Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mutta silloin tulokkaan on aivan turha äimistellä, jos "alkuasukas" loukkaantuu käytöksen puutteesta. Mies ei ollut väärässä, hänellä oli oma mielipiteensä asiasta. kulttuurisidonnaiset tavat tervehtiä eivät liity lakeihin, totta, mutta miksi sitten vähemmistön syrjinnästä saa tuomioita vaikka tapa syrjiä ei ole lakiin kirjattu?
Ja millainen on se yhteiskunta, jossa tulokkaat eivät suostu noudattamaan maan tapoja?!
Oikeastaan ihan kaikkialla tulokkaat pitävät myös omista tavoistaan kiinni, useimmiten ainakin.
En mä esim. Turkissa havainnut, että suomalaiset harrastaisivat poskisuudelmia miesten kesken, tai käden suutelua & viemistä otsalle, vaikka se paikallisten tapa onkin. Saatikka että pukeutuisivat islaminuskon mukaisesti. Eikä se ketään siellä tuntunut haittaavan. Mun joulukoristeet ja pääsiäiskoristeet eivät haitanneet ketään, vaikkei se ole paikallinen tapa. Eikä kukaan loukkaantunut, vaikka en juhlinut heikäläisten juhlia, ja paaston aikaan söin & join.
Siis oikeastiko sun mielestä se, että väkisin tarttuu toisen käteen ja kättelee vaikka toinen ei halua, ei ole väärin? Okei...
. Mä olen monta kertaa törmännyt esim. lääkärissä siihen, että lääkäri sanoo ettei nyt kättele, koska on niin paljon sitä ja tätä virusta liikkeellä (siitä on ihan laputkin terveyskeskuksen ovissa). Ensi kerralla mun pitäisi kai vetää herneet nenään ja kätellä väkisin, koska se kuuluu meidän tapoihin?
Ruotsissakin ON muita tapoja tervehtiä kuin pelkkä kättely.