Noin.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mä en ymmärrä, miksi pitää väkisin kätellä ketään? Onko se todella pakko? Moniko haluaa vaikka että joku venäläinen mies tulee väkisin suuteloimaan tervehdyksen merkeissä?
Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mä en ymmärrä, miksi pitää väkisin kätellä ketään? Onko se todella pakko? Moniko haluaa vaikka että joku venäläinen mies tulee väkisin suuteloimaan tervehdyksen merkeissä?
Riippuu vähän miten tuon ilmaisee. =) Miehellä aikanaan työkaverina musliminainen ja mies meinasi esittäytyessään mennä kätteleään, mutta nainen veti kätensä pois ja ystävällisesti hymyillen selitti ettei vakaumuksensa vuoksi voi kätellä vieraita miehiä, mukava kuitenkin tutustua. en näe tuossa mitään epäkohteliasta tai tylyä.Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Uskonto vastaan hyvät tavat, vaikea paikka. Ketään ei saa väkisin koskea, mutta kättelemättä jättäminen, jos joku siis on tulossa kättelemään, on aika tyly temppu.
Moni myös esim. vie kätensä rinnalleen, tervehtii ja hieman kumartaa, hymyilee ja on kohtelias eikä lainkaan tyly, ja sanoo että uskontoni vuoksi en kättele vastakkaista sukupuolta.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Riippuu vähän miten tuon ilmaisee. =) Miehellä aikanaan työkaverina musliminainen ja mies meinasi esittäytyessään mennä kätteleään, mutta nainen veti kätensä pois ja ystävällisesti hymyillen selitti ettei vakaumuksensa vuoksi voi kätellä vieraita miehiä, mukava kuitenkin tutustua. en näe tuossa mitään epäkohteliasta tai tylyä.Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Uskonto vastaan hyvät tavat, vaikea paikka. Ketään ei saa väkisin koskea, mutta kättelemättä jättäminen, jos joku siis on tulossa kättelemään, on aika tyly temppu.
Eri juttu jos olisi vain vetäiussyt kätensä pois ja tiuskaissut jotain tai vain vihaisesti tuhahtanut ja loukkaantunut.
Tätä mäkin mietin et jos näin ovat tehneet niin sit on ollu ihan ruottalainen tollo mies. Tosin alko vökisinki hymyilyttämään noi ihmisoikeusrikos vaahtoomisetAlkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Riippuu vähän miten tuon ilmaisee. =) Miehellä aikanaan työkaverina musliminainen ja mies meinasi esittäytyessään mennä kätteleään, mutta nainen veti kätensä pois ja ystävällisesti hymyillen selitti ettei vakaumuksensa vuoksi voi kätellä vieraita miehiä, mukava kuitenkin tutustua. en näe tuossa mitään epäkohteliasta tai tylyä.Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Uskonto vastaan hyvät tavat, vaikea paikka. Ketään ei saa väkisin koskea, mutta kättelemättä jättäminen, jos joku siis on tulossa kättelemään, on aika tyly temppu.
Eri juttu jos olisi vain vetäiussyt kätensä pois ja tiuskaissut jotain tai vain vihaisesti tuhahtanut ja loukkaantunut.
Itse asiassa ihan helvetin noloa Oiskohan mahtanut pakkokätellä, jos toinen osapuoli olisi ollut sinisilmäinen ja vaaleahiuksinen valtaväestön edustaja?Alkuperäinen kirjoittaja jk:Aika noloa tuolle Hamiltonille...
Tuskin, ainakaan mua ei o kukaan pakko kätelly ku oon sanonu asiakkaille et mä en kättele.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Itse asiassa ihan helvetin noloa Oiskohan mahtanut pakkokätellä, jos toinen osapuoli olisi ollut sinisilmäinen ja vaaleahiuksinen valtaväestön edustaja?Alkuperäinen kirjoittaja jk:Aika noloa tuolle Hamiltonille...
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ihmisillä ei bakteerit leviäis niin hulluna, jos ei ois pakko kätellä joka ikistä pallinraapimakättä.
Suvaitseehan nuo naiset Ruotsin kulttuurin - he vaan eivät harjoita sitä 100%. Eihän ne ole kieltämässä kättelyä kaikilta muiltakin siksi etteivät itse kättele...tuo mies taas on vissiin sitä mieltä, että kaikkien on käteltävä, koska hänkin kättelee.Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:No voi ziisus miten pienestä asiasta on kohu saatu aikaiseksi! Kumpikohan tuossa on suvaitsematon osapuoli? Naiset jotka eivät suvaitse kotimaansa Ruotsin kulttuuria vai mies, joka ei suvaitse naisten vakaumusta?
Molemmat käyttäytyy itsekkäästi. Toiselle kätteleminen on ehdoton kohteliaisuus, toiselle ehdoton ei.Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:No voi ziisus miten pienestä asiasta on kohu saatu aikaiseksi! Kumpikohan tuossa on suvaitsematon osapuoli? Naiset jotka eivät suvaitse kotimaansa Ruotsin kulttuuria vai mies, joka ei suvaitse naisten vakaumusta?
Mies taisi olla sitä mieltä siksi, että KAIKKI kättelevät, siis normaalit ihmiset.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Suvaitseehan nuo naiset Ruotsin kulttuurin - he vaan eivät harjoita sitä 100%. Eihän ne ole kieltämässä kättelyä kaikilta muiltakin siksi etteivät itse kättele...tuo mies taas on vissiin sitä mieltä, että kaikkien on käteltävä, koska hänkin kättelee.Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:No voi ziisus miten pienestä asiasta on kohu saatu aikaiseksi! Kumpikohan tuossa on suvaitsematon osapuoli? Naiset jotka eivät suvaitse kotimaansa Ruotsin kulttuuria vai mies, joka ei suvaitse naisten vakaumusta?
Enemmän valistusta hyvistä käytöstavoista Ruotsissa KAIKILLE!!Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Kyllä noilla naisilla pitäisi olla oikeus kieltäytyä kättelystä! Enemmän valistusta kansalle (ruotsalaisille) kulttuurieroista! Varsinkin koululaisille pitäisi opettaa tuollaisia asioita, niin parin vuosikymmenen päästä vastaavia ongelmia ei toivottavasti enää tulisi...
Mutta kun eivät kaikki kättele - edes kaikki normaalit ihmiset.Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Mies taisi olla sitä mieltä siksi, että KAIKKI kättelevät, siis normaalit ihmiset.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Suvaitseehan nuo naiset Ruotsin kulttuurin - he vaan eivät harjoita sitä 100%. Eihän ne ole kieltämässä kättelyä kaikilta muiltakin siksi etteivät itse kättele...tuo mies taas on vissiin sitä mieltä, että kaikkien on käteltävä, koska hänkin kättelee.Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:No voi ziisus miten pienestä asiasta on kohu saatu aikaiseksi! Kumpikohan tuossa on suvaitsematon osapuoli? Naiset jotka eivät suvaitse kotimaansa Ruotsin kulttuuria vai mies, joka ei suvaitse naisten vakaumusta?
Kysytkö tosissasi kumpi osapuoli tuomitaan suvaitsemattomaksi?Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:No voi ziisus miten pienestä asiasta on kohu saatu aikaiseksi! Kumpikohan tuossa on suvaitsematon osapuoli? Naiset jotka eivät suvaitse kotimaansa Ruotsin kulttuuria vai mies, joka ei suvaitse naisten vakaumusta?
Ruotsissa on omat tavat, hyvin vanhat ja perinteikkäät. Ruotsi on luonut kulttuurinsa satojen ja taas satojen vuosien saatossa. Ruotsiin tulee myös uusia tapoja ja uusia kulttuureja, mutta tulokkaat eivät voi olettaa että vanhoista tavoista luovutaan. Miksi edes pitäisi? Mies ylireagoi pahasti, mutta ei ollut väärässä.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Mutta kun eivät kaikki kättele - edes kaikki normaalit ihmiset.Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Mies taisi olla sitä mieltä siksi, että KAIKKI kättelevät, siis normaalit ihmiset.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Suvaitseehan nuo naiset Ruotsin kulttuurin - he vaan eivät harjoita sitä 100%. Eihän ne ole kieltämässä kättelyä kaikilta muiltakin siksi etteivät itse kättele...tuo mies taas on vissiin sitä mieltä, että kaikkien on käteltävä, koska hänkin kättelee.Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:No voi ziisus miten pienestä asiasta on kohu saatu aikaiseksi! Kumpikohan tuossa on suvaitsematon osapuoli? Naiset jotka eivät suvaitse kotimaansa Ruotsin kulttuuria vai mies, joka ei suvaitse naisten vakaumusta?