rt ja pt: onko eroa loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten on

Vieras
Vaikuttaako itse loppuodotukseen mitenkään se, onko lapsi raivotarjonnassa tai perätilassa? Eli onko olo tukalampi jommassa kummassa (närästystä, selkäsärkyä tms. toisessa enemmän) vai vaikuttaako mitenkään?

Perätilassa oleva lapsi on mun mielestä ylempänä eli ei laskeudu kuten raivotarjonnassa oleva. Joten olo on ehkä tukalampi, maha ylempänä ja närästää enemmän. Pt:ssä lapsi myös potkii enemmän alavatsalle, joten rakko voi olla kovilla. Tietysti riippuu vähän siitäkin onko sikiö pt:ssä istumassa vai "linkkuveitsiasennossa" (jalat suorina vatsan/vartalon edessä).

Minulla on sellainen tuntuma, että perätilavauvan kanssa olo oli tavallaan tukalampi ja närästystä oli tosiaan enemmän ja ne terävät potkut virtsarakkoon meinasivat välillä aiheuttaa yllätyksiä ;) Toisaalta en kokenut lainkaan kivuliaita potkuja "keuhkoihin/kylkiluihin", joita samassa vaiheessa olevat kanssaodottajat valittivat.

Nyt toista odottaessa lapsi oli pitkään raivotarjonnassa eikä närästystä ole ollut lainkaan samaan tapaan, mutta en tietenkään voi tietää, miten tiiviisti nämä liittyvät toisiinsa. Tällä hetkellä (rv 37+1) en valitettavasti osaa sanoa, miten päin vauva on, sillä vauva on pyörinyt vatsassa melko tavalla ja liikkeet tuntuvat milloin missäkin.

Yhteistyössä