Röyhkeät kassa "jonottajat"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin oulussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin oulussa

Vieras
Meinas palaa pinna tänään oululaisessa kaupassa. Kassoilla ei ollut edes pitkiä jonoja mutta eräs nainen n.35v. liikkui yhden kassan vieressä edestakaisin kun yritti silmäillä toista kassaa jos siellä olis vähän lyhyempi jono. Ei siis jonottanut selvästi kyseiselle kassalle ja minä puikahdin sitten välistä ja laitoin pari ostosta hihnalle meneen. Nainen olikin sitten päättänyt että tämä on sopiva kassa ja tuli sanoon että "anteeksi"? Minä ihmettelin että mitä siis? Nainen rupes sitten laittaab vaan omat tavaransa siihen joita oli aika paljon ja minun piti kerätä omani pois. Katsoi meinaan aika pahasti jos en siirry. Kyllä on täällä oulussa pinna kireällä ihmisillä ja töykeys huipussaan! Sanoimpa vielä kun törmättiin että yritä valita se kassa ajoissa kun ei saa selvää mihin olet menossa.

Mä en koskaan jaksa ressaa tollasista jutuista, anna monesti muiden mennä edellä, jos on vanhus, vähän tavaraa tai muuta vastaavaa. Pullojakin jos palautan päästän aina välistä, jos itellä paljon ja jonottavalla vain muutama tölkki.

Sentakia joskus harmittaa, kun itse pyrkii olemaan huomaavainen ja kohtelias kuinka töykeitä omaan napaan tuijottajia niin moni ihminen tässä maassa on.

Teki mieli kyllä vaan seistä siinä jonossa kun olin jo siinä mutta en uskalla oululaisille ruveta ryppyileen. Olen kuullut että täällä liikenteessäkin on jollain naiskuskilla kilahtanut päässä kun keskaria hänelle näytettiin. Itse en ole oulusta kotoisin ja en ole vielä pitkään täällä asunut. Voi olla että paikkakuntalaiset on tällaiseen jo tottunut mutta itse taas itä-suomesta tulleena olen tottunut aika rentoon menoon kassa jonoissa. Pienessä kunnassa itä-suomessa olin kerran kaupan jonossa ja nainen ennen minua sanoi, että voi kauhistus terveyssiteet unohtui ja lähti hakeen niitä. Ei mua haitannu hetki siinä odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin oulussa;29971684:
Teki mieli kyllä vaan seistä siinä jonossa kun olin jo siinä mutta en uskalla oululaisille ruveta ryppyileen. Olen kuullut että täällä liikenteessäkin on jollain naiskuskilla kilahtanut päässä kun keskaria hänelle näytettiin. Itse en ole oulusta kotoisin ja en ole vielä pitkään täällä asunut. Voi olla että paikkakuntalaiset on tällaiseen jo tottunut mutta itse taas itä-suomesta tulleena olen tottunut aika rentoon menoon kassa jonoissa. Pienessä kunnassa itä-suomessa olin kerran kaupan jonossa ja nainen ennen minua sanoi, että voi kauhistus terveyssiteet unohtui ja lähti hakeen niitä. Ei mua haitannu hetki siinä odottaa.

No joo, kaikenmaailman törppöjä ja vatipäitä löytyy joka paikkakunnalta.

Ensinnäkin sinuna olisin kysynyt "oletko jonossa" ennen kuin rynnin omia kamojani laittamaan hihnalle. Olisit välttynyt koko episodilta. Kyllähän ihmiset tuota tekevät että kyttäävät missä on lyhin jono.

Olisin vaan kysynyt: "Kummassa jonossa olet?"
Ja sitten menny sen mukaan.

Mä aina tiedän lyhyimmät jono isoissa kaupoissa, koska tiedän että ihminen on laiska eläin, eli jos olet hiukan reippaampi kuin monet ja kävelet kauimmaisille kassoille, niin olet aiemmin ulkona kuin ne muut.
Ihminen on hassu, jaksetaan nähdä vaivaa kyttäämällä 2-4 jonoa, missä on lyhin, mikä kulkee nopeimmin, kenellä on isot ostokset, mutta sitten ei jakseta kävellä 10-15m ekstraa tyhjimpään jonoon.

Yhteistyössä