ja varmaan jotain perinteistä tummaa pitää ostaa, jos jotain aikoo saada.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 15:20 Miskan äiskä kirjoitti:
Eläinkuva-paitoja löytää muuten ainaksin Hesassa Luontokaupasta tai Pitäjänmäen outletista, jossa kävinkin ostoksilla.

Missä päin Pitäjänmäkea outlet on? Oon yrittänyt netistä etsiä osoitetta, mutta ei ole sivua tullut vielä vastaan :/.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 22:26 Minä vaan kirjoitti:
Minäkään en kyllä pidä näistä lieska, pääkallo, Spiderman -jutuista pienillä pojilla. Alesta kävin kattelee perustrikoopaitoja ja niitä kivoja ei kyllä löytynyt mistään. Tai siis meidän kaupungista kun puuttuvat nämä H&M ja Kappahl, joiden valikoimista saattaisi niitä kivoja vaatteita löytääkin.
Tuohon HM:n poikien vaate valikoimaan.......niin vauvoille löytyy kivoja vaatteita.Mutta jo 86cm vaatteet löytyvät "isojen" puolelta, että kaikki örkit jne. ilmestyvät paitoihin. Miksei isommillekin ole vielä samoja kuoseja, kuin vauvoille? Iänikuinen tummansininen kyllästyttää sekä niitä nalleja ja eläimiä minäkin kaipailen 1½v. pojan vaatteisiin.

Yhteistyössä